anderen forum software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dayhost

New member
Misschien een iedee om de forum software naar phpbb om te zetten.
Dat werkt fijn en je kan hem helemaal aan passen
En denk dat lennerd wel zo handig is dat ie je account dus website en forum in een te koppelen.
Ik denk dat phpBB ook wat professioneler staat
kerst.gif
 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
Het systeem is net helemaal vernieuwd, en dan wil jij het nu alweer omgegooid hebben?
 

Lennard

Active member
Wat vind je prettiger aan phpBB dan aan deze forumsoftware? Je kunt suggesties insturen voor verbeteringen, maar phpBB komt er sowieso niet.
 

Aarclay

Active member
Jaah, ik vind dat deze site op Wordpress moet draaien. Gewoon omdat het veel gebruikt wordt en eenvoudig te modificeren is en veel plugins kent....

Ehh.... het gaat er toch om dat het voor de gebruiker functioneel is? Elk opensource pakker (of closed-source zoals deze site) kan aangepast worden naar believen door de beheerder, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat diegene moet overstappen op een ander systeem?
 
G

Guest

Guest
Aarclay (link):
Jaah, ik vind dat deze site op Wordpress moet draaien. Gewoon omdat het veel gebruikt wordt en eenvoudig te modificeren is en veel plugins kent....

Ehh.... het gaat er toch om dat het voor de gebruiker functioneel is? Elk opensource pakker (of closed-source zoals deze site) kan aangepast worden naar believen door de beheerder, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat diegene moet overstappen op een ander systeem?


Dan zou ik niet zo snel voor Wordpress kiezen, zijn genoeg alternatieven die imo een stuk beter en veiliger zijn dan Wordpress.
 

Aarclay

Active member
Jessee (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Aarclay (link):
Jaah, ik vind dat deze site op Wordpress moet draaien. Gewoon omdat het veel gebruikt wordt en eenvoudig te modificeren is en veel plugins kent....

Ehh.... het gaat er toch om dat het voor de gebruiker functioneel is? Elk opensource pakker (of closed-source zoals deze site) kan aangepast worden naar believen door de beheerder, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat diegene moet overstappen op een ander systeem?






Dan zou ik niet zo snel voor Wordpress kiezen, zijn genoeg alternatieven die imo een stuk beter en veiliger zijn dan Wordpress.


Neem je me mij nou echt serieus
biggrin.gif
?
Als ik Lennard was zou ik er ook zeker niet voor kiezen. Wordpress is leuk voor een site die wat informatie moet bieden, en niet voor een financieel belangrijke site als One2XS.
 
G

Guest

Guest
Hoezo zou ik je niet serieus nemen? Tenzij je hier als trol op het forum zit.

Wordpress wordt namelijk echt heel breed gebruikt.
 

Caner

Held
Jessee (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Aarclay (link):
Jaah, ik vind dat deze site op Wordpress moet draaien. Gewoon omdat het veel gebruikt wordt en eenvoudig te modificeren is en veel plugins kent....

Ehh.... het gaat er toch om dat het voor de gebruiker functioneel is? Elk opensource pakker (of closed-source zoals deze site) kan aangepast worden naar believen door de beheerder, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat diegene moet overstappen op een ander systeem?






Dan zou ik niet zo snel voor Wordpress kiezen, zijn genoeg alternatieven die imo een stuk beter en veiliger zijn dan Wordpress.



emo.gif


Maar, nee, forum is goed zo
smile.gif
 

Kingunit

New member
Aarclay (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Jessee (link):

Aarclay (link):
Jaah, ik vind dat deze site op Wordpress moet draaien. Gewoon omdat het veel gebruikt wordt en eenvoudig te modificeren is en veel plugins kent....

Ehh.... het gaat er toch om dat het voor de gebruiker functioneel is? Elk opensource pakker (of closed-source zoals deze site) kan aangepast worden naar believen door de beheerder, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat diegene moet overstappen op een ander systeem?


Dan zou ik niet zo snel voor Wordpress kiezen, zijn genoeg alternatieven die imo een stuk beter en veiliger zijn dan Wordpress.






Neem je me mij nou echt serieus
biggrin.gif
?
Als ik Lennard was zou ik er ook zeker niet voor kiezen. Wordpress is leuk voor een site die wat informatie moet bieden, en niet voor een financieel belangrijke site als One2XS.



Hoezo niet? Wordpress kun je uitbreiden zoals je zelf wilt. Kom eens met argumenten waarom Wordpress alleen voor een informatie site bedoeld is niet voor omzet gerelateerde dingen?
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Jessee (link):
wat?


De eerste reactie van Aarclay was mega sarcastisch.
"Gebruik wordpress want het is eenvoudig en modificeerbaar" is een snaar naar "Gebruik PHPBB want is helemaal aan te passen".
Jij gat er vervolgens wel íets te serieus op in.

Anyway. Als tegenargument op het professioneler en makkelijker aanpasbaar, wat in mijn mening beiden juist niet het geval is;
Proffesioneler is het niet echt, want onder aan de site komt "Powered by PHPBB x.x.x" te staan, wat goedkoop over komt (immers, PHPBB is gratis, niet dat het geen goed systeem is). Bovendien krijg je al snel een standaard feeling bij PHPBB fora, omdat ze altijd dezelfde structuur hebben.
Dat is meteen het bruggetje naar makkelijker aanpasbaar; PHPBB is ontzettend groot en complex. Je hebt daardoor niet zomaar 1-2-3 een bridge geschreven tussen de one2xs core code en de PHPBB core code. Het lijkt in essentie simpel ("Oh ik maak toch gewoon een account aan bij PHPBB als ik een account aanmaak bij One2xs?"), maar op het moment dat je ook maar iets gaat veranderen aan een van beide accounts dan zit je opeens met een gebruiker die out-of-sync is. Bovendien is het lastig om te programmeren voor PHPBB door de manier waarop het is opgebouwd. De laatste keer dat ik naar de PHPBB code heb gekeken was het nog totaal niet logisch en object georiënteerd opgebouwd. Je moest voor mods regelmatig core-classes aanpassen, en bij het updaten van het systeem brak alles. Weet niet hoe dat tegenwoordig nog is though.
 

Aarclay

Active member
Tegenwoordig is phpBB geloof ik op de structuur van Symfony gebouwd. Maar ik geloof dat dat maar voor een beetje is, stukje bij beetje moet alles overgezet zijn. Maar ik heb er ook al weer een tijdje niet in gekeken.

Wordpress leunt zelf ook weer op plugins, wat weer extra tijd en geheugen inneemt met laden. Een eigen geschreven CMS zonder onnodige poespas laadt dan altijd sneller, en je hebt zonder hooks of andere plugins de hele controle over het geheel. Lekker vlot en overzichtelijk
wink.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Aarclay (link):
Tegenwoordig is phpBB geloof ik op de structuur van Symfony gebouwd. Maar ik geloof dat dat maar voor een beetje is, stukje bij beetje moet alles overgezet zijn. Maar ik heb er ook al weer een tijdje niet in gekeken.

Wordpress leunt zelf ook weer op plugins, wat weer extra tijd en geheugen inneemt met laden. Een eigen geschreven CMS zonder onnodige poespas laadt dan altijd sneller, en je hebt zonder hooks of andere plugins de hele controle over het geheel. Lekker vlot en overzichtelijk
wink.gif



Nou, ik geloof er maar weinig van als ik de github pagina van PHPBB bekijk. Van dit soort code word je toch gewoon moe:
https://github.com/phpbb/phpbb/blob/master/phpBB/develop/add_permissions.php
 

Aarclay

Active member
Vroeger was het zo simpel om erin te hacken. Ik weet nog dat ik stickies en een extra informatiebalk met PM-notificaties in phpBB 1.4.4 had gemod en enige hulp van enkele sites. Een heel stappenplan met aanwijzingen van: FIND, CHANGE, INSERT AFTER, DELETE om handmatig in de code te modden.

Heerlijke tijd! En dan hopen dat alles naar wens werkte
yummie.gif


Maar ja, updaten werd wel een hels karwei
biggrin.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Aarclay (link):
Vroeger was het zo simpel om erin te hacken. Ik weet nog dat ik stickies en een extra informatiebalk met PM-notificaties in phpBB 1.4.4 had gemod en enige hulp van enkele sites. Een heel stappenplan met aanwijzingen van: FIND, CHANGE, INSERT AFTER, DELETE om handmatig in de code te modden.

Heerlijke tijd! En dan hopen dat alles naar wens werkte
yummie.gif


Maar ja, updaten werd wel een hels karwei
biggrin.gif



Yes, die ken ik ook nog. Dat er later ook scripts waren die die commandos uit konden voeren.
 

Kingunit

New member
Aarclay (link):
Tegenwoordig is phpBB geloof ik op de structuur van Symfony gebouwd. Maar ik geloof dat dat maar voor een beetje is, stukje bij beetje moet alles overgezet zijn. Maar ik heb er ook al weer een tijdje niet in gekeken.

Wordpress leunt zelf ook weer op plugins, wat weer extra tijd en geheugen inneemt met laden. Een eigen geschreven CMS zonder onnodige poespas laadt dan altijd sneller, en je hebt zonder hooks of andere plugins de hele controle over het geheel. Lekker vlot en overzichtelijk
wink.gif



Een kale Wordpress is tegenwoordig nog niet zo slecht hoor. De uitbreidingen heb je als programmeur zelf in de hand. (dus ook snelheid etc.).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan