Een nieuw begin voor one2xs

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Veel feedback van @Mcpoesen vind ik best valid, maar nog het meeste vind ik dat nu al Danteck niet de moeite neemt de vragen hierboven te beantwoorden en beetje actief te zijn op het forum. (Hoezo ook de naam @TijdelijkBeheer? en niet gewoon - een naam).
 
G

Guest

Guest
Lennard reageerde altijd zeer vlot op tickets. Mijn ticket met het verzoek tot verwijdering van mijn account met de daaraan gerelateerde content staat nu een paar dagen open. Misschien kan ik het beter via de livechat inschieten
emo.gif
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Livonias (link):
Lennard reageerde altijd zeer vlot op tickets. Mijn ticket met het verzoek tot verwijdering van mijn account met de daaraan gerelateerde content staat nu een paar dagen open. Misschien kan ik het beter via de livechat inschieten
emo.gif



Dont think so. Die is ook gesloten.
emo.gif
 

Lennard

Active member
Het TijdelijkBeheer-account heb ik aangemaakt, ik ging er vanuit dat Danny nog zelf een beheeraccount zou maken, maar dat was niet direct meer nodig zo.

Verder is het nu ook wel erg druk voor hem. Ik ga er vanuit dat hij alle tickets gewoon behandelt, maar dat vraagt dus wat geduld.

Verder zal er ongetwijfeld de komende tijd van alles veranderen. Dat is inherent aan een overname en ook inherent aan een hobbyproject (want dat was het) wat commercieel moet worden. Hoe jammer dat misschien op sommige punten ook is.
 

Dylan

<script>
Mcpoesen (link):
Ik heb hier wat enige kritiek op zijn email:

Het huidige script is handmatig geschreven in PHP en er missen een aantal functies. Het handmatig scripten kost veel tijd en budget. Danteck beschikt over een compleet klantpaneel waar taken die nu handmatig gedaan worden, automatisch gaan. Het uiteindelijke plan is om de klantgegevens in dit portaal onder te brengen zonder enig verlies van huidige functionaliteiten.
[COLOR= red]Dus hij wilt zeggen dat zijn systeem beter is (maar het is een premade systeem van HostFact (vroeger WeFact) (geintregeerd in Wordpress) daar heb ik bewijs voor. wat hij gebruikt en dit systeem is zelf gemaakt. (volgens mij is zijn template ook nog gedownload van ThemeForest maar ok.[/COLOR]

Het forum zal ook gewoon blijven bestaan. Ik zal kijken naar de mogelijkheden om dit onder te brengen bij een bestaand pakket zoals PHPbb (is phpBB btw
yummie.gif
) of invisionboard.
Voordeel van deze pakketten is dat deze pakketten geüpdatet worden en geen handmatige scripting vereist is. Uitgangpunt zal altijd blijven dat huidige functionaliteit en gegevens behouden blijft.
[COLOR= red]Alsjeblieft niet. dit systeem is (alweer) zelf gemaakt en dan kan ik net zo goed naar Retronet ofzo aangezien die gewoon MyBB gebrukt en totaal geen meerwaarden heeft.
Het valt mij nu al op dat de eigenaar nu al geen moeite wilt stoppen in scripten en liever lui dan moe is.
Het ziet er naar uit dat hij langzamerhand one2xs naar DanTeck wilt trekken en uiteindelijk wilt sluiten/vervallen zodat iedereen bij hem zit en hij one2xs weer vergeet, One2xs hoort dan bij vergaande glorie. En dat zou ik super jammer vinden aangezien one2xs een van de weinige zelfgemaakte systemen is (Na Blazor dan van @Sevvlor) Maar voor de rest (dacht dit nooit te zeggen) One2xs is mooi zoals hij is. het oude concept is al verdwenen maar misschien een moderne material layout maar meer zou er echt niet nodig voor zijn omdat alles werkt.
Als dit daadwerkelijk doorgaat dat we MyBB, phpBB of IPboard (of XenForo) gaan gebruiken dan ben ik in iedergeval pleiten. dit is niet meer de oude One2xs en hij gebruikt dit alleen maar als reclameblok.

Ik had lennard eerder gesproken over de overnamen alleen ik wou wel alles behouden zoals de servers en niet bij mijn eigen bedrijf ofzo gaan proppen en gewoon one2xs, one2xs laten en wel moderniseren maar thats it. de scripts zijn goed en lennard vond dat hij het nog goed kon doen en overnamen niet aan de oorde was. (serieus) een week later komt deze melding
sm_eerie.gif


Ik voel me best genaait.
En ik denk dat dit een hele slechte keuze is en dat we er later spuit van gaan krijgen
one2xs.com is simpel nu een gedeelte redirect van danteck.nl.

#R.I.P One2xs 2009 - 2018[/COLOR]

Edit: @Rik: Dat is ook een van de redenen dat One2xs uiteindelijk voor Lennard niet meer rendabel was.
- Whahah hij zij al 2 weken geleden dat alles goed liep en dat overnamen niet aan de oorde was.


Dus hij wilt zeggen dat zijn systeem beter is (maar het is een premade systeem van HostFact (vroeger WeFact) (geintregeerd in Wordpress) daar heb ik bewijs voor. wat hij gebruikt en dit systeem is zelf gemaakt. (volgens mij is zijn template ook nog gedownload van ThemeForest maar ok.

Ik zie het probleem hier niet echt mee. Waarom is een zelfgemaakt systeem beter?

Alsjeblieft niet. dit systeem is (alweer) zelf gemaakt en dan kan ik net zo goed naar Retronet ofzo aangezien die gewoon MyBB gebrukt en totaal geen meerwaarden heeft.
Het valt mij nu al op dat de eigenaar nu al geen moeite wilt stoppen in scripten en liever lui dan moe is.
Het ziet er naar uit dat hij langzamerhand one2xs naar DanTeck wilt trekken en uiteindelijk wilt sluiten/vervallen zodat iedereen bij hem zit en hij one2xs weer vergeet, One2xs hoort dan bij vergaande glorie. En dat zou ik super jammer vinden aangezien one2xs een van de weinige zelfgemaakte systemen is (Na Blazor dan van @Sevvlor) Maar voor de rest (dacht dit nooit te zeggen) One2xs is mooi zoals hij is. het oude concept is al verdwenen maar misschien een moderne material layout maar meer zou er echt niet nodig voor zijn omdat alles werkt.
Als dit daadwerkelijk doorgaat dat we MyBB, phpBB of IPboard (of XenForo) gaan gebruiken dan ben ik in iedergeval pleiten. dit is niet meer de oude One2xs en hij gebruikt dit alleen maar als reclameblok.


Hij heeft gezegd niks te gaan veranderen zonder inbreng van ons (aan het forum):

TijdelijkBeheer (link):
Hi Dylan,

Zoals ik mijn mail al heb geschreven wil ik alle functionaliteiten behouden zoals deze nu zijn. Er gaat dus niks zomaar veranderen en het wordt ingericht zoals de leden dat willen hebben, simpel.

Of de overstap gedaan wordt naar phpBB of IPB laat ik nog even open en ik wil jullie graag in de discussie meenemen.


Geef hem wat tijd om de boel op order te krijgen en oordeel dan. Natuurlijk linkt alles door naar Danteck, wat zou jij doen? 2 aparte systemen bijhouden?
 
G

Guest

Guest
Ik zit nu met een groot vraagteken @Mcpoesen... wat heeft een zelfgemaakt systeem voor meerwaarde
confused.gif

IMHO: Alle bestaande diensten overbrengen naar Danteck, het hostingdeel ook volledig loshalen van One2xs en alleen doorgaan als forum :y:
 

Mcpoesen

Member
Dylan:
Geef hem wat tijd om de boel op order te krijgen en oordeel dan. Natuurlijk linkt alles door naar Danteck, wat zou jij doen? 2 aparte systemen bijhouden?

Ja. ik zou het behouden en bijhouden.


[COLOR= lightgrey]toevoeging op vrijdag 11 mei 2018, 20:48:24:[/COLOR]

Sevvlor (link):
Ik zit nu met een groot vraagteken @Mcpoesen... wat heeft een zelfgemaakt systeem voor meerwaarde
confused.gif

IMHO: Alle bestaande diensten overbrengen naar Danteck, het hostingdeel ook volledig loshalen van One2xs en alleen doorgaan als forum :y:


Zelf gemaakte systemen zijn professioneler en dan weet je waar een fout aan kan liggen + je kan alles naar je wens maken.
Als we naar phpBB ofzo ga dan ga ik liever naar een actieve forum.
 

Dylan

<script>
Mcpoesen (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Dylan:
Geef hem wat tijd om de boel op order te krijgen en oordeel dan. Natuurlijk linkt alles door naar Danteck, wat zou jij doen? 2 aparte systemen bijhouden?





Ja. ik zou het behouden en bijhouden.


[COLOR= lightgrey]toevoeging op vrijdag 11 mei 2018, 20:48:24:[/COLOR]


Klik om eerdere quotes te tonen


Sevvlor (link):
Ik zit nu met een groot vraagteken @Mcpoesen... wat heeft een zelfgemaakt systeem voor meerwaarde
confused.gif

IMHO: Alle bestaande diensten overbrengen naar Danteck, het hostingdeel ook volledig loshalen van One2xs en alleen doorgaan als forum :y:






Zelf gemaakte systemen zijn professioneler en dan weet je waar een fout aan kan liggen + je kan alles naar je wens maken.
Als we naar phpBB ofzo ga dan ga ik liever naar een actieve forum.



Denk niet dat activiteit te maken heeft met welke forumsoftware gebruikt wordt. Een custom thema zou ik al professioneel genoeg vinden.

Misschien zou jij het zo doen maar Danteck heeft zelf al klanten, hij kan het beter met elkaar mergen. One2xs bijhouden kost tijd en denk niet dat Danny daar tijd voor heeft. Hij moet zich focussen op hosting. Ik vind het prima, en juist beter dat de hosting over gaat naar een professioneel bedrijf (sorry Lennard). Bij one2xs kan ik niet bellen en bij Danteck juist wel. (En ja de prijzen zijn duurder maar je bepaalt zelf waar je host of waar je domeinnamen registreer).

Als Danny zich aan zijn woord houdt en hij de community mee laat beslissen over wat er met het forum gebeurt, dan blijf ik lekker ook al kiezen we voor phpBB, als het maar een community beslissing is.

De hosting moet gewoon in het zelfde systeem, anders wordt het administratief een zooitje.
 
G

Guest

Guest
Mcpoesen (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Dylan:
Geef hem wat tijd om de boel op order te krijgen en oordeel dan. Natuurlijk linkt alles door naar Danteck, wat zou jij doen? 2 aparte systemen bijhouden?





Ja. ik zou het behouden en bijhouden.


[COLOR= lightgrey]toevoeging op vrijdag 11 mei 2018, 20:48:24:[/COLOR]


Klik om eerdere quotes te tonen


Sevvlor (link):
Ik zit nu met een groot vraagteken @Mcpoesen... wat heeft een zelfgemaakt systeem voor meerwaarde
confused.gif

IMHO: Alle bestaande diensten overbrengen naar Danteck, het hostingdeel ook volledig loshalen van One2xs en alleen doorgaan als forum :y:






Zelf gemaakte systemen zijn professioneler en dan weet je waar een fout aan kan liggen + je kan alles naar je wens maken.

Als we naar phpBB ofzo ga dan ga ik liever naar een actieve forum.



Sorry dat ik die bubbel lek moet prikken maar ik heb genoeg momenten gehad dat we met 4 Softeware engineers naar de code hebben zitten kijken en geen van alle het door had wat de bug was
wink.gif
 

Mcpoesen

Member
"One2xs bijhouden kost tijd en denk niet dat Danny daar tijd voor heeft. "
Dan moet je toch one2xs niet overnemen als je geen tijd hebt?!?! Ik heb genoeg tijd en zin :) #HintVoorLennard
 

Dylan

<script>
Mcpoesen (link):
"One2xs bijhouden kost tijd en denk niet dat Danny daar tijd voor heeft. "
Dan moet je toch one2xs niet overnemen als je geen tijd hebt?!?! Ik heb genoeg tijd en zin :) #HintVoorLennard


Ik bedoel: Danny heeft geen tijd om one2xs verder te gaan ontwikkelen, wel tijd om het klantenbestand over te nemen en de hosting te gaan verzorgen; hij heeft immers al een hostingbedrijf.
 

Luuko

Active member
Heb nu al een schijthekel aan die chat
emo.gif


[COLOR= lightgrey]toevoeging op vrijdag 11 mei 2018, 23:51:00:[/COLOR]
En de tijd van het forum staat ook verkeerd
yummie.gif
 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
Ik heb wel 2 dingen.
1. De chat is echt heel hinderlijk
emo.gif
vooral op mobiel dan verspringt die steeds.

2. Het viel me op dat one2xs mail altijd netjes in postvak in kwam maar de dantech mail ik de spam bak terecht komt. Geen idee hoe dit komt maar beetje gek.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Mcpoesen (link):
"One2xs bijhouden kost tijd en denk niet dat Danny daar tijd voor heeft. "
Dan moet je toch one2xs niet overnemen als je geen tijd hebt?!?! Ik heb genoeg tijd en zin :) #HintVoorLennard


Geloof mij maar, het is een stuk lastiger dan dat je denkt.

En er wordt hier bedoeld dat de huidige codebase onderhouden, NAAST de migratie naar het danteck klantenpaneel in combinatie met de huidige werkzaamheden van Danny teveel tijd zouden kosten. Geef het wat tijd, de overname is pas net rond.
 
G

Guest

Guest
Wat heeft iedereen tegen die chat? Ik heb het niet eens?!

Edit: Ohj lulz umatrix is mn bae <3
 

Corvette

New member
Fijn dat het forum gewoon blijft bestaan. Veel succes Danny en veel succes met je verdere bezigheden Lennard. Ondanks dat ik zelf de overstap naar Danteck niet wil maken en daarmee niet langer klant bij one2xs ga zijn, heeft one2xs mij lange tijd (we spreken 2009-2015) en daarmee in enorme mate ondersteunt in mijn ontwikkeling tot autodidact (web-)programmeur. Daartoe een enorme dank voor alle jaren: het ga je (jullie) goed.
 

Corvette

New member
Dylan (link):
Mijn websites zijn down, bij jullie ook?


Hier niet... Misschien onderhand weer gefixt en heb ik er geen last van ondervonden?
bloos.gif
 

Dylan

<script>
Corvette (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Dylan (link):
Mijn websites zijn down, bij jullie ook?






Hier niet... Misschien onderhand weer gefixt en heb ik er geen last van ondervonden?
bloos.gif




Hmm, ze zijn nu weer up.
 
Bovenaan