Domeinen verlengen tot 45 dagen ipv 30

Lennard

Active member
Hoi,

Vanaf nu kun je een domeinnaam nog maar tot 45 dagen voor de verloopdatum verlengen in plaats van de tot nu toe gebruikelijke 30 dagen.
Dit omdat het bedrijf wat onze domeinen verzorgt, 30 dagen vantevoren wil weten of een domein verlengd wordt of niet. Om ons ook een beetje verwerkingstijd te gunnen hebben we de termijn voor jullie opgeschroefd naar 45 dagen.
Je krijgt nog steeds 60 dagen voor het verlopen van je domeinnaam een pm, dus het lijkt me dat je alsnog tijd genoeg hebt om te verlengen.

Als je net een domeinnaam wilde verlengen omdat hij over bijvoorbeeld 31 dagen verloopt, dan kan dat nu niet meer. Mocht je die alsnog willen verlengen, maak dan even een ticket aan. Dit (het alsnog kunnen verlengen) geldt dus alleen voor domeinen die over 30 tot 45 dagen verlopen, dus die tussen 23 februari 2009 en 14 maart 2009 geregistreerd zijn.

Groet,

Lennard.
 

Nathan

New member
Mooizo ik heb hier geen domeinen meer.
nooo.gif
 

Marjolein

Miss Marjolein
Lennard:
Huh?

ik denk dat hij bedoeld dat als je bv geen punten heb om m op tijd te verlengen. Dus dat je als je wel genoeg punten heb dat je m dan opnieuw moet bestellen/kopen.
 

Nathan

New member
August:
Moet je m opnieuw bestellen als het je niet lukt voor 45 dagen te verlengen?
emo.gif



Als je je domein niet verlengt dan komt je domein 40 dagen in quarantaine te staan (?)
 

Lennard

Active member
Marjolein:

Lennard:
Huh?

ik denk dat hij bedoeld dat als je bv geen punten heb om m op tijd te verlengen. Dus dat je als je wel genoeg punten heb dat je m dan opnieuw moet bestellen/kopen.

Dan komt hij inderdaad in quarantaine te staan zoals Nathan zegt.
Maargoed, dat is nu ook zo; je kunt binnen 320 dagen makkelijk een domein bij elkaar sparen als je wilt, dus dat is het probleem niet.
 

Krm

Active member
ik zie nu dat mijn host bijna is verlopen ik moet ff me light host verlengen ik ga maar weer script verkopen en desnoods bellen
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Shadowninja:
Wat houdt die quarantaine in?

Dat vroeg ik me ook af, maar volgens mij zijn dat domeinen die na die quarantaine-periode pas weer geregistreerd kunnen worden. Dus in de 30 (?) dagen kan niemand het domein meer registreren om administratieve redenen.
 

Lennard

Active member
Klopt, alleen is het niet om administratieve redenen, maar is het om te voorkomen dat anderen je domein kapen.
Als je een .com domein koopt die een paar bezoekers per maand trekt, en hij verloopt, dan is hij de volgende dag door een domeinkaper geregistreerd. Bij .nl kan dat niet omdat hij dan eerst een aantal dagen in quarantaine staat.
biggrin.gif
 

Rogier

New member
40 dagen rik
wink.gif


en de eerdere eigenaar kan ze weer uit quarantaine kopen voor minstens 150 euro. + hosting(dus de register)kosten + domein kosten.
 

Soufian

New member
Heheh, veel overzichtelijker dus.
Als iemand bang is om meteen zijn domein kwijt te raken, gewoon even bij iemand lenen of gaan bellen.
smile.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Shadowninja:
En in die quarantaine tijd kan alleen jij hem verlengen of hoe zit dat?
yummie.gif



Nee, niemand.

Voor 100,- of zoiets kan je hem dan weer uit quarantaine halen ofzoiets.
 

Krm

Active member
@Jorzwa: Dat kon je vragen via privébericht en de antwoord is jah
@Goldspray: aha waar slaat dat op
 
Bovenaan