Avatar upload probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gratis

New member
Hoi, een klein foutje tegen gekomen.

Als ik een avatar wil uploaden van maar 80kb, jpg formaat zegt hij dat het een ongeldig formaat is. Avatar omgezet naar png, zelfde error.

Foutje?
 

Lennard

Active member
Kun je de avatar even via een andere site uploaden (bijvoorbeeld deze) en de link hier neerzetten?
Dan kan ik achterhalen waarom hij hem niet pakt.
 

Gratis

New member


Vers geupload
smile.gif
 

Lennard

Active member
Hij mag maximaal 100 bij 100 pixels zijn.
Als het goed is krijg je nu een melding dat hij te groot is.
 

Gratis

New member
De geüploade avatar heeft een onbekende bestandsindeling. Probeer hem te uploaden met een andere browser, of neem contact met ons op.

Avatar net verkleind naar 100 bij 100, jpg formaat
 

Merlin

New member
Ik heb hem zelf even verkleind (Photoshop CS3) en het met succes in mijn eigen profiel getest.

Als u deze afbeelding gebruikt zou het moeten lukken.
echo.jpg
 

Gratis

New member
confused.gif
owkee, of mijn pc spoort niet, of er is iets fout op de site, hij doet het nog steeds niet
confused.gif
 

Ruben

New member
Ik heb em nu even voor je toegevoegd, in mijn browser werkt hij wel prima (Camino @ Mac OSX)

Ik weet zo snel niet wat het is, misschien dat Lennard het weet
 

Lennard

Active member
Dat komt omdat je browser een bepaald stukje informatie niet meegeeft.
Je kunt het via een andere browser proberen.
Ik ga vanavond kijken of ik een andere oplossing kan vinden.

Zo te zien werkt het al, hoe heb je het nu voor elkaar gekregen?
 

Gratis

New member
hmm, raar probleem maar inderdaad, het ziet er naar uit dat het nu werkt. Ik werk zelf met ie7 (neem aan dat alles gelogd word, dus dat zou je moeten kunnen inzien). Ik heb zelf destijds een simpel upload scriptje gemaakt die crosbrowser vriendelijk is. Mischien wil je daar eens naar kijken om ideen op te doen?
 

Lennard

Active member
Gratis:
Ik heb zelf destijds een simpel upload scriptje gemaakt die crosbrowser vriendelijk is. Mischien wil je daar eens naar kijken om ideen op te doen?
Er zit een beveiliging in dat er alleen werkende plaatjes worden geüpload.
De fout ligt niet aan ons systeem (in andere browsers werkt hij wel goed), maar aan het feit dat IE7 een bepaald stukje informatie over je avatar niet meestuurt bij het uploaden.
Daarom stopt het systeem de aanvraag omdat hij niet weet of de avatar helemaal klopt.
Ik denk niet dat je systeem daar rekening mee houdt?
 

Gratis

New member
nee, ik heb het gebruikt voor het admin menu, dus ga er automatisch van uit dat als ik zelf iets upload, het ook echt werkt
wink.gif


Maar goed, ie7 heeft die beveiliging. Hoe zit het met de rest van de browsers?
 

Gratis

New member
typefout kan zelfs de beste gebeuren helaas
sadley.gif
...

Het werkt nu iig super
smile.gif
..

prima werk
thumbsup.gif


Nog een dingetje, maar das mireneukerij denk ik, de smilies naast het textflak voor de topic, als je op meer smilies klikt, geeft ie een fout op de pagina links onder. Script error denk ik, maarja, ff en opera zullen dat wel niet hebben
wink.gif
 

Ruben

New member
Gratis:
Nog een dingetje, maar das mireneukerij denk ik, de smilies naast het textflak voor de topic, als je op meer smilies klikt, geeft ie een fout op de pagina links onder. Script error denk ik, maarja, ff en opera zullen dat wel niet hebben
wink.gif


Nee, je had helemaal gelijk

Ik heb het gelijk even opgelost
wink.gif


Bedankt
 

Gratis

New member
geen probleem
smile.gif
.. ik ben net begonnen met een reclame backend voor de site en kom na een dagje scripten erachter dat er helemaal in het begin (onzin stukje, totaal niet belangrijk, maar wel vreemde weergave) een lettertje ontbreekt, waardoor de hele javascript op de pagina raar doet.. Vreemde baan, dat scripten haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan