Meer fora openbaar maken

Lennard

Active member
Hey!

Om het forum wat actiever te krijgen leek het me misschien een goed idee om een aantal fora openbaar te maken, zodat iedereen dus alle berichten kan lezen en Google de boel kan indexeren. Zo weten meer mensen dat het hier keigezellig is en er meer is dan enkel Mededelingen, Vragen, Aanbiedingen en Aanvragen (geen idee waarom die laatste twee nu openbaar zijn
emo.gif
).

Alles openbaar maken gaat me wat ver en natuurlijk doe ik dat niet zomaar omdat niemand wist dat ze mogelijk openbaar zouden gaan; maar wat denken jullie ervan? Het zou dan (behalve Mededelingen, Vragen & de twee handelfora) gaan om deze fora:
Suggesties
Bugs
Webwereld
Tutorials
Prijsvragen & Contests
Games
Ondernemen (geen idee of ie blijft)


Offtopic en Onzin blijven dan dicht zodat iedereen daar veilig is.
Is dat wat?
 

Thom

Thom
Misschien dat je offtopic en onzin (en/of andere) wel zichtbaar in het forumoverzicht kan maken maar dat je een inlogpagina krijgt zodra je er op klikt? (om het nog keigezelliger te laten lijken)
 

Robindh

Active member
Ik ben voor, mits ik niet hoef te gaan concurreren in Google met One2xs op het gebied van bijv. namen van mijn eigen projecten.
 

Lennard

Active member
Robindh (link):
Ik ben voor, mits ik niet hoef te gaan concurreren in Google met One2xs op het gebied van bijv. namen van mijn eigen projecten.
Ik zal extra lang wachten met een responsive layout, dan haalt de mobiel-unfriendly-penalty de resultaten wel weer omlaag.
biggrin.gif
 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
Ik zou Bugs ook niet laten zien omdat mensen dan gaan googlen op die specifieke bug dat ze het misschien zelf hebben. Lijkt me niet een ideale manier om bij one2xs te komen.

Webwereld & Tutorials sws online maken want daar googlen mensen op.

Prijsvraag... Tja zonder punten weet ik niet of dit nog een vrij nuttig forum onderdeel is...
 

Robindh

Active member
Tendmex (link):
Ik zou Bugs ook niet laten zien omdat mensen dan gaan googlen op die specifieke bug dat ze het misschien zelf hebben. Lijkt me niet een ideale manier om bij one2xs te komen.

Webwereld & Tutorials sws online maken want daar googlen mensen op.

Prijsvraag... Tja zonder punten weet ik niet of dit nog een vrij nuttig forum onderdeel is...


Prijsvragen kunnen voor een geldbeloning in de toekomst worden georganiseerd.
 

Aarclay

Active member
Het zou wel leuk zijn, maar er zijn mensen die bewust eerder gemaakte topics buiten Google willen houden. Ik zou dus voor oudere topics dan een no-index meegeven, zodat ze met terugwerkende kracht ook buiten de spiders blijven.
 

Aarclay

Active member
Dat is ook zo, maar menig spider let er wel op. Of gewoon die topics uitsluiten van openbaarheid?
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Suggesties - Nee
Bugs - Nee
Webwereld - Ja
Tutorials - Ja
Prijsvragen & Contests - Ja
Games - Maybe
Ondernemen (geen idee of ie blijft) - Ja (als ie blijft)

Denk dat bugs/suggesties niet iets is wat je echt openbaar hoeft te maken. Dat is vooral voor de mensen die al lid zijn en iets tegen komen wat niet of niet lekker werkt.
 

Lennard

Active member
Aarclay (link):
Dat is ook zo, maar menig spider let er wel op. Of gewoon die topics uitsluiten van openbaarheid?
Of gewoon aankondigen en mensen die het niet willen de kans geven om hun topic op te schonen/te verplaatsen naar een ander subforum? De meeste topics zijn gewoon neutraal en niet heel persoonlijk ofzo, waar dat in Offtopic (en JOE natuurlijk, die morgen weer terugkomt) veel meer het geval is.
 

Aarclay

Active member
Dat kan ook gewoon. Onzin en Offtopic zou ik lekker verborgen laten.
Desnoods wel in het forumoverzicht tonen, maar dan op een manier tonen dat ze niet klikbaar zijn, en laten zien dat je moet inloggen. Dan weet iedereen die lid wil worden dat er een leuk offtopic- en onzinforum is, zodat het forum niet te saai lijkt.
 

Jordy

New member
Ik zou aanbiedingen zowiezo op de schop gooien.

Die catogorie zou ik Marktplaats noemen en vervolgens onderverdelen in verschillende catogororieen. (autocorr. pakt hem niet goed
yummie.gif
)


- Website te koop
- Domeinnamen
- Hosting
- Layouts

Ik denk dat we One2xs naar een handelsforum moeten krijgen in plaats alleen gezelligheid. Natuurlijk is dat ook belangrijk maar we hebben op dit moment nog niet de sticker om te handelen. Nu de punten weg zijn kunnen we weer normale bedragen vragen voor een layout of een website.

Ik denk dat er best een toekomst in zit, want SD wordt redelijk slecht gemodereerd, het duurt lang voordat je toegelaten wordt en voordat je op het forum kan handelen.


toevoeging op wo 19 oktober 2016, 07:56:29:


Aarclay (link):
Dat kan ook gewoon. Onzin en Offtopic zou ik lekker verborgen laten.
Desnoods wel in het forumoverzicht tonen, maar dan op een manier tonen dat ze niet klikbaar zijn, en laten zien dat je moet inloggen. Dan weet iedereen die lid wil worden dat er een leuk offtopic- en onzinforum is, zodat het forum niet te saai lijkt.


Inderdaad, dat je mensen een inlogscherm krijgen met daarbij een grote registratie knop om een account aan te maken. Dan heb je sneller kans dat ze een account aanmaken.
 

Tessa

Secretatessa
Jordy (link):
Ik zou aanbiedingen zowiezo op de schop gooien.

Die catogorie zou ik Marktplaats noemen en vervolgens onderverdelen in verschillende catogororieen. (autocorr. pakt hem niet goed
yummie.gif
)


- Website te koop
- Domeinnamen
- Hosting
- Layouts

Ik denk dat we One2xs naar een handelsforum moeten krijgen in plaats alleen gezelligheid. Natuurlijk is dat ook belangrijk maar we hebben op dit moment nog niet de sticker om te handelen. Nu de punten weg zijn kunnen we weer normale bedragen vragen voor een layout of een website.

Ik denk dat er best een toekomst in zit, want SD wordt redelijk slecht gemodereerd, het duurt lang voordat je toegelaten wordt en voordat je op het forum kan handelen.


toevoeging op wo 19 oktober 2016, 07:56:29:


Aarclay (link):
Dat kan ook gewoon. Onzin en Offtopic zou ik lekker verborgen laten.
Desnoods wel in het forumoverzicht tonen, maar dan op een manier tonen dat ze niet klikbaar zijn, en laten zien dat je moet inloggen. Dan weet iedereen die lid wil worden dat er een leuk offtopic- en onzinforum is, zodat het forum niet te saai lijkt.


Inderdaad, dat je mensen een inlogscherm krijgen met daarbij een grote registratie knop om een account aan te maken. Dan heb je sneller kans dat ze een account aanmaken.



Maar er mogen ook producten verkocht worden die niet ict-gerelateerd zijn. Dus als ik bijvoorbeeld mijn blu-rays tweedehands wil verkopen mag dat nu ook.

Mits ik het goed begrepen heb overigens
emo.gif
 

Jordy

New member
Tessa (link):

Jordy (link):
Ik zou aanbiedingen zowiezo op de schop gooien.

Die catogorie zou ik Marktplaats noemen en vervolgens onderverdelen in verschillende catogororieen. (autocorr. pakt hem niet goed
yummie.gif
)


- Website te koop
- Domeinnamen
- Hosting
- Layouts

Ik denk dat we One2xs naar een handelsforum moeten krijgen in plaats alleen gezelligheid. Natuurlijk is dat ook belangrijk maar we hebben op dit moment nog niet de sticker om te handelen. Nu de punten weg zijn kunnen we weer normale bedragen vragen voor een layout of een website.

Ik denk dat er best een toekomst in zit, want SD wordt redelijk slecht gemodereerd, het duurt lang voordat je toegelaten wordt en voordat je op het forum kan handelen.


toevoeging op wo 19 oktober 2016, 07:56:29:


Aarclay (link):
Dat kan ook gewoon. Onzin en Offtopic zou ik lekker verborgen laten.
Desnoods wel in het forumoverzicht tonen, maar dan op een manier tonen dat ze niet klikbaar zijn, en laten zien dat je moet inloggen. Dan weet iedereen die lid wil worden dat er een leuk offtopic- en onzinforum is, zodat het forum niet te saai lijkt.


Inderdaad, dat je mensen een inlogscherm krijgen met daarbij een grote registratie knop om een account aan te maken. Dan heb je sneller kans dat ze een account aanmaken.



Maar er mogen ook producten verkocht worden die niet ict-gerelateerd zijn. Dus als ik bijvoorbeeld mijn blu-rays tweedehands wil verkopen mag dat nu ook.

Mits ik het goed begrepen heb overigens
emo.gif




Oja dan zouden we er een catogorie overig erbij moeten halen.
 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
Tessa (link):

Jordy (link):
Ik zou aanbiedingen zowiezo op de schop gooien.

Die catogorie zou ik Marktplaats noemen en vervolgens onderverdelen in verschillende catogororieen. (autocorr. pakt hem niet goed
yummie.gif
)


- Website te koop
- Domeinnamen
- Hosting
- Layouts

Ik denk dat we One2xs naar een handelsforum moeten krijgen in plaats alleen gezelligheid. Natuurlijk is dat ook belangrijk maar we hebben op dit moment nog niet de sticker om te handelen. Nu de punten weg zijn kunnen we weer normale bedragen vragen voor een layout of een website.

Ik denk dat er best een toekomst in zit, want SD wordt redelijk slecht gemodereerd, het duurt lang voordat je toegelaten wordt en voordat je op het forum kan handelen.


toevoeging op wo 19 oktober 2016, 07:56:29:


Aarclay (link):
Dat kan ook gewoon. Onzin en Offtopic zou ik lekker verborgen laten.
Desnoods wel in het forumoverzicht tonen, maar dan op een manier tonen dat ze niet klikbaar zijn, en laten zien dat je moet inloggen. Dan weet iedereen die lid wil worden dat er een leuk offtopic- en onzinforum is, zodat het forum niet te saai lijkt.


Inderdaad, dat je mensen een inlogscherm krijgen met daarbij een grote registratie knop om een account aan te maken. Dan heb je sneller kans dat ze een account aanmaken.



Maar er mogen ook producten verkocht worden die niet ict-gerelateerd zijn. Dus als ik bijvoorbeeld mijn blu-rays tweedehands wil verkopen mag dat nu ook.

Mits ik het goed begrepen heb overigens
emo.gif




Dat mocht altijd al alleen dan in ruil voor punten. Ik heb ooit iets gekocht van Yorrick voor punten (weet alleen niet meer wat, volgens mij een powerbank)
 

Stef

stonks
Soms post ik in webwereld een linkje naar iets gevoeligere informatie waarvan ik niet wil dat jan en alleman het kan zien. (er zitten bijvoorbeeld nog bugs in of security issues). Is het een mogelijkheid om linkjes alleen klikbaar te maken voor geregistreerde leden?
 

Bugged

New member
Stef (link):
Soms post ik in webwereld een linkje naar iets gevoeligere informatie waarvan ik niet wil dat jan en alleman het kan zien. (er zitten bijvoorbeeld nog bugs in of security issues). Is het een mogelijkheid om linkjes alleen klikbaar te maken voor geregistreerde leden?


How about een soort spoiler achtig iets wat enkel leden kunnen lezen? Heeft Tweakers bijvoorbeeld ook met hun members-only tag.
 
Bovenaan