Herstelcode 2 Factor Authentication

Aarclay

Active member
Ik heb zojuist even de 2 FA op One2XS aangezet, en het werkt prima. Ook krijg ik een stapeltje herstelcodes die ik veilig moet bewaren voor het geval ik mijn telefoon of de registratie in de Google Authenticator App kwijtraak.

Maar.... waar moet ik die codes dan invoeren, als ik mij buitengesloten zou hebben? Ik zie die nergens
wink.gif
?
 

Lennard

Active member
Die code voer je gewoon in als two-factor code. Dus je logt in, er wordt om een Google Authenticator code gevraagd; die heb je niet meer want je telefoon is net in de plee gevallen maar gelukkig heb je de herstelcodes opgeslagen; je logt daarmee in en je deactiveert 2FA.


Dylan (link):
jaa, dat is er dus niet
smile.gif
als je Google Auth kwijt raakt heb je dus een probleem xD
Nee, je kunt gewoon inloggen met die herstelcodes.

[COLOR= lightgrey]toevoeging op dinsdag 8 november 2016, 10:53:42:[/COLOR]
Al bedenk ik me nu dat het inputveld een type="number" heeft terwijl de herstelcodes alfanumeriek zijn, dus daar moet ik wat aan veranderen.
 
G

Guest

Guest
Lennard (link):
Die code voer je gewoon in als two-factor code. Dus je logt in, er wordt om een Google Authenticator code gevraagd; die heb je niet meer want je telefoon is net in de plee gevallen maar gelukkig heb je de herstelcodes opgeslagen; je logt daarmee in en je deactiveert 2FA.




Klik om eerdere quotes te tonen


Dylan (link):
jaa, dat is er dus niet
smile.gif
als je Google Auth kwijt raakt heb je dus een probleem xD




Nee, je kunt gewoon inloggen met die herstelcodes.

[COLOR= lightgrey]toevoeging op dinsdag 8 november 2016, 10:53:42:[/COLOR]
Al bedenk ik me nu dat het inputveld een type="number" heeft terwijl de herstelcodes alfanumeriek zijn, dus daar moet ik wat aan veranderen.



Gewoon een knopje maken met "herstel code invullen" met als actie dat je en op klikt, het veld veranderd en er expliciet "herstel code" staat ipv 2FA code? Dat is duidelijk voor de gebruiker. (Terwijl de code op de zelfde manier wordt afgehandeld)
 

Lennard

Active member
Sevvlor (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Lennard (link):
Die code voer je gewoon in als two-factor code. Dus je logt in, er wordt om een Google Authenticator code gevraagd; die heb je niet meer want je telefoon is net in de plee gevallen maar gelukkig heb je de herstelcodes opgeslagen; je logt daarmee in en je deactiveert 2FA.


Dylan (link):
jaa, dat is er dus niet
smile.gif
als je Google Auth kwijt raakt heb je dus een probleem xD
Nee, je kunt gewoon inloggen met die herstelcodes.

[COLOR= lightgrey]toevoeging op dinsdag 8 november 2016, 10:53:42:[/COLOR]
Al bedenk ik me nu dat het inputveld een type="number" heeft terwijl de herstelcodes alfanumeriek zijn, dus daar moet ik wat aan veranderen.







Gewoon een knopje maken met "herstel code invullen" met als actie dat je en op klikt, het veld veranderd en er expliciet "herstel code" staat ipv 2FA code? Dat is duidelijk voor de gebruiker. (Terwijl de code op de zelfde manier wordt afgehandeld)

Dat was ik ook van plan inderdaad.
smile.gif
 
Bovenaan