O
One2xs
Guest
Beste leden,
Veel providers blokkeren de uitgaande SMTP poort (poort 25 is dat). Ziggo is nu ook begonnen met het blokkeren van die poort, waardoor het niet meer mogelijk is om poort 25 voor externe mailservers te gebruiken, en je dus in feite wordt geforceerd om hun mailservers te gebruiken.
Omdat dat niet voor iedereen even handig is kun je sinds kort een alternatieve poort gebruiken: poort 587.
Je moet dus de 25 in Outlook of een ander mailprogramma veranderen in 587 en dan werkt het weer!
LET OP!! Verander niets als het nu nog werkt, het gaat niet ineens beter of sneller werken ofzo; je hebt dan alleen maar kans dat het kapot gaat.
Groet,
one2xs
Veel providers blokkeren de uitgaande SMTP poort (poort 25 is dat). Ziggo is nu ook begonnen met het blokkeren van die poort, waardoor het niet meer mogelijk is om poort 25 voor externe mailservers te gebruiken, en je dus in feite wordt geforceerd om hun mailservers te gebruiken.
Omdat dat niet voor iedereen even handig is kun je sinds kort een alternatieve poort gebruiken: poort 587.
Je moet dus de 25 in Outlook of een ander mailprogramma veranderen in 587 en dan werkt het weer!
LET OP!! Verander niets als het nu nog werkt, het gaat niet ineens beter of sneller werken ofzo; je hebt dan alleen maar kans dat het kapot gaat.
Groet,
one2xs