Chatbox, houden of niet? Wat vindt jij?

Chatbox, weg of behouden?

  • Chat weg, Discord behouden.

    Stemmen: 3 13.0%
  • Chat & Discord weg.

    Stemmen: 2 8.7%
  • Chat & Discord behouden.

    Stemmen: 5 21.7%
  • Chat & Discord behouden, maar aan elkaar koppelen.

    Stemmen: 5 21.7%
  • Chat behouden, Discord weg.

    Stemmen: 8 34.8%

  • Totaal aantal stemmers
    23
  • Opiniepeiling gesloten .

W1nd0x

#smilemore
Hallo allemaal!

Aangezien de oude poll is gesloten en @Wouterr niet zo snel is met een nieuwe aanmaken, heb ik het maar even gedaan!

Dus wat vinden jullie, stemmen! ;)
 
Laatst bewerkt:

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Dit uiteraard met als uitgangspunt om het forum terug actiever te krijgen.

Discord weg zal allicht in een read-only vorm kunnen zijn, zodat het wel bewaard blijft en terug kan komen just in case. Dit moet dan dus even besproken worden met de rest (ook met de admins & mods daar) en kunnen geen toezeggingen op gemaakt worden. Wel kunnen we dit uiteraard meenemen.
 

Dylan

<script>
In principe was Discord bedoelt om de community in stand te houden toen het overgenomen werd door Danteck. Nu one2xs weer terug is in handen van de community lijkt Discord weer overbodig te worden. Je wilt natuurlijk het forum actiever maken.

Ik kan alleen niet zomaar Discord verwijderen natuurlijk, er wordt tegenwoordig ook weer wat gechat en denk dat een koppeling tussen one2xs en Discord een goede oplossing is en daarnaast Discord "saaier" maken door bijvoorbeeld chat-kanalen te verwijderen maar voice chat te laten staan?
 

Thom

Thom
Ik denk dat de Discord behouden wel handig is om dingen zoals een mogelijke meet te bespreken, wat denk ik liever niet op een openbaar forum besproken wordt.
 

Aarclay

Active member
Gewoon de Discord behouden, maar niet actief er naar linken.
Misschien kan je het een omdopen tot een 'niet-officiële chatbox' zodat het minder aantrekkelijk wordt om er naar toe te gaan. Uiteindelijk zal het toch doodbloeden, wat er eigenlijk al gebeurde. Je kan het altijd read-only maken.
 
Ik ben fan van Discord, maar dan wel het aantal channels verminderen.
De chat hier vind ik wel overbodig. Lastiger om dat bij te houden. Dan is Discord daar fijner voor. En zoals Thom al zegt, voor meets e.d. is dat wat fijner communiceren dan op One2xs. (Ook gezien Discord goed op mobiel werkt etc met eventueel mentions en notificaties)
 

Finley

Hallo
Ik vind de chat hier fijner. Hier kun je tenminste een beetje de vinger aan de pols houden. + alles staat lekker bij elkaar. Het zou zeker geen slecht idee zijn om de Discord als backup te bewaren. Maar de voorkeur gaat uit naar focus op de chatbox hier.
 

Tessa

Secretatessa
Ik vind het behouden van de Discord als uitgangspunt voor de meets eigenlijk wel fijn, omdat je dan niet je mobiele nummer met iedereen hoeft te delen maar toch in contact kan blijven met iedereen als ze onderweg zijn naar de meet etc.
 

Aox

Creative Developer
Ik zou de Discord wel behouden, maar dan wel het aantal kanalen verminderen, want dat haalt de activiteit op het forum weg. Misschien gebruiken als algemene chat en eventueel voor besprekingen m.b.t. het forum (dan wel van de staff, uiteraard).

De chatbox op het forum vind ik zelf geen meerwaarde hebben (daarmee bedoel ik overigens niet dat ik een dergelijke chatbox niet zou gebruiken... maar het haalt mogelijk wel een beetje de forum activiteit weg) en bovendien bestaat er ook een off-topic topic, die gewoon als slow-chat kan worden gebruikt. Maar goed, ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn die deze chat wel graag gebruiken (wat je ook een beetje kunt terugzien in de stemmen op deze poll).

Lang verhaal kort: ik zou beide behouden, maar dan wel de Discord aanpassen.
 

DannyC

Globaal
Ik zou beide behouden.

De chat voor de activiteit op het forum, met daarbij Discord voor de achtergrond.

Maar, zoals Aox aangeeft wellicht wel een idee de hoeveelheid kanalen in te korten.
 

Jordyz

New member
Om de activiteit hoog te houden zou ik de chat en Discord wegdoen, juist door te stimuleren om een actieve community te zien wil je dus een actief forum.

Een chat is leuk maar kan juist ook negatief zijn voor het forum, als iedereen alleen daar in zit zakt de activiteit weer omlaag.
 

Poesen

Debiel sinds 2012.
Om de activiteit hoog te houden zou ik de chat en Discord wegdoen, juist door te stimuleren om een actieve community te zien wil je dus een actief forum.

Een chat is leuk maar kan juist ook negatief zijn voor het forum, als iedereen alleen daar in zit zakt de activiteit weer omlaag.
Ja en nee, dan zou je echt 20x op een topic moeten reageren om te praten.
 

Tessa

Secretatessa
Hahaha ja de laatste paar pagina's waren altijd echt een en al chaos 😂
Toen de topics automatisch bij 2500 berichten sloten wel, daarvoor was het altijd random tussen 2000 en 3000 dus was het lastiger en vooral onverwachter :p
 

Waldo

Wald0.nl
Persoonlijk ben ik vóór het behouden van de chatbox en discord, wellicht een leuk idee om je account te kunnen koppelen aan discord, en via de 02x discord alsnog gezellig deel kunnen nemen aan de chatbox sessies

Nog meer ideetjes:
  • Topic feed
  • Post feed
 
Bovenaan