Ik ben een luie donder en ga voor de simpele weg

Wytze

New member
Hallo,

Lennard en kornuiten, het is natuurlijk ontzettend leuk dat jullie halve boekwerken volgeschreven hebben over hoe One2xs te werk gaat.

Echter ben ik veel te lui om dit allemaal te lezen
rc5.gif


Kan iemand me gewoon heel simpel vertellen hoe ik ervoor kan zorgen dat al die (jonge) bezoekers die hier op One2xs zitten tegen betaling van een niet al te hoog bedrag straks ook massaal op mijn website zitten? Want dat is toch de bedoeling?
yummie.gif


Alvast bedankt
wink.gif
 

Lennard

Active member
Moeten ze iets specifieks doen op je website?

Je kunt een klik-advertentie maken.
Kosten daarvoor zijn laag (vanaf 2 cent per klik), maar ik zeg er eerlijk bij dat de interesse van de bezoekers in je website heel laag is, dus je moet zorgen voor een enorm interessante binnenkomer voor onze doelgroep zodat je toch die interesse omhoog weet te krikken. Doe je dat niet dan zit je in de meeste gevallen met enorme bezoekersaantallen, maar met een klein percentage actieve en geïnteresseerde bezoekers.

Je kunt ook een doe-advertentie maken.
Je had een forum voor games als ik t me goed herinner. Je kunt dan een advertentie maken, waarbij een gebruiker minimaal 5 zinnige posts moet doen op je forum om zijn punten te krijgen. Of iets heel anders natuurlijk; in ieder geval dat hij iets moet doen om de punten te krijgen.
Als je site interessant genoeg is en past bij de doelgroep dan is er volgens mij best een aardig grote groep die blijft hangen.
Nadeel van de doe-advertentie is de prijs, vanaf € 0,13 per goed uitgevoerde actie.
Groot voordeel hiervan is dat je enkel betaalt voor de gebruikers waar je wat aan hebt, die jou iets opleveren.
Lastige daar weer van is dat je een goede opdracht moet bedenken die de gebruikers moeten uitvoeren.
Je kunt een advertentie maken dat een bezoeker bijvoorbeeld 5 posts op een forum moet maken, maar of je daar veel mee opschiet weet ik niet..
Als je een webshop of iets dergelijks hebt dan is het een stuk eenvoudiger; dan geef je gewoon aan dat elke bezoeker die iets koopt goedgekeurd wordt.

t Is wat wikken en wegen en is enorm afhankelijk van je soort site.
Je kunt het ook allebei voor een paar euro uitproberen en stoppen of doorgaan met hetgene wat je het beste bevalt.

Voor welke site wil je adverteren?
 

Wytze

New member
Het gaat om www.mobplace.nl. Zon doe-advertentie is in principe wel een goed idee, dan zouden ze zich in moeten schrijven en credits moeten kopen: dat is vergelijkbaar met iets kopen in een webwinkel. Daar zou ik dan in principe dubbel iets aan kunnen hebben; de personen die besluiten toch geen credits te kopen om de "missie te voltooien" hebben zich in veel gevallen al wel ingeschreven of tenminste de site bezocht, dat zijn dan gratis hits en leden
yummie.gif


Hoeveel procent gaat terug naar het lid? Zou in principe wel enkele tientallen centen per goed uitgevoerde actie ervoor over hebben wanneer een groot gedeelte hiervan weer terug naar de leden gaat.
 

Lennard

Active member
Je kunt jezelf gratis en vrijblijvend adverteerder maken:
http://www.one2xs.com/adverteren
waarna je hier kunt zien hoeveel punten een lid krijgt voor het bedrag wat jij ingeeft:
http://www.one2xs.com/adv_admin/doe/nieuw
t Is 1 euro = 0.8 punt, maar wegens afronding kan dat wat verschillen (€ 0,13 = 0.1 punt is het minimumbedrag voor doe-advertenties).
Bij de klik-advertenties zit die afronding heel ongunstig en betaal je 2 cent voor 0.01 punt, maarja, moet je maar even kijken.

Omdat 1 euro niet 1 punt is en andersom is t dus lastig om concreet aan te geven hoeveel procent er naar het lid gaat.

Voor mob-place lijkt een doe-advertentie me het meest effectief en geschikt.
 

Wytze

New member
Ok
yummie.gif


Had jij mijn factuurtje al betaald? Lijkt me een geschikt bedragje om hier naar over te maken
wink.gif


Ik zal t eens proberen als ik geen nacht doorgewerkt heb en de oogjes een beetje open kan houden, het ziet er leuk uit
smile.gif


Hopelijk heb je binnen no-time nog zoveel meer succes dat je een drastische pakket-upgrade nodig zal hebben
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Nope, ik moet je factuurtje nog betalen.
clown.gif


De leden draaien bij een andere webhoster, ik gok dat die eerder een upgrade nodig gaat hebben dan waar one2xs.com op draait.
 

Wytze

New member
Dat verwacht ik ook wel ja, heb je daar een deditje voor draaien?

Mocht je trouwens meer webspace nodig hebben dan blijft het bedrag hetzelfde, aangezien hier grotere schijven in zitten maar dat zijn geen dingen om hier op het forum te bespreken eigenlijk
wink.gif
 

Lennard

Active member
Nope, daar draaien we nog een reseller, maar binnenkort moeten we gaan upgraden, dus of naar een grotere reseller of naar een dedicated.
 
Bovenaan