DDoS en spoedverhuizing webserver 2+3 UPDATE

O

One2xs

Guest
Hoi!

De afgelopen uren zijn er enkele DDoS aanvallen richting one2xs en de webservers gestuurd, waardoor sommige servers helaas periodes onbereikbaar waren.
Op dit moment ligt webserver 3 onder vuur, en om de ellende in te perken hebben we die tijdelijk offline gehaald.

De webserver wordt zo spoedig mogelijk overgeplaatst en aangesloten op een ander netwerk, waardoor de server de beschikking heeft over een grotere bandbreedte, en DDoSen minder impact zullen maken.

Meer informatie heb ik op dit moment helaas niet voor jullie. We doen er alles aan alle websites zo snel mogelijk weer bereikbaar te hebben, maar helaas hebben we zelf geen controle over dergelijke aanvallen.

Mocht er meer informatie zijn dan houden we jullie uiteraard op de hoogte!

Onze welgemeende excuses voor dit ongemak.

Groet,
Lennard

Update 9 februari, 13:45
Vanmorgen werd webserver 4 aangevallen, maar die aanval werd dankzij het nieuwe netwerk succesvol afgeslagen. Op dit moment zijn de pijlen gericht op webserver 2, en is die server dus ook onbereikbaar. Als enige server op het oude netwerk gaan we nu ook die server overzetten. Voor jullie verandert er verder niets; wij doen ons best alles zo snel mogelijk verhuisd en terug online te krijgen.

Als deze server is overgezet staan alle servers in het nieuwe netwerk en zullen we dergelijke aanvallen beter moeten kunnen weerstaan, en kunnen we dus ook weer een betere uptime opbouwen.
 
V

Verwijderd lid 375

Guest
Jammer, maar niks aan te doen helaas.. In ieder geval: succes!
wink.gif
 

Jelle

Active member
Wel jammer dat er van die kleutertjes zijn die lopen te geilen om websites die ze offline proberen te halen
emo.gif
. Hopelijk is het snel opgelost.
 

Bradley

New member
ik zou zeggen, fix het ;p en bij als je een host wilt kopen staat er dan wordt je waarschijnlijk op webserver 3 overgeplaats terwijl die nu offline is ....
 

Lennard

Active member
Vkhzone (link):
Ik loop een hoop geld mis op deze manier.
Wij ook.
We zijn er druk mee bezig, maar zulke aanvallen kunnen helaas altijd voorkomen.
 

Azdin

New member
Erg triest maar is helaas weinig tot niks aan te doen..

Vkhzone (link):
Ik loop een hoop geld mis op deze manier.
Je host hier geen Google lijkt me...
 

Wasps

Member
Ey lennard maar hier zijn toch firewalls voor...

In windows heb ik keertje ddoser een null route gegeven.

Maarja wel sneu dat mensen dit leuk vinden.
Hoop dat ze gesnapt worden
 

Dylan

<script>
Wasps (link):
Ey lennard maar hier zijn toch firewalls voor...

In windows heb ik keertje ddoser een null route gegeven.

Maarja wel sneu dat mensen dit leuk vinden.
Hoop dat ze gesnapt worden


Denk niet dat webhosters Windows gebruiken.
 

Lennard

Active member
Wasps (link):
Ey lennard maar hier zijn toch firewalls voor...

In windows heb ik keertje ddoser een null route gegeven.

Maarja wel sneu dat mensen dit leuk vinden.
Hoop dat ze gesnapt worden
Er komen miljoenen pakketten per seconde binnen, dat kun je softwarematig niet blokkeren.
Als het een kleine DDoS is dan lukt dat wel, maar niet bij zulke helaas.


toevoeging op 7 februari 2014, 21:30:25:
Update: Webserver 3 is verhuisd, op dit moment wordt alle data teruggezet.
 

Jordy

New member
Vkhzone (link):
Ik loop een hoop geld mis op deze manier.


Lijkt me sterk dat het op een vrijdagavond een groot bedrag misloopt? Denk je dat One2xs het liefst zon aanvallen heeft zodat de gebruikers betalen voor niks? Beetje vreemd vind je ook niet?
emo.gif
 

Mounssif

New member
Werkt super irritant! Maar jah, wat kan je er aan doen. Kleuters willen ook plezier maken zeker. Vind het wel laag gevallen. Hebben de servers geen Cloudflare ofzo?
 

Lennard

Active member
Ik heb op Twitter vannacht een update gelaatst maar ben dat hier vergeten. In ieder geval is alles en iedereen overgezet, rond half drie was de verhuizing afgerond.
 

Janm

Active member
Hij zou weer moeten werken, alleen kan nog niet op mijn server 3 hosting komen.
 
Bovenaan