Leden API

Aarclay

Active member
Als je XML met SimpleXML gaat parsen, dan geeft de simplexml_load_file() toch een false als hij niet werkt, geldt ook voor json_decode/encode..

Daar kan je dan al een foutafhandeling in bouwen die dan vertelt dat de het ophalenniet gelukt is.
 

Antonn

New member
Ik gebruik simplexml_load_string(file_get_contents)
redface.gif


Maar kan je simplexml_load_file() ook voor externe bestanden gebruiken dan?
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Is het mogelijk dat transacties ook hun ID meekrijgen? (Net zoals PBs)
 

Lennard

Active member
In principe kan dat ja, maar die worden nergens hier op de site gebruikt, dus ik zou niet weten wat je ermee moet?
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Ik sla steeds laatste ID op bij nieuwe dingen
Dan kijk ik later in het script of id hoger is dan laatste ID

Als dit bij transacties komt kan ik dus nieuwe transacties laten zien
biggrin.gif
 

Lennard

Active member
Vast wel. Als je de datum liever in timestamp wil hebben (het is nu RFC 2822 geformatteerd) dan kan dat ook hoor.
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Denk dat timestamp handiger is met het rekenen enzo
yummie.gif

Misschien dat je dat als aparte tag kan toevoegen?
 

Antonn

New member
Doe ook bij PB dan?
emo.gif


Als dat nog niet gedaan is.

Want ik werk ook liever met timestamp, zet je zo om naar wat je zelf wil en is veel makkelijker werken dan die XML date troep
clown.gif
 

Antonn

New member
Watchlist.

Dat je topics van watchlist kan opvragen en er toe kan voegen (dat toevoegen kunnen ze aan/uit zetten).

Ook dat je laatst gemaakte topics van leden kan zien (zonder API Key samen met ava)
biggrin.gif


Er word namelijk gevraagd naar watchlist systeempjes maar dat kan helemaal niet met API. Lijkt me wel tof zo, dan kunnen er apps gemaakt worden waarmee je snel heel veel shyt van je watchlist verwijderd of je je kan abboneren op leden zodat zodra ze topic posten die meteen op matchlist van geabboneerde komt ofzo...
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Lennard heeft al gezegd daarover dat het pas zou komen als mensen de API echt gebruiken
 

Timkb

New member
Antonn (link):
Ik gebruik simplexml_load_string(file_get_contents)
redface.gif


Maar kan je simplexml_load_file() ook voor externe bestanden gebruiken dan?


simplexml_load_file() kan inderdaad niets externs aan. Vandaar de false.
 

Antonn

New member
Smiegles (link):
zou het niet handig zijn als je ook data van leden kan ophalen die je ook op hun profiel kan zien??


Ja als avatar enzo, zonder key dus maar wil die niet maken omdat die dan helemaal moet omgooien
cry.gif
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Lennard heeft een paar keer gezegd dat hij de API wil laten zoals het nu is
en eventueel kleine dingen toevoegt als mensen dat graag willen (Met reden)

Voordat Lennard een grote update gaat doen wil hij er zeker van zijn dat er echt gebruikers komen voor de API

Dus er is veel kans dat als veel mensen het gebruiken dat watchlist er bijv. inkomt & apps allemaal eigen rechten krijgen enzovoort
 

Wiitse

New member
Ik ga over een week even een Android app maken. Nu heb ik afscheid genomen van mijn oude Ubuntu installatie en wacht ik tot volgende week donderdag om Ubuntu 12.10 te installeren met een clean install van Eclipse Juno en de Android SDK. Dan ga ik wel met ActionBar Sherlock een app maken.
Alleen wel jammer van die weinige functies...
yummie.gif
 
Bovenaan