2020 is het jaar van one2xs

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Tof! Zag de Facebook campagne voorbij komen.
Zie al een aantal bekende namen terug in de reacties hierboven, leuk!

Zelf ben ik niet meer zo actief in het webdevelopment wereldje als dat ik voorheen was, maar wel altijd veel wezen “handelen” op One2xs.

Misschien is dit dan toch hét moment om weer actiever deel te nemen aan de One2xs community.

Leuk te horen dat de Facebook campagne je weer aanwakkerde even te komen kijken! Heeft hij toch nog nut ;).

Het is nooit te laat om zo nu en dan even een kijkje te komen nemen. De goal van one2xs is ook meer aan het shiften naar een algemeen forum, dus zelfs zonder webdevelopment - ben je van harte welkom.
 

Robindh

Active member
Leuk te horen dat de Facebook campagne je weer aanwakkerde even te komen kijken! Heeft hij toch nog nut ;).

Het is nooit te laat om zo nu en dan even een kijkje te komen nemen. De goal van one2xs is ook meer aan het shiften naar een algemeen forum, dus zelfs zonder webdevelopment - ben je van harte welkom.
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoe werkt die Facebook campagne? Worden oude leden getarget, zo ja hoe dan?
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Ik zag hem net pas langskomen, maar volgens mij heb ik One2xs geliked op facebook.

Klopt, loopt ook een campagne - dus mensen kunnen het ook zien als ze 't niet geliked hebben.

wow das lang geleden welkom iedereen

Dat is inderdaad een tijdje geleden! Welkom "terug" ;-)

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoe werkt die Facebook campagne? Worden oude leden getarget, zo ja hoe dan?

Nee, oud leden ga ik vanuit dat ze one2xs geliked hadden. De Facebook campagne is om nieuw leven erbij te krijgen. Hij staat nu op een leeftijdscategorie en een land, Nederland (sorry Belgie!), en dan gooi je d'r een dots geld tegenaan - en uiteindelijk krijgt hij extra interactie.

Je dient een post, dat op Facebook geplaatst is, te "boosten".
 

Mitcheel

Front-end Developer
Laten we allemaal ons beste beentje voortzetten om One2xs weer zoals vroeger te krijgen, lekker actief! :)
Fijn om terug te zijn, en dat ook nog eens op m'n oude account!
 
Nice, mijn oude account laten verwijderen door Dantech. Maar weer een nieuw account aangemaakt.
Hoop dat we met zijn allen er wat van kunnen maken.
 

Finley

Hallo
Ik heb al jaren een account hier maar ben nooit actief geweest. Nu ben ik hier weer terecht gekomen omdat blazor.nl doorverwees hier naartoe en wil eigenlijk wel blijven plakken, want het is tot nu toe mega gezellig!
 

Robindh

Active member
Nee, oud leden ga ik vanuit dat ze one2xs geliked hadden. De Facebook campagne is om nieuw leven erbij te krijgen. Hij staat nu op een leeftijdscategorie en een land, Nederland (sorry Belgie!), en dan gooi je d'r een dots geld tegenaan - en uiteindelijk krijgt hij extra interactie.
Maar je demografische instellingen is verder nergens op gebaseerd? Dit is namelijk iets waar ik nog wel beter in wil worden in hoe je dit soort ads goed kan instellen ook voor retargeting bijvoorbeeld. Mocht iemand mij hier meer over kunnen vertellen, hit me up.
 

Aox

Creative Developer
Maar je demografische instellingen is verder nergens op gebaseerd? Dit is namelijk iets waar ik nog wel beter in wil worden in hoe je dit soort ads goed kan instellen ook voor retargeting bijvoorbeeld. Mocht iemand mij hier meer over kunnen vertellen, hit me up.
Wat retargeting betreft... als je naar Advertentiebeheer (facebook.com/adsmanager/audiences) gaat, kun je hier een doelgroep maken die je kunt baseren op bepaalde activiteiten, zoals bijvoorbeeld het bezoeken van (een specifieke pagina op) je website of hier een bepaalde tijd op hebben doorgebracht in de afgelopen x aantal dagen, maar ook mensen die interactie hebben gehad met je FB pagina (of advertenties) door deze bijvoorbeeld te bezoeken, op een CTA hebben geklikt of een video hebben bekeken. Je kunt hier ook een vergelijkbare doelgroep aanmaken: dan gebruik je een reeds aangemaakte doelgroep om zo mensen te targeten die lijken op de mensen die binnen je getargete doelgroep vallen.

Verder zou ik gewoon specifiek proberen te zijn. Je kunt bijvoorbeeld wel heel Nederland targeten, maar je kunt zo'n grote groep beter segmenteren, bijvoorbeeld per provincie. Als je advertentie dan weinig uithaalt binnen een bepaald gebied, kun je die aanpassen voor dat gebied of stopzetten. Dit kun je ook doen met de doelgroepen die je target op basis van gedrag.

Maar goed, even on topic: ik ben dit forum zo nu en dan eens tegengekomen in het verleden, geloof ik. In ieder geval leuk om weer eens een fatsoenlijk Nederlandstalig forum te hebben. Succes ermee, Wouter! Hopelijk wordt het (weer) een actief forum.
 

W1nd0x

#smilemore
Wie herinnert zich nog de Iboodhunters van one2xs? Dat was ook een leuk tijdperk! Wie weet bij de volgende hunt weer de chat regeren?
 
Bovenaan