Jesse

Hi.

Ik ben Jesse, 23 jaar en ik denk sinds mijn 11e, 12e? actief op One2xs. (Bestaat One2xs echt al zo lang?)
Via Zikle ben ik bij One2xs gekomen, toen nog als kleine uk klikken en doen voor mijn gratis hosting en domein.
Ben een paar keer bij een meet geweest, dus maybe heb je mij ooit wel gezien. (Een meet in Utrecht en volgens mij nog een, maar weet ik niet meer zo goed)

Ik ontwikkel software. Werk graag met Javascript en Node.js
Doe voornamelijk backend werk en vind het tof om complexe systemen te bouwen. (Denk aan ERP / Kassa systemen, telefooncentrales)
Ook wel fan van dingen automatiseren en robots bouwen (bijvoorbeeld Discord / GitHub / Hue koppelingen)

Je zou mij eventueel ook kunnen kennen van de verschillende andere communities waar ik aan meegewerkt heb vroeger:
Zikle, Flubby, Whear, Razy, Jadaxa, PlayMyMusic en Papez (Wow, ik denk dat alleen @Thom dat nog kent van hier. Als dat uberhaupt de juiste Thom is)

Als je vragen hebt over Javascript / Node.js shit of sysops / devops dingen, dan kan ik je mogelijk helpen :)
Ook voor een casual gesprek over die onderwerpen ben ik altijd in.
Mijn stack:
Javascript, Node.js, Typescript, GitHub, Redis, ElasticSearch, Linux (Debian, Ubuntu, CentOS), Nginx, Websockets, Vue.js

Groetjens
 

Thom

Thom
Oei, ik weet niet of ik dat ben. De naam komt me wel bekend voor, maar misschien omdat het ook een hersenbaan is :unsure:
 
Oei, ik weet niet of ik dat ben. De naam komt me wel bekend voor, maar misschien omdat het ook een hersenbaan is :unsure:
Met Caitlin. Ben jij diezelfde Thom als van Zikle / Flubby, met Nathan?
Zo niet, dan is het een andere Thom :p
 

Finley

Hallo
Welkom! Interessant dat je stack voornamelijk NodeJS is. Ik kon er nooit super goed in komen, maar als ik een vraag heb zal ik hem zeker stellen.
 
Welkom! Interessant dat je stack voornamelijk NodeJS is. Ik kon er nooit super goed in komen, maar als ik een vraag heb zal ik hem zeker stellen.
Waar kom je vandaan? Ik kom van PHP vandaan. En het lastigste is de switch tussen sync en async.
In Node.js kan je niet zomar doen
var users = mysql.query('SELECT * FROM users');
Dan moet je met callbacks werken.
Nja, tegenwoordig heb je async/await en dat maakt alles een stuk prettiger:
var users = await mysql.query('SELECT * FROM users');
await zorgt er dan al voor dat hij wacht op het resultaat.
 

Finley

Hallo
Waar kom je vandaan? Ik kom van PHP vandaan. En het lastigste is de switch tussen sync en async.
In Node.js kan je niet zomar doen
var users = mysql.query('SELECT * FROM users');
Dan moet je met callbacks werken.
Nja, tegenwoordig heb je async/await en dat maakt alles een stuk prettiger:
var users = await mysql.query('SELECT * FROM users');
await zorgt er dan al voor dat hij wacht op het resultaat.

Ik ben hoofdzakelijk PHP developer. Maar heb hier en daar ook dingen met Ionic/Angular/TypeScript gedaan. Daar heb je inderdaad ook await en async. Heb het ook lang niet meer geprobeerd maar heb vooral moeite met juiste packages/frameworks voor web omgevingen vinden etc.
 
Packages vinden is niet zo lastig. npm staat vol.
Frameworks is wat lastiger ja, en ligt vooral aan je project.
Express is heel chill. Verder gebruik ik niet echt frameworks. Ik bouw meestal zelf basis systemen.
 

Stef

stonks
Waar kom je vandaan? Ik kom van PHP vandaan. En het lastigste is de switch tussen sync en async.
In Node.js kan je niet zomar doen
var users = mysql.query('SELECT * FROM users');
Dan moet je met callbacks werken.
Nja, tegenwoordig heb je async/await en dat maakt alles een stuk prettiger:
var users = await mysql.query('SELECT * FROM users');
await zorgt er dan al voor dat hij wacht op het resultaat.
Ik vind Promises toch wel een heel stuk nicer dan callbacks 😳
 
Ik vind Promises toch wel een heel stuk nicer dan callbacks 😳
Haha wie niet.
Vroeger voldoende kerstboompjes gemaakt met callbacks ;-)

@Dylan Observables is dat niet meer met Angular dat men dat gebruikt?
Heb er nog nooit behoefte aan gehad om het te gebruiken, net als generators niet.
 
Welkom (terug) op One2xs.

Zikle, Whear... de goeie oude tijd!
Yeah. Zikle heb ik helaas moeten sluiten vanwege keuzes vanuit de investeerders :(
Plus, dat was nu al zó lang geleden, dat de mensen die er oorspronkelijk op zitten ondertussen al dik in de 20 zijn en Zikle waarschijnlijk allang vergeten zijn. Dus die kwamen ook niet zo snel terug.
 

Dylan

<script>
Ah. Mijn async/await werkt prima iig :)
Als ik zo even snel naar Observables kijk, vind ik het niet echt chiller eruit zien tbh
In principe is async/await prima maar je kan bijvoorbeeld geen request cancelled met observables wel weer. Zo heb je wel meer verschillen.
 
Ah ja. Met Bluebird promises kun je weer wel cancellen. Maar niet met async/await inderdaad.
Nu heb ik dat op de backend vrijwel nooit nodig.
Op de FE kan ik mij meer indenken dat dit handig is. Als een user snel van pagina veranderd voor dat de data is ingeladen.
Dat probleem heb ik eerder gehad.
 

Dylan

<script>
Ah ja. Met Bluebird promises kun je weer wel cancellen. Maar niet met async/await inderdaad.
Nu heb ik dat op de backend vrijwel nooit nodig.
Op de FE kan ik mij meer indenken dat dit handig is. Als een user snel van pagina veranderd voor dat de data is ingeladen.
Dat probleem heb ik eerder gehad.

http://reactivex.io/

Wordt dus ook wel in backend gebruikt (rxjava bijv.) Alleen heb ik zelf alleen ervaring met rxjs in Angular. Er zijn meerdere wegen naar Rome
 
Bovenaan