Korte downtime straks

Marjolein

Miss Marjolein
Goededag (link):
Eerst was het hele tijd gezeur met server 2 nu met server 3 iedereen moes naar server 3 wat zijn we er nu mee opgeschoten!
doe eens niet zo melodramatisch? Er wordt gewoon onderhoud gepleegd, dus er is helemaal geen gezeur met server 3 nu.
 

Christum

Member
dat webserver 3 de laaste 3 dagen best vaak offline is geweest weer
redface.gif

En nu offline is voor onderhoud wat ik op msn van liteserver heb mee gekregen
 

Wiitse

New member
Ik kan het echt niet uitstaan dat hier zoveel mensen zitten die overdrijven over de downtime van one2xs. De downtime is hartstikke laag en dat viel met server 2 ook wel mee. Toen zat iedereen ook de hele tijd te janken over dat zijn/haar site het niet deed.
sm_eerie.gif
 

Christum

Member
ja maar die mensen die er over beginnen zijn wel bezig met de site op dat moment vaak en als jij bezig bent met een site en die loop goed dan loop jij bezoekers mis en kan je eventueel verlies draaien en dat wil je niet dus dat je voor niks zit te janken is onzin.
 

Wiitse

New member
Dat snap ik wel, maar ze zeuren altijd dat het heel vaak en heel lang is terwijl het heel soms en heel kort is.
 

Wouterp

New member
Ik heb het over dat eerst server 2 altijd off was toen (konden we naar server 3) Dat was beter en nu is v3 vaak off
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
De server is offline we maken Verlies

Op zulke reacties efe een comment:

emo.gif

Iemand van 10 tot 15 jaar ofzo heeft nog geen bedrijf...
emo.gif

En als je deze hosts zo irritant vindt koop dan een dure bij zon hosting bedrijf?

Echt, Sommige...
 

Lennard

Active member
Lasertools (link):
dat webserver 3 de laaste 3 dagen best vaak offline is geweest weer
redface.gif

Ja dat riepen we vantevoren al. Het was een tijdelijke server om de problemen van webserver 2 op te vangen. Hij is gehost op een andere server met allemaal andere VPSen waaronder wat illegale boel (retros enzo), dus de kans dat hij offline is, is dan gewoon een stuk groter dan wanneer het een echte fysieke server is.

De andere optie was om er nu niks aan te doen. Dan hadden we nu geen downtime gehad maar dan zou hij er komende weken steeds weer uit klappen, en dat wilden we juist voorkomen.

Als bergbeklimmer moet je nou eenmaal eerst door een dal om een nieuwe top te bereiken, en dat is hier ook zo. Even wat downtime voor werkzaamheden, en daarna verwachten we dat de boel weer makkelijk een tijd vooruit kan.

We hebben inmiddels vijf servers, dus dan is de kans ook groter dat er een server offline is. Als je al die offline-topics steeds leest dan lijkt het misschien alsof alles vaak offline is, maar bekijk de hele periode eens, de periode tussen 28 november 2008 (het begin van one2xs) en nu. Volgens mij zijn er echt nog geen mega-downtimes geweest. We doen er alles aan om downtime te voorkomen. In de eerste plaats omdat jullie betaald hebben en recht hebben op goede hosting, maar ik zal ook niet verhullen dat wij met 100% uptime ook meer geld binnenkrijgen dan met wat downtime. Plus Liteserver rijdt liever ook niet naar Groningen als het niet hoeft, scheelt hem ook weer een dikke 500 kilometer.

Ik snap echt dat het vervelend is en wil downtimes ook absoluut niet goedpraten, maar onderhoud is nou eenmaal noodzakelijk en daarmee ook onvermijdelijk.
 

Liteonit

New member
Brechtje (link):
Deze downtime is nu wel gedaan denk ik.


Allang
wink.gif


Totaal was iets van 20 minuten oid - niet precies bijgehouden.
VPS server is kwa software ook gelijk in zijn geheel geupdated. Andere netwerk driver is ook actief, dus als het goed is zou VPS server 3 niet meer moeten uitvallen ;-)

VPSen op server 3 waren net wel een tijdje behoorlijk traag - bleek een van de VPSen te zijn, en die is momenteel suspended.
 

Daoloth

New member
Dan hoop ik dat de downtime nu stukken minder wordt
Webserver 1 heeft nu de afgelopen 4 weken 8 uur downtime gehad, dat is gewoon 1/3 dag
Best veel.....
 

Mikeschippers

New member
Als je niet tevreden bent, dan KOOP je toch een hosting? Je kan niet verwachten dat ze voor die paar punten voor je dag en nacht gaan rennen.
 

Daoloth

New member
Mikeschippers (link):
Als je niet tevreden bent, dan KOOP je toch een hosting? Je kan niet verwachten dat ze voor die paar punten voor je dag en nacht gaan rennen.


Hallo, ik heb letterlijk betaald
wink.gif
 
Bovenaan