Leden API

O

One2xs

Guest
Soms komt er de vraag langs of iemand een API mag maken waarmee je via een programmatje een alert krijgt als je bijvoorbeeld een nieuw privébericht hebt. Omdat ik die programmas zelf niet kan controleren heb ik dat tot nu toe altijd niet toegestaan (want er hoeft maar één programma te zijn met een keylogger en het gaat fout), maar vanaf nu is er de API waarmee dat allemaal veilig en simpel geregeld kan worden.
smile.gif


Hoe het werkt vind je ongeveer hier, en de documentatie vind je daar ook.

Als je nu dus een programma wil maken wat je puntensaldo laat zien, dan hoeft de gebruiker enkel zijn gebruikersnaam en de API code in te vullen, hij hoeft dus niet in te loggen.
smile.gif


Nu ondersteunt de API enkel het aantal nieuwe privéberichten dat je hebt en het puntensaldo.
Als je meer dingen ondersteund wil hebben dan roep je hier maar.

Oh, en op dit moment heb ik de API nog niet gelimiteerd, maar hou het gebruik een beetje normaal. Ga dus niet elke 10 seconden checken of iemand een nieuw bericht heeft, en doe dat gewoon 1x per 10 minuten o.i.d. Als er misbruik van wordt gemaakt dan zal ik er een harde limiet in bouwen.

Succes ermee allemaal!
 

Freestyle

New member
Misschien ook handig, voor de servers of ze online/offline zijn.
Voor de tickets (eigenlijk niet nodig want je krijgt dan een prive bericht).
En voor meldingen als je host/domein/vps/etc bijna is verlopen.
 

Lennard

Active member
Marvinguich (link):
Geen Toegang
emo.gif
emo.gif

Oh, was al bang dat ik wat vergeten was.
clown.gif



Freestyle (link):
Misschien ook handig, voor de servers of ze online/offline zijn.
Voor de tickets (eigenlijk niet nodig want je krijgt dan een prive bericht).
En voor meldingen als je host/domein/vps/etc bijna is verlopen.
Thanks, al hoor ik het liever van mensen die het echt in willen bouwen; als ik van alles ga ondersteunen en niemand gebruikt het verder dan schiet het ook niet op namelijk.
 

Freestyle

New member
Lennard (link):

Marvinguich (link):
Geen Toegang
emo.gif
emo.gif

Oh, was al bang dat ik wat vergeten was.
clown.gif



Freestyle (link):
Misschien ook handig, voor de servers of ze online/offline zijn.
Voor de tickets (eigenlijk niet nodig want je krijgt dan een prive bericht).
En voor meldingen als je host/domein/vps/etc bijna is verlopen.
Thanks, al hoor ik het liever van mensen die het echt in willen bouwen; als ik van alles ga ondersteunen en niemand gebruikt het verder dan schiet het ook niet op namelijk.



Ja das waar.
Et waren ook maar wat iedeetjes die mij handig leken
bloos.gif
bloos.gif

En die van producten ga ik zelf denk ik dan wel gebruiken hoor
bloos.gif
 

Antonn

New member
Ehhm, als iemand zijn punten op onzichtbaar heeft kan je ze toch niet zie hoop ik? Lijkt me wat privicy schending.
 

Lennard

Active member
Antonn (link):
Ehhm, als iemand zijn punten op onzichtbaar heeft kan je ze toch niet zie hoop ik? Lijkt me wat privicy schending.
Dan moet hij de API code niet uitdelen.
 

Antonn

New member
Ohhja, nu snap ik t. Zou misschien ook handig zijn al je array of kijstje kreeg met de titels en IDs van eventuele nieuwe PBs eodat je ze kan aanklikken ensow.
 

Robbert

New member
Lennard (link):

Marvinguich (link):
Geen Toegang
emo.gif
emo.gif

Oh, was al bang dat ik wat vergeten was.
clown.gif



Freestyle (link):
Misschien ook handig, voor de servers of ze online/offline zijn.
Voor de tickets (eigenlijk niet nodig want je krijgt dan een prive bericht).
En voor meldingen als je host/domein/vps/etc bijna is verlopen.
Thanks, al hoor ik het liever van mensen die het echt in willen bouwen; als ik van alles ga ondersteunen en niemand gebruikt het verder dan schiet het ook niet op namelijk.


Als gebruiker zal ik graag meerdere API codes kunnen maken en dan per API code het liefst een naam erbij geven en premissies die die API code kan opvragen.
Dus API code xxxx-xxxx-xxxx mag mijn puntensaldo en aantal nieuwe priveberichten zien, maar code yyyy-yyyy-yyyy mag alleen mijn puntensaldo zien.
 

Lennard

Active member
Robbert (link):

Lennard (link):

Marvinguich (link):
Geen Toegang
emo.gif
emo.gif

Oh, was al bang dat ik wat vergeten was.
clown.gif



Freestyle (link):
Misschien ook handig, voor de servers of ze online/offline zijn.
Voor de tickets (eigenlijk niet nodig want je krijgt dan een prive bericht).
En voor meldingen als je host/domein/vps/etc bijna is verlopen.
Thanks, al hoor ik het liever van mensen die het echt in willen bouwen; als ik van alles ga ondersteunen en niemand gebruikt het verder dan schiet het ook niet op namelijk.


Als gebruiker zal ik graag meerdere API codes kunnen maken en dan per API code het liefst een naam erbij geven en premissies die die API code kan opvragen.
Dus API code xxxx-xxxx-xxxx mag mijn puntensaldo en aantal nieuwe priveberichten zien, maar code yyyy-yyyy-yyyy mag alleen mijn puntensaldo zien.

Ja net als in de Google Play Store zegmaar. Daar heb ik nog over na zitten denken maar dan wordt het weer een stuk complexer allemaal, en waarschijnlijk zijn er toch maar een paar gebruikers die apps maken/gebruiken.

Als het echt veel gebruikt gaat worden zal ik er over denken om zoiets in te bouwen.
smile.gif



Antonn (link):
Ohhja, nu snap ik t. Zou misschien ook handig zijn al je array of kijstje kreeg met de titels en IDs van eventuele nieuwe PBs eodat je ze kan aanklikken ensow.
Zit er in.
 

Lennard

Active member
De link klopte niet, heb hem net paar seconden voor jouw post aangepast.


toevoeging op 8 oktober 2012, 00:26:19:
/api/leden/handle moet het zijn
 

Antonn

New member
Ik vind dat er ookcwat standaard openbare dingen als avatarextentie en rang opgevraagd mogen worden zonder API code en iets om te kijken of de One2xs gebruikersnaam wel klopt.

Maar even tussendoor: Er kan nu nog steeds een virus i een van de toekomstige programmaatjes zitten
yummie.gif
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Nu one2xs tapatalk ondersteuning
shutup.gif


--
Wel nice die API
smile.gif
!

E: Kan je het niet in XML maken? En bij de errors dus in error tag etc.
Is makkelijker om te lezen etc. :3
 
Bovenaan