Nieuw: met een ban producten beheren

Christopher

New member
Lennard (link):

Reinier (link):
Is het idee van een ban juist niet dat je niet meer op de site mag komen omdat je je hebt misdragen? Dan is het toch je eigen probleem als je niet meer bij je producten kan maar jullie ervoor moet mailen?
Klopt, maar ook als je verbannen bent heb je natuurlijk recht op je producten en het beheer daarvan. Dat kan via mail gaan maar dat duurt voor de verbannen persoon lang, en bezorgt ons extra werk, dus dit is dan voor beide partijen een oplossing. Als je je op het forum hebt misdragen is dat niet echt een reden om dan het productbeheer maar lastiger te gaan maken, want wat heeft het forum verder met je producten te maken?

De straf blijft uiteraard aangezien het merendeel van de waarschuwingen op het forum betrekking heeft, en de verbannelingen die dus ook niet meer kunnen lezen, terwijl ze dat voorheen wel deden en blijkbaar leuk vonden (want anders word je niet actief).


toevoeging op 16 mei 2013, 17:52:02:

Thommity (link):
Ja inderdaad, als je je nou hebt misdragen buiten het forum, dan heeft het toch niet veel zin?
Dat kan eigenlijk niet echt.
Tenzij je fraude hebt gepleegd met advertenties ofzo, maar daar blijft voorlopig de algehele ban voor gelden.



Ik vind het een goede plus voor one2xs, maar aan de ene kant vindt ik het overdreven dat je dan nog doe/klik- advertenties kan doen, tickets kan aanmaken enzovoort. Producten beheren lijkt me genoeg.

Daarnaast, hebben jullie geen tickets-limiet? 1 per dag oid?
 

Luuko

Active member
Christopher (link):

Lennard (link):

Reinier (link):
Is het idee van een ban juist niet dat je niet meer op de site mag komen omdat je je hebt misdragen? Dan is het toch je eigen probleem als je niet meer bij je producten kan maar jullie ervoor moet mailen?
Klopt, maar ook als je verbannen bent heb je natuurlijk recht op je producten en het beheer daarvan. Dat kan via mail gaan maar dat duurt voor de verbannen persoon lang, en bezorgt ons extra werk, dus dit is dan voor beide partijen een oplossing. Als je je op het forum hebt misdragen is dat niet echt een reden om dan het productbeheer maar lastiger te gaan maken, want wat heeft het forum verder met je producten te maken?

De straf blijft uiteraard aangezien het merendeel van de waarschuwingen op het forum betrekking heeft, en de verbannelingen die dus ook niet meer kunnen lezen, terwijl ze dat voorheen wel deden en blijkbaar leuk vonden (want anders word je niet actief).


toevoeging op 16 mei 2013, 17:52:02:

Thommity (link):
Ja inderdaad, als je je nou hebt misdragen buiten het forum, dan heeft het toch niet veel zin?
Dat kan eigenlijk niet echt.
Tenzij je fraude hebt gepleegd met advertenties ofzo, maar daar blijft voorlopig de algehele ban voor gelden.



Ik vind het een goede plus voor one2xs, maar aan de ene kant vindt ik het overdreven dat je dan nog doe/klik- advertenties kan doen, tickets kan aanmaken enzovoort. Producten beheren lijkt me genoeg.

Daarnaast, hebben jullie geen tickets-limiet? 1 per dag oid?



Een limiet als je banned ben op ticket aanmaken is wel handig
 

Lennard

Active member
Christopher (link):
Ik vind het een goede plus voor one2xs, maar aan de ene kant vindt ik het overdreven dat je dan nog doe/klik- advertenties kan doen, tickets kan aanmaken enzovoort. Producten beheren lijkt me genoeg.
Ja het is voor ons ook nieuw dus we moeten even afwegen wat we wel en niet toestaan. Het kan zijn dat er nog wat functies uit worden geschakeld want anders is het inderdaad niet eens zo vervelend om een ban te hebben.


Christopher (link):
Daarnaast, hebben jullie geen tickets-limiet? 1 per dag oid?
Nope, en tot nu toe hebben dat ook al 4,5 jaar lang niet nodig gehad. Mocht iemand de boel flooden dan bannen we hem en zijn die tickets zo weer verwijderd.
 

Willem

Active member
Ik las dat verbannen leden net zoals niet-geregistreerde leden worden gezien op het forum. Houdt dit dan ook in dat verbannen leden het Offtopic niet kunnen lezen?
 

Desire

Active member
Waarom heb je dan niet gewoon gedaan dat verbannen leden de gehele forum wel kunnen zien maar niet kunnen reageren etc..
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Desire (link):
Waarom heb je dan niet gewoon gedaan dat verbannen leden de gehele forum wel kunnen zien maar niet kunnen reageren etc..


Omdat ze zich niet gedragen. Dus scripts en dergelijke mogen zij ook gewoon niet meer zien. De community waar zij iets aan hadden valt weg.

De ban moet nog wel iets van toegevoegde waarde hebben om mensen bang te maken.
 

Superfly

Member
Lennard (link):

Nielsie (link):
Is dit bij ELKE ban?
Jep.
Tenzij je je ook op die delen niet kunt gedragen (dus om een voorbeeldje te noemen: je maakt 1000 spamtickets aan), dan krijg je een volledige site-ban.

En deze banmethode kunnen we nog aanpassen uiteraard als dat nodig mocht blijken.



1000 spamtickets? Is het dan niet handig om het aan te passen maar maximaal 1 ticket aan te maken per account?
 

Lennard

Active member
Superfly (link):

Lennard (link):

Nielsie (link):
Is dit bij ELKE ban?
Jep.
Tenzij je je ook op die delen niet kunt gedragen (dus om een voorbeeldje te noemen: je maakt 1000 spamtickets aan), dan krijg je een volledige site-ban.

En deze banmethode kunnen we nog aanpassen uiteraard als dat nodig mocht blijken.



1000 spamtickets? Is het dan niet handig om het aan te passen maar maximaal 1 ticket aan te maken per account?

Nee, we hebben juist het liefste dat iedereen per onderwerp een nieuwe ticket aanmaakt. En buiten dat is het in de afgelopen jaren nog nooit voorgekomen dus het lijkt me niet nodig om daar nu een limiet op te zetten.
smile.gif
 

Cassisfles

Active member
Ik vind wel dat je een verbannen gebruiker een PB moet sturen. Bijvoorbeeld als je net in een deal zat of al zelfs hebt gehandeld, maar bepaalde zaken nog moet afronden, dan moet dat nu allemaal via het ticketsysteem. Dat vind ik echt een beetje overbodig.

Verder zou ik ook de verdien mogelijkheden weghalen, je kunt wel gaan sparen, maar als je toch verbannen bent.

Opties voor verbanne personen:
- Inloggen.
- PB lezen.
- Producten beheren.
 

Thom

Thom
Unites (link):
Ik vind wel dat je een verbannen gebruiker een PB moet sturen. Bijvoorbeeld als je net in een deal zat of al zelfs hebt gehandeld, maar bepaalde zaken nog moet afronden, dan moet dat nu allemaal via het ticketsysteem. Dat vind ik echt een beetje overbodig.


Moet je maar niet de regels overtreden....
wink.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Thommity (link):

Unites (link):
Ik vind wel dat je een verbannen gebruiker een PB moet sturen. Bijvoorbeeld als je net in een deal zat of al zelfs hebt gehandeld, maar bepaalde zaken nog moet afronden, dan moet dat nu allemaal via het ticketsysteem. Dat vind ik echt een beetje overbodig.


Moet je maar niet de regels overtreden....
wink.gif




Dit dus. Verbannen worden moet nog steeds een straf zijn.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Unites (link):
Maar dan is de ander ook financieel gezien de dupe.


Als diegene een ticket maakt dan kan een medewerker de rest regelen.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Unites (link):
Dat is een hoop moeite, terwijl het ook makkelijker kan.


Het nut van een forum (/ communicatie) ban valt een beetje weg als je nog kan communiceren. En zoveel moeite is het niet voor die enkele keer dat die situatie voor komt.
 

Cassisfles

Active member
Ik ben het er ook mee eens dat het forum niet zichtbaar hoeft te zijn, maar ik vind wel dat je nog PBs moet kunnen ontvangen en lezen. Ook moet het mogelijk zijn om punten te kunnen versturen en te ontvangen tot al je lopende deals zijn afgelopen.

Je kunt dus met een ban niet meer in het openbaar komen, maar slechts alleen je producten beheren en je laatste deals afmaken, wanneer dat is gebeurd dan vervalt ook de laatste optie.

(mijn visie)


toevoeging op 18 mei 2013, 18:19:45:
Of je wordt gewoon naar een apart stuk site doorverwezen als je inlogt met een verbannen account.
 
G

Guest

Guest
Unites (link):
Ik ben het er ook mee eens dat het forum niet zichtbaar hoeft te zijn, maar ik vind wel dat je nog PBs moet kunnen ontvangen en lezen. Ook moet het mogelijk zijn om punten te kunnen versturen en te ontvangen tot al je lopende deals zijn afgelopen.

Je kunt dus met een ban niet meer in het openbaar komen, maar slechts alleen je producten beheren en je laatste deals afmaken, wanneer dat is gebeurd dan vervalt ook de laatste optie.

(mijn visie)


toevoeging op 18 mei 2013, 18:19:45:
Of je wordt gewoon naar een apart stuk site doorverwezen als je inlogt met een verbannen account.


Lees eens goed het topic door voor je met je kritiek komt:


Lennard (link):
[...], als je uitlogt zie je dezelfde topics en forums als iemand die is verbannen.
 
Bovenaan