Domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Publitime

New member
Beste,
Ik heb een website in .tk als ik er een .be wil van maken..
Moet ik dan een domeinnaam of host of allebei nemen?
 

Publitime

New member
Ok bedankt voor te antwoorden
smile.gif

Alleen zal het lang duren voor in genoeg punten heb...
 

Rogier

New member
je hebt opzich alleen een domein naam nodig. het is wel handig om een host erbij te nemne
 

Lennard

Active member
Aan alleen een domeinnaam heb je genoeg, dan krijg je een doorstuur-domeinnaam.
Dus stel je domeinnaam is publitime.be, dan stuurt hij door naar je .tk site.
Als je dat niet wilt zul je er een host bij moeten nemen, waarschijnlijk kun je bij de host die je nu hebt geen extra domeinen toevoegen.
 

Shahiem

Active member
Hangt er van af hoeveel punten je hebt.

Als je veel hebt zal ik host en domein kopen en als je weinig ruimte in de host die je nu hebt zal ik ook een nieuwe hos tnemen maar als er veel ruimte op zit dan zal ik die houden en een domein kopen.


Lang verhaal
yummie.gif
 

Merlin

New member
Nog even wat explicieter uitgelegd:

Domeinen koppel je aan Nameservers
Nameservers zijn weer gekoppelt aan een specifiek IP Adres van een server.

Als jij ditdomein.be koopt, dan kun je kiezen die aan je eigen Nameservers te koppelen (Indien je elders bijvoorbeeld al een host hebt) of aan die van o2x.

Als het domein aan de nameservers van o2x gekoppelt wordt, heb je 2 opties:
1: Je hebt / neemt een host bij o2x, deze "vangt" het domein op en je hebt dus volledige controle (email accounts, subdomeinen etc.)
2: Je hebt / neemt geen host bij o2x, je kan het domein laten forwarden naar een ander adres (verkeer dat dan op ditdomein.be binnenkomt wordt automatisch doorgestuurd naar anderdomein.tk), maar kan hierbij niet de subdomeinen/email accounts gebruiken. (eventueel kan o2x dit naar wens handmatig wel doorvoeren...)

Dus, je hebt meervoordelen als je het domein OF aan een host van o2x, OF aan een andere host via nameservers koppelt boven het gebruik van een simpele forwarder. Echter is dit natuurlijk later altijd nog te wijzigen naar wils!
 

Rogier

New member
focus2.gif
een host is niet heel erg veel punten, dus ook wanneer je al een host ergens hebt lijkt het me handig er hier een tje te kopen.
 

Dgame

New member
Rogier:
focus2.gif
een host is niet heel erg veel punten, dus ook wanneer je al een host ergens hebt lijkt het me handig er hier een tje te kopen.


Bedankt voor de informatie... echt dit wist ik nog niet
wink.gif
 

Merlin

New member
Rogier:
focus2.gif
een host is niet heel erg veel punten, dus ook wanneer je al een host ergens hebt lijkt het me handig er hier een tje te kopen.


Precies, gebruikmaken van een DirectAdmin account (wat je dus bij hosting krijgt) heeft zo zn voordelen
smile.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan