Minecraft 1 wordt overgezet

V

Verwijderd lid 11930

Guest
Lennard (link):
Jawel, maar dat duurt nog enkele weken.


Oke
yummie.gif
 

Janm

Active member
Mijn server mc145 lagged wel een beetje. Al bij 20 spelers en dat had de vorige server zonder ssd nooit, zelfs niet bij meer als 50 spelers hmm.
 

Jasperxs

New member
Janm (link):
Mijn server mc145 lagged wel een beetje. Al bij 20 spelers en dat had de vorige server zonder ssd nooit, zelfs niet bij meer als 50 spelers hmm.


Hoeveel plugins?
 

Lennard

Active member
Janm (link):
Mijn server mc145 lagged wel een beetje. Al bij 20 spelers en dat had de vorige server zonder ssd nooit, zelfs niet bij meer als 50 spelers hmm.
Dat is vreemd, want de cpuload is gewoon laag nu, en de diskload is ook zo goed als 0.

Zou je de volgende keer als het weer lagged me even een PM met het tijdstip kunnen sturen?
 

Janm

Active member
Jasperxs (link):

Janm (link):
Mijn server mc145 lagged wel een beetje. Al bij 20 spelers en dat had de vorige server zonder ssd nooit, zelfs niet bij meer als 50 spelers hmm.


Hoeveel plugins?



2048mb ram. 30 plugins oid. Voorheen had ik er 35 en op een hdd (dus hij moet sneller zijn nu?) en had toen ook geen map reset nu wel.


toevoeging op 25 februari 2013, 22:46:09:
Kijk, dat is baas. Zelfde tijdstip. Ik stuur wel een pm de volgende keer. Hij lagged soms best lang achter elkaar door.
 

Jasperxs

New member
Janm (link):

Jasperxs (link):

Janm (link):
Mijn server mc145 lagged wel een beetje. Al bij 20 spelers en dat had de vorige server zonder ssd nooit, zelfs niet bij meer als 50 spelers hmm.


Hoeveel plugins?



2048mb ram. 30 plugins oid. Voorheen had ik er 35 en op een hdd (dus hij moet sneller zijn nu?) en had toen ook geen map reset nu wel.


toevoeging op 25 februari 2013, 22:46:09:
Kijk, dat is baas. Zelfde tijdstip. Ik stuur wel een pm de volgende keer. Hij lagged soms best lang achter elkaar door.



Dat heeft Stef ook gehad tijdens het overzetten van de servers over een maandje is het wel voorbij
 

Stef

stonks
Inderdaad, had ik ook. Dat is nu weer over. Ik moest alleen een paar plugins weghalen die véél load gebruikte zoals; AntiShare en nog een waar ik de naam even niet van weet
bloos.gif

Oh, en probeer je server een keer te herstarten (niet reloaden).
 

Lennard

Active member
Inmiddels is Minecraft server 8 geïnstalleerd, nu draaien dus server 6, 7 en 8.
Deze server had eigenlijk een i7 moeten hebben (Intel i7-3770, 8 threads, 3.4GHz met turbo naar 3.9GHz) maar tijdens een stresstest bleek die processor instabiel te zijn. Om toch vandaag de nieuwe server te hebben, is er een Intel i5-2400 (4 threads, 3.1GHz met turbo naar 3.4GHz) in gezet. Er wordt voor een nieuwe i7 gezorgd en het plan is dat die weer de i5 vervangt, maar voor nu voldoet de i5 ook prima.

De server bezit 32GB RAM en een splinternieuwe SSD, dus we kunnen weer even vooruit.

Met deze nieuwe servers (6, 7 en 8) wordt er elke dag een backup op een externe locatie gemaakt. Op de servers met SSD (server 7 en 8) wordt een aantal keer per dag een complete kopie van de serverdata weggeschreven naar een interne harddisk, omdat de SSD niet in RAID draait en we wel databehoud willen waarborgen.

Nieuwe bestellingen komen voorlopig op deze nieuwe server.
 

Jordy

New member
Wanneer worden die servers dan 1 2 3 genoemd? Want ik denk dat voor sommige gebruikers verwarrend kan zijn? En dan heb ik het vooral voor de nieuwe gebruikers.
 

Lennard

Active member
Server 1, 2, 3, 4 en 5 zijn eigenlijk net weg, dus als ik nu nieuwe servers weer vanaf 1 begin te nummeren dan is dat verwarrend.
Als er ooit nog een server bij komt dan wordt dat weer server 1.
smile.gif


Het is verwarrend inderdaad, maar deze renamen naar server 1, 2 en 3 is ook weer verwarrend, dus het is even niet anders.
yummie.gif
 

Jordy

New member
Lennard (link):
Server 1, 2, 3, 4 en 5 zijn eigenlijk net weg, dus als ik nu nieuwe servers weer vanaf 1 begin te nummeren dan is dat verwarrend.
Als er ooit nog een server bij komt dan wordt dat weer server 1.
smile.gif


Het is verwarrend inderdaad, maar deze renamen naar server 1, 2 en 3 is ook weer verwarrend, dus het is even niet anders.
yummie.gif



Dit zou je dan tijdelijk op de pagina van de server status neer kunnen zetten?
Of eventueel boven waar de cookies ook staan?
 

Lennard

Active member
Klopt ja, maar dan zit je alsnog met een gat (server 2 t/m 5 ontbreken dan), dus leek dit me handiger.
 
V

Verwijderd lid 11930

Guest
minecraft 6 > minecraft 1
minecraft 7 > minecraft 2
minecraft 8 > minecraft 3

Lijkt met niet een heel groot probleem
smile.gif
 

Lennard

Active member
Jou niet, maar voor de rest van de gebruikers is het wel verwarrend omdat die pas al zijn overgezet, dus dan gaan ze in een paar weken van server 4 naar server 6 naar server 1.
Plus intern hebben de servers al die naam dus dat gaat gewoon niet meer.

Toen jij 3 jaar was zeiden je ouders ook niet "oh we gaan hem vanaf nu Henk noemen".
 

Jordy

New member
Lennard (link):
Jou niet, maar voor de rest van de gebruikers is het wel verwarrend omdat die pas al zijn overgezet, dus dan gaan ze in een paar weken van server 4 naar server 6 naar server 1.
Plus intern hebben de servers al die naam dus dat gaat gewoon niet meer.

Toen jij 3 jaar was zeiden je ouders ook niet "oh we gaan hem vanaf nu Henk noemen".


Nee, wel een aparte vergelijking.
Het zou voor gebruikers wel verwarrend kunnen zijn als je het nu veranderd maar met een melding is dat toch zo verholpen.

Maar als het intern al die servers de naam hebben is het moeilijker en zal vast een hoop geregel zijn.
 
V

Verwijderd lid 11930

Guest
Jordyz (link):

Lennard (link):
Jou niet, maar voor de rest van de gebruikers is het wel verwarrend omdat die pas al zijn overgezet, dus dan gaan ze in een paar weken van server 4 naar server 6 naar server 1.
Plus intern hebben de servers al die naam dus dat gaat gewoon niet meer.

Toen jij 3 jaar was zeiden je ouders ook niet "oh we gaan hem vanaf nu Henk noemen".


Nee, wel een aparte vergelijking.
Het zou voor gebruikers wel verwarrend kunnen zijn als je het nu veranderd maar met een melding is dat toch zo verholpen.

Maar als het intern al die servers de naam hebben is het moeilijker en zal vast een hoop geregel zijn.



Kan je de naam toch alleen in de NOC wijzigen en op mijn producten lijst?
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Jellesch (link):

Jordyz (link):

Lennard (link):
Jou niet, maar voor de rest van de gebruikers is het wel verwarrend omdat die pas al zijn overgezet, dus dan gaan ze in een paar weken van server 4 naar server 6 naar server 1.
Plus intern hebben de servers al die naam dus dat gaat gewoon niet meer.

Toen jij 3 jaar was zeiden je ouders ook niet "oh we gaan hem vanaf nu Henk noemen".


Nee, wel een aparte vergelijking.
Het zou voor gebruikers wel verwarrend kunnen zijn als je het nu veranderd maar met een melding is dat toch zo verholpen.

Maar als het intern al die servers de naam hebben is het moeilijker en zal vast een hoop geregel zijn.



Kan je de naam toch alleen in de NOC wijzigen en op mijn producten lijst?



Dat word al helemaal verwarrend..
 

Ewan

New member
En dan komt er een nieuwe server zes en dat wordt dan 6.2 ofzo
emo.gif
nee laat het lekker zo
 

Lennard

Active member
toevoeging op 5 april 2013, 08:28:59:
Ehhm het is uitgesteld want degene die de processor zou vervangen is de koelpasta vergeten.
clown.gif
 
Bovenaan