Nieuw: Blackjack bèta

Lennard

Active member
Hoi,

Een aantal forumleden hebben voorgesteld om een spel op one2xs te introduceren.
Uiteindelijk kon er gekozen worden voor galgje en blackjack. De meerderheid koos blackjack, dus die is het geworden.

Om te kijken hoe het loopt, of het werkt, etc., heb ik een oud blackjack-script van me boven gehaald en hier en daar aangepast.
Het resultaat vind je hier:
http://www.one2xs.com/blackjack

Je kunt hem graties uitproberen; je wint of verliest niets.

Mocht je fouten of iets tegenkomen dan hoor ik t graag.
Over een week oid gaan we evalueren hoe het gelopen is en of we het houden en met welke opzet (zoals het nu is - maar dan met een echte inleg - of dat bijvoorbeeld degene die het vaakst wint een x-aantal punten wint oid).

Succes ermee,

Lennard.
 

Erik

New member
Privéberichten - Blackjack
Je hebt te weinig punten om dit in te zetten. Je kunt voor maximaal 0 punten spelen.
Het kostte toch niks?
cry.gif
 

Kjeld

New member
Ziet er nice uit opzich
wink.gif

Ik weet niet of je toevallig travians.com kent, daar hebben ze ook een blackjack xD
Maar dat zal wel te moeilijk worden om zoiets in deze site te integreren..

(Kan 1 iemand een blackjackronde openen, waar bijvoorbeeld 3 spelers bij kunnen komen, en degene die dan wint krijgt alles, moet je 1 voor 1 een kaart kiezen. Lijkt me wel leuker, maar veeel moeilijker om te realiseren dan nu)
 

Lennard

Active member
@ Marjolein: Thx, zit erbij nu.
@ Erik: Klopt, maar heb het wel alvast zo gemaakt dat ik een paar regeltjes code uit het commentaar moet halen zodat hij wel met echte inzet werkt. Nu kun je ook echt met 0 punten testen iig.
@ Kjeld: Das veel moeilijker idd, maar je moet ook nog eens enorm lang wachten denk, omdat niemand de hele dag blackjack doet, en je echt met zn 3en aanwezig moet zijn om het een beetje vloeiend te laten verlopen, lijkt me.
 

Daoloth

New member
Leuk!
Maar hier verliest One2xs toch alleen maar mee?
Want ik heb serieus ook in RL nog nooit verloren met Blackjack.
 

Erik

New member
Hij doet het nog niet... Ik kan geen 0punten inzetten. En dan zecht ie dat ik te weinig cash heb..
sadley.gif
 

Kjeld

New member
@Lennard, daar heb je wel een punt idd
yummie.gif

Op zon game zitten de mensen toch de hele tijd niets anders te doen
yummie.gif


Maar one2xs verliest hier niets mee omdat de leden zelf inzetten?
 

Ordian

New member
Mooi gemaakt lennard.

Voor sommige zijn de bedrage nog wat te hoog,
misschien kan je ook 0.05 toevoegen?

Edit: Als je verliest is het ook handig als je dan jouw kaarten kan zien.
 

Lennard

Active member
Kjeld:
Maar one2xs verliest hier niets mee omdat de leden zelf inzetten?
Zoals het nu is?
Dat hangt er van af.
Je verliest nu je inzet, er gebeurt niks, of je wint je inzet.
In theorie kost het ons dus niks, omdat de helft zal verliezen, en de andere helft zal winnen.
In de praktijk zal het wel anders zijn, en daarom willen we t zo testen om te kijken of en hoe veel het ons kost.
t Maakt niet uit als het ons wat kost, als t maar geen 100 punten per dag worden ofzo.
yummie.gif
 

Lennard

Active member
Ordian:
Mooi gemaakt lennard.

Voor sommige zijn de bedrage nog wat te hoog,
misschien kan je ook 0.05 toevoegen?
Thx.
smile.gif

Die 0.05 voeg ik toe als we zeker weten dat we het in deze opzet blijven houden.


Ordian:
Als je verliest is het ook handig als je dan jouw kaarten kan zien.
Staat er nu bij, dankje.

@Erik: Kun je nu wel spelen?
 

Lennard

Active member
Erik:
Ja, maar snap er niks van.
cry.gif

Dr staat een uitleg onder he:
Het doel van blackjack is om de bank te verslaan. Hierbij moet men een poging zo dicht mogelijk bij de 21 komen, afwegen tegen het risico boven de 21 te geraken, want als dat gebeurt heeft men verloren, ongeacht wat de bank heeft. Als je meer punten hebt dan de bank (en niet kapot bent) win je het spel. Kaarten met afbeeldingen (Boer, Vrouw, Heer) zijn 10 punten waard. De kaarten 2 - 10 hebben de waarde die zij aangeven. De aas is of 1 of 11 punten waard (bepalend is welke waarde het dichtst de 21 benadert maar daar niet overheen gaat). Bij als je meer dan 21 punten hebt wint de bank.

Het is de bedoeling dat je zo dicht mogelijk bij de 21 komt, maar er niet overheen gaat.
 

Ordian

New member
Erik:
Ja, maar snap er niks van.
cry.gif



Je krijgt 2 kaarten op het begin die vormen bv: 10
Als je nu een A krijgt heb je 21.
Dan heb je bijna al gewonnen als de bank nu ook 21 gooit is het gelijk spel.

Nieuw potje:
Je krijgt kaarten en intotaal is het 14
Je krijgt een koning dan heb je over 21 en heb je direct verloren.
(kan ook nog dat bank ook nog hoger gooit dan wat jij hebt maar denk niet dat dat erin is gebouwd)
Dus goed inschatte en niet te hoog gaan.

Edit:

Erik:
Je verdient niks..
cry.gif



Lennard:
Je kunt hem graties uitproberen; je wint of verliest niets.

Je kan nog niks winnen pas als de "officiële versie uitkomt kan je pas verliezen en winnen
smile.gif
 
Bovenaan