anderen forum software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Luuko (link):
Dus wanneer komt er wordpress?
biggrin.gif
(
emo.gif
)


Over 25 jaar.
 
G

Guest

Guest
Rik (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Jessee (link):
wat?






De eerste reactie van Aarclay was mega sarcastisch.
"Gebruik wordpress want het is eenvoudig en modificeerbaar" is een snaar naar "Gebruik PHPBB want is helemaal aan te passen".
Jij gat er vervolgens wel íets te serieus op in.

Anyway. Als tegenargument op het professioneler en makkelijker aanpasbaar, wat in mijn mening beiden juist niet het geval is;
Proffesioneler is het niet echt, want onder aan de site komt "Powered by PHPBB x.x.x" te staan, wat goedkoop over komt (immers, PHPBB is gratis, niet dat het geen goed systeem is). Bovendien krijg je al snel een standaard feeling bij PHPBB fora, omdat ze altijd dezelfde structuur hebben.
Dat is meteen het bruggetje naar makkelijker aanpasbaar; PHPBB is ontzettend groot en complex. Je hebt daardoor niet zomaar 1-2-3 een bridge geschreven tussen de one2xs core code en de PHPBB core code. Het lijkt in essentie simpel ("Oh ik maak toch gewoon een account aan bij PHPBB als ik een account aanmaak bij One2xs?"), maar op het moment dat je ook maar iets gaat veranderen aan een van beide accounts dan zit je opeens met een gebruiker die out-of-sync is. Bovendien is het lastig om te programmeren voor PHPBB door de manier waarop het is opgebouwd. De laatste keer dat ik naar de PHPBB code heb gekeken was het nog totaal niet logisch en object georiënteerd opgebouwd. Je moest voor mods regelmatig core-classes aanpassen, en bij het updaten van het systeem brak alles. Weet niet hoe dat tegenwoordig nog is though.




Jessee (link):
Hoezo zou ik je niet serieus nemen? Tenzij je hier als trol op het forum zit.

Wordpress wordt namelijk echt heel breed gebruikt.




[COLOR= lightgrey]toevoeging op vrijdag 2 december 2016, 10:22:09:[/COLOR]
Het is gewoon mogelijk om zon soort site op WordPress te draaien.
 

Aarclay

Active member
Wordpress kan wel, maar het heeft gewoon te veel risicos vergeleken met een custom-build product. Ik zeg niet dat het slecht is, maar het is wel al jaren een rode lap op een woeste stier die je steeds maar netjes probeert te ontwijken. En als je niet oplet, dan neemt de stier jouw te grazen.

Met een eigen gemaakt systeem heb je dit veel minder. Plus dat je de hele code in eigen hand hebt!
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Een discussie over de bruikbaarheid van WordPress/phpBB kan beter in Webwereld gevoerd worden. Ik neem aan dat ik verder niet hoef uit te leggen dat de kans nihil is dat ik binnenkort de boel omgooi naar WordPress + phpBB.
clown.gif
 
G

Guest

Guest
Lennard (link):
Een discussie over de bruikbaarheid van WordPress/phpBB kan beter in Webwereld gevoerd worden. Ik neem aan dat ik verder niet hoef uit te leggen dat de kans nihil is dat ik binnenkort de boel omgooi naar WordPress + phpBB.
clown.gif



Dat snap ik, maar mijn punt is dat je voor een website als One2xs prima WordPress kan gebruiken.
Ik ben geen fan van WordPress, en zal het zelf ook niet zo snel gebruiken. Maar het ís mogelijk
smile.gif
 

Kingunit

New member
Aarclay (link):
Wordpress kan wel, maar het heeft gewoon te veel risicos vergeleken met een custom-build product. Ik zeg niet dat het slecht is, maar het is wel al jaren een rode lap op een woeste stier die je steeds maar netjes probeert te ontwijken. En als je niet oplet, dan neemt de stier jouw te grazen.

Met een eigen gemaakt systeem heb je dit veel minder. Plus dat je de hele code in eigen hand hebt!
yummie.gif



Mwah, dat ligt helemaal aan je zelf. Je kan gewoon een prima Wordpress website ontwikkelen als je het goed doet. Een custom systeem kan net zo lek zijn. Dat hangt van de programmeur af.
 

Aarclay

Active member
Kingunit (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Aarclay (link):
Wordpress kan wel, maar het heeft gewoon te veel risicos vergeleken met een custom-build product. Ik zeg niet dat het slecht is, maar het is wel al jaren een rode lap op een woeste stier die je steeds maar netjes probeert te ontwijken. En als je niet oplet, dan neemt de stier jouw te grazen.

Met een eigen gemaakt systeem heb je dit veel minder. Plus dat je de hele code in eigen hand hebt!
yummie.gif







Mwah, dat ligt helemaal aan je zelf. Je kan gewoon een prima Wordpress website ontwikkelen als je het goed doet. Een custom systeem kan net zo lek zijn. Dat hangt van de programmeur af.


Dat snap ik, maar een custom systeem is wel minder bekender dan een bekend systeem. Dus botjes moeten wel precies weten waar ze de exploit moeten vinden.
 
G

Guest

Guest
Aarclay (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Kingunit (link):

Aarclay (link):
Wordpress kan wel, maar het heeft gewoon te veel risicos vergeleken met een custom-build product. Ik zeg niet dat het slecht is, maar het is wel al jaren een rode lap op een woeste stier die je steeds maar netjes probeert te ontwijken. En als je niet oplet, dan neemt de stier jouw te grazen.

Met een eigen gemaakt systeem heb je dit veel minder. Plus dat je de hele code in eigen hand hebt!
yummie.gif



Mwah, dat ligt helemaal aan je zelf. Je kan gewoon een prima Wordpress website ontwikkelen als je het goed doet. Een custom systeem kan net zo lek zijn. Dat hangt van de programmeur af.






Dat snap ik, maar een custom systeem is wel minder bekender dan een bekend systeem. Dus botjes moeten wel precies weten waar ze de exploit moeten vinden.



Een gerichte aanvaller is er zo achter
yummie.gif
 

Aarclay

Active member
Dan wel, maar veel attacks komen van botjes. Die constant aan het rammen zijn op die xmlrpc.php van Wordpress bijvoorbeeld.
 

Kingunit

New member
Aarclay (link):
Dan wel, maar veel attacks komen van botjes. Die constant aan het rammen zijn op die xmlrpc.php van Wordpress bijvoorbeeld.


Ja maar goed, dat is basis Wordpress. Die dingen zijn te hernoemen etc.
 

Aarclay

Active member
Totdat je weer een update krijgt die alles weer rechtzet
yummie.gif
.
Op mijn Wordpress installatie heb ik in .htaccess alle aanroepen naar xmlrpc.php laten doorverwijzen naar een 404 melding met NOT AVAILABLE.

Wat heb ik aan dat bestand? Niks!
Als ik een extra deur in huis had die nooit gebruikt wordt, en een enkel slot heeft, dan had ik ook die deur dichtgemetseld
wink.gif
.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan