Minecraft 3 upgrade

O

One2xs

Guest
Enkele maanden terug is er vanwege de lange wachtrij voor de Minecraft-servers besloten om een derde server bij te plaatsen. Helaas was er slechts één server beschikbaar, en dat was er een met 4GB RAM. Omdat de wachtrij echt te lang werd, heb ik besloten om die van 4GB dan maar bij te plaatsen, en later als er meer aanbod was en de wachtrij bleef, de server door een andere te vervangen.

Dat moment is nu gekomen; de wachtrij bedraagt regelmatig een week of zelfs nog langer, terwijl jullie natuurlijk de servers het liefst direct hebben.
Om daar verandering in te brengen wordt de server vervangen door een andere machine, een met dubbel zoveel geheugen: 8GB. Voorlopig moeten we daar dus weer mee vooruit kunnen.

Naar verwachting wordt dus vanavond alles overgezet. De harde schijf in de huidige server wordt overgezet, dus als het goed is blijft alle data gewoon behouden en is alles redelijk snel weer online.

Hoe laat het precies gaat gebeuren durf ik niet te zeggen, maar ik zal jullie op de hoogte houden.

Groet,
Lennard
one2xs
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Wohoo. Gaat lekker met de servers
biggrin.gif
 

Lennard

Active member
Rik (link):
Wohoo. Gaat lekker met de servers
biggrin.gif

Ja
coool.gif


De CPU is wel iets minder dan de huidige, maar alsnog vergelijkbaar met die op Minecraft 1 & 2.


toevoeging op 7 september 2012, 16:59:48:
Rond 20:00 zal de migratie/upgrade beginnen, verwachting is dat het ongeveer een kwartier doet als alles goed gaat.
 

Liteonit

New member
Lennard (link):

Rik (link):
Wohoo. Gaat lekker met de servers
biggrin.gif

Ja
coool.gif


De CPU is wel iets minder dan de huidige, maar alsnog vergelijkbaar met die op Minecraft 1 & 2.


toevoeging op 7 september 2012, 16:59:48:
Rond 20:00 zal de migratie/upgrade beginnen, verwachting is dat het ongeveer een kwartier doet als alles goed gaat.



De CPU is wel iets minder dan de huidige? :) Je zult er juist op vooruit gaan
coool.gif
 

Lennard

Active member
Liteonit (link):

Lennard (link):

Rik (link):
Wohoo. Gaat lekker met de servers
biggrin.gif

Ja
coool.gif


De CPU is wel iets minder dan de huidige, maar alsnog vergelijkbaar met die op Minecraft 1 & 2.


toevoeging op 7 september 2012, 16:59:48:
Rond 20:00 zal de migratie/upgrade beginnen, verwachting is dat het ongeveer een kwartier doet als alles goed gaat.



De CPU is wel iets minder dan de huidige? :) Je zult er juist op vooruit gaan
coool.gif


Hij is minder dan die nu in server 3 zit toch?
redface.gif


edit; zal een uurtje later worden ivm drukte op de weg
 

Lennard

Active member
Ja, hopelijk kunnen we dan weer even vooruit.
smile.gif


De server is nu uit, migratie wordt over een paar minuten gestart, en daarna moet alles weer werken.
Ik zal direct Multicraft updaten zodat we daar ook geen last meer van hebben later.
 

Lennard

Active member
Alles draait weer.
pompom.gif



toevoeging op 7 september 2012, 22:23:21:
Multicraft-update draait nog, dus het kan zijn dat Multicraft nog even foutmeldingen geeft oid.


toevoeging op 8 september 2012, 08:50:58:

Lennard (link):
Hij is minder dan die nu in server 3 zit toch?
redface.gif

Hij is dus wél beter dan die eerst in server 3 zat, misverstandje van me.
smile.gif
 

Patricka

New member
Lennard (link):
edit; zal een uurtje later worden ivm drukte op de weg


Wat een onzin, je kon hem toch ophalen met je privé jet?
redface.gif
emo.gif



toevoeging op 8 september 2012, 10:55:55:
Maar gaat nu echt hard met de servers
redface.gif
 

Lennard

Active member
Patricka (link):

Lennard (link):
edit; zal een uurtje later worden ivm drukte op de weg


Wat een onzin, je kon hem toch ophalen met je privé jet?
redface.gif
emo.gif


Ja ikke wel, maar de hoster moet hem plaatsen hè
coool.gif



Patricka (link):
Maar gaat nu echt hard met de servers
redface.gif

Ja, als het aan mij ligt zit hij volgende week weer vol zodat Minecraft 4 erbij kan komen, maar dat zal nog wel niet.
yummie.gif
 

Patricka

New member
Lennard (link):

Patricka (link):

Lennard (link):
edit; zal een uurtje later worden ivm drukte op de weg


Wat een onzin, je kon hem toch ophalen met je privé jet?
redface.gif
emo.gif


Ja ikke wel, maar de hoster moet hem plaatsen hè
coool.gif




Ik zeg toch ook je kon HEM toch ophalen
wink.gif




Lennard (link):

Patricka (link):
Maar gaat nu echt hard met de servers
redface.gif

Ja, als het aan mij ligt zit hij volgende week weer vol zodat Minecraft 4 erbij kan komen, maar dat zal nog wel niet.
yummie.gif




Jij ziet alweer euro biljetten voorbij komen..
emo.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
^ Ja, en dan is de helft maar vol en maakt lennard alleen verlies. We bieden het al bijna zonder winst aan, dus de server MOET echt vol zitten.

Bovendien is het dom om al je servers op één fysieke server te zetten. Er hoeft maar één ding fout te gaan, en je bent al je servers kwijt.
 

Lennard

Active member
Lennard (link):

Patricka (link):
Maar gaat nu echt hard met de servers
redface.gif

Ja, als het aan mij ligt zit hij volgende week weer vol zodat Minecraft 4 erbij kan komen, maar dat zal nog wel niet.
yummie.gif


Het heeft ietsie langer geduurd
clown.gif
maar Minecraft 4 is er
pompom.gif


AMD Athlon X4 960T (Quad 3Ghz) met 10GB RAM, als hij vol zit en de CPU heeft genoeg beweging over dan kunnen we hem eventueel upgraden naar 12GB of 16GB RAM.
smile.gif
 

Jelle

Active member
Lennard (link):

Lennard (link):

Patricka (link):
Maar gaat nu echt hard met de servers
redface.gif

Ja, als het aan mij ligt zit hij volgende week weer vol zodat Minecraft 4 erbij kan komen, maar dat zal nog wel niet.
yummie.gif


Het heeft ietsie langer geduurd
clown.gif
maar Minecraft 4 is er
pompom.gif


AMD Athlon X4 960T (Quad 3Ghz) met 10GB RAM, als hij vol zit en de CPU heeft genoeg beweging over dan kunnen we hem eventueel upgraden naar 12GB of 16GB RAM.
smile.gif



Yeah, nu is er hopelijk altijd een plekje vrij
clown.gif
 
Bovenaan