Mysql van andere server accessen.

Alemaalte

New member
Hey,

Ik kan me herinneren dat deze vraag al gesteld is maar ik kon hem niet vinden en besloot dus maar een nieuw topic the openen.
Ik zou graag the mysql server vanop een andere server benaderen, mijn vraag is nu gaat dit werken? En zoja wat moet ik invullen bij host/port?

Mvg,
alemaalte
 

Luukvdo

New member
Het kan wel, maar daarvoor moet er bij onze sservers iets ingesteld worden. Daarvoor moet je even een ticket aanmaken
 

Lennard

Active member
Mja maar in principe doen we dat niet omdat je IP helemaal gewhitelist moet worden op de server, en elk extra whitelisted IP is een extra risico, want dat IP kan in principe alles maken want de firewall houdt hem toch niet tegen.
 

Luukvdo

New member
Volgens Sjoerd kun je dat zelf doen in je DA en schijnt het ook te werken zonder dat de firewall het tegen houd
yummie.gif
 

Sjoerd

Active member
Klopt, dan werkt het overigens maar op 1 database.

Gewoon bij MySQL Management, een database selecteren en dan bij Access Hosts het IP toevoegen
smile.gif
 

Alemaalte

New member
O, dankje. Maar aangezien de node.js server ook 24/7 aanstaat kan ik er ineens de mysql ook op draaien dus het was niet echt meer nodig
yummie.gif
 

Antonn

New member
Luukvdo (link):
Volgens Sjoerd kun je dat zelf doen in je DA en schijnt het ook te werken zonder dat de firewall het tegen houd
yummie.gif



Dat moest ik weten
emo.gif
 

Aarclay

Active member
Luukvdo (link):
Volgens Sjoerd kun je dat zelf doen in je DA en schijnt het ook te werken zonder dat de firewall het tegen houd
yummie.gif


Lijkt me onzin. De firewall zit altijd nog VOOR de server.
DA is de plek waar je het normaliter ik kan stellen, maar met een firewall ervoor heeft de instelling toch geen enkele nut.
 
Bovenaan