Afgekeurde kliks

Lennard

Active member
Hey,

We krijgen de laatste tijd veel vragen waarom kliks zijn afgekeurd, en in deze post wil ik wat duidelijkheid scheppen.

Kliks op klik-advertenties
Kliks worden om een paar redenen afgekeurd:
- Ze zijn gedaan via een proxy
- Ze zijn gedaan door iemand die JavaScript niet aan heeft staan
- Ze zijn gedaan door iemand die al een keer op de advertentie heeft geklikt (voor jou of voor iemand anders)
- Ze zijn gedaan door de adverteerder
- De adverteerder heeft geen saldo meer

Deze kliks worden direct automatisch gekeurd.

Kliks op doe-advertenties
Bij kliks op doe-advertenties ligt het iets ingewikkelder.
Hierbij geld de hoofdregel: Er mag maximaal één klik per advertentie per IP adres en per gebruiker tegelijk open staan. De rest wordt allemaal afgekeurd.

Stel dus dat jij op een advertentie klikt.
Die klik staat dan open, maar je besluit niets te doen.
De volgende dag klik je nog een keer op die advertentie, en meld je je aan of iets, en moet de klik dus eigenlijk worden goedgekeurd.
Wanneer je dan in je overzichtje kijkt, staat hij daar als afgekeurd.
Dat komt omdat je klik van de vorige dag nog open stond.
Als dit gebeurt ben je niet je punten kwijt; als de laatste klik goed was, keuren we de eerste (die nog open stond) alsnog goed.

Het klinkt vaag, maar als je onthoud dat je maximaal één openstaande klik per advertentie per IP kunt hebben dan snap je het wellicht wel.

Kliks op doe-advertenties worden ook afgekeurd als:
- de klikker de adverteerder is
- de adverteerder geen tegoed meer heeft
Als dit het geval is krijg je hier een melding van.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Zo niet dan kun je hier in dit topic reageren, maar ga hier geen persoonlijke zaken bespreken; alleen algemene vragen kun je hier kwijt.

Lennard.
 

Rogier

New member
ik kreeg geen melding dat het tegoed op was
sadley.gif
 

Mitchels

New member
Zeker van 2v.be?
Die ging niet vanzelf weg, hij bleef hangen op 1 klik, ik heb hem op inactief gezet.
 

Mitchels

New member
Maar Lennard, die van mij bleef staan, en ik hoorde van needrain dat hij geen punten kreeg.
Dus heb ik hem op inactief gezet en het bleek dat er nog 1 klik oevr was
 

Merlin

New member
Iets dergelijks heb ik ook gehad:
- Ik heb nog 3ct, dus ik maakte een advertentie waarbij 1 klik 3ct kost (oftewel, een iemand kan klikken)
- Vervolgens heeft Ruben die verwijderd omdat hij aangaf dat hij verlopen was ofzo, terwijl dat niet zo was xD
 

Lennard

Active member
Merlin:
- Vervolgens heeft Ruben die verwijderd omdat hij aangaf dat hij verlopen was ofzo, terwijl dat niet zo was xD
Er zat een foutje in het systeem waardoor het verlopen-idee niet helemaal werkte, als je hem nu aanmaakt zou hij moeten werken..
 

Lennard

Active member
@ Mitchel: Maak even een ticket aan, dan kan ik je beter helpen zonder dat we hier het overzicht verliezen.
Als het goed is moet hij nu wel werken btw.
 

Merlin

New member
Lennard:

Merlin:
- Vervolgens heeft Ruben die verwijderd omdat hij aangaf dat hij verlopen was ofzo, terwijl dat niet zo was xD
Er zat een foutje in het systeem waardoor het verlopen-idee niet helemaal werkte, als je hem nu aanmaakt zou hij moeten werken..



Okeh, ff testen
biggrin.gif
 

Floor

Member
Haha, wat grappig dat dit er nu staat, ik heb er zojuist al in mijn ticket het erover gehad!
 

Wereldhotel

New member
Ja lekke hoor, stel het gebeurt bij mij.
En ik heb zo me best gedaan om leden op te halen.
En dan verdien ik niets.
frown.gif


Quote:
- de adverteerder geen tegoed meer heeft
Als dit het geval is krijg je hier een melding van.
 

Merlin

New member
Wereldhotel:
Ja lekke hoor, stel het gebeurt bij mij.
En ik heb zo me best gedaan om leden op te halen.
En dan verdien ik niets.
frown.gif


Quote:
- de adverteerder geen tegoed meer heeft
Als dit het geval is krijg je hier een melding van.



(Als het goed is) stopt een advertentie optijd, zodat de adverteerder niet meer mensen kan laten klikken dan hij aan saldo heeft, en dan worden de advertenties die nog open staan gewoon nog gekeurd...
 

Lennard

Active member
Nog even voor de duidelijkheid: Automatisch verkeer naar je kliklink is niet toegestaan.
Er is een aantal gebruikers die denken even makkelijk punten te kunnen verdienen door de links in een iframe van 1 bij 1 pixel te kunnen zetten.
Ik ga straks steekproefgewijs wat gebruikers nachecken, en de gebruikers die punten hebben verdiend met onzichtbare iframes zijn hun puntjes weer kwijt.
 

Lennard

Active member
Ik zeg er niks over, maar we trekken het iig na.
Als je niets fout hebt gedaan heb je ook niks te vrezen.
smile.gif
 
Bovenaan