.nl korting + .nl verandering verhuizingen

O

One2xs

Guest
.nl korting!
In deze barre maar vooral ook dure decembermaand kunnen jullie vast wel een meevaller gebruiken. En juist daarom betaalt de lieve Sint de rest van dit jaar bijna de helft van alle nieuwe .nl domeinnamen!
Met als gevolg dat jullie nog maar 3,5 punten betalen voor een nieuwe of verhuisde .nl domeinnaam!

.nl verandering verhuizingen
Ik kan hier een hele lap tekst zetten, maar een voorbeeldje is wat handiger.
Je registreert op 19 juli 2013 een domeinnaam bij een andere provider, waardoor hij dus op 19 juli 2014 verloopt. Op 5 oktober 2013 verhuis je die domeinnaam naar one2xs. Je betaalt dan de verhuiskosten (evenveel als een nieuwe domeinnaam), en je domeinnaam was dan geldig tot 5 oktober 2014 (een jaar vanaf het moment van verhuizen). Vanaf 1 januari 2014 is dat niet meer zo; je betaalt dan nog steeds de normale verhuisprijs, én er komt een jaar bovenop de verloopdatum. Je domeinnaam verloopt dus dan 19 juli 2015.
Dat vanwege een wijziging die SIDN (het bedrijf wat de .nl domeinnamen maakt) door gaat voeren.

Maargoed, .nl domeinnamen voor 3,5 punten voor het eerste jaar!
Maak even een ticket als je een domeinnaam wil verhuizen.

Prettige sinterklaas alvast!
pompom.gif
sint.gif



UPDATE SIDN heeft de optie om bij verhuizingen de verlengdatum te behouden nog helemaal niet ingebouwd en is hier nog mee bezig. Op dit moment is een domeinnaam dus gewoon geldig tot een jaar vanaf het verhuismoment. De inmiddels verhuisde domeinnamen worden gecompenseerd en krijgen de beloofde extra tijd alsnog gratis, zodat het voor jullie geen verdere nadelen had.
Excuses voor het ongemak, al kan ik verder weinig aan de vreemde werkwijze van SIDN doen.

Een domeinnaam die verloopt op 18 april 2014 en op 1 februari 2014 wordt verhuisd, die verloopt dus op 1 februari 2015.
 

Xrayz

New member
One2xs (link):
.nl verandering verhuizingen
Ik kan hier een hele lap tekst zetten, maar een voorbeeldje is wat handiger.
Je registreert op 19 juli 2013 een domeinnaam bij een andere provider, waardoor hij dus op 19 juli 2014 verloopt. Op 5 oktober 2013 verhuis je die domeinnaam naar one2xs. Je betaalt dan de verhuiskosten (evenveel als een nieuwe domeinnaam), en je domeinnaam was dan geldig tot 5 oktober 2014 (een jaar vanaf het moment van verhuizen). Vanaf 1 januari 2014 is dat niet meer zo; je betaalt dan nog steeds de normale verhuisprijs, alleen blijft de verloopdatum gelijk. Je domeinnaam uit het voorbeeld verloopt dan dus nog steeds op 19 juli 2014, en wordt dus niet verlengd.
Dat vanwege een wijziging die SIDN (het bedrijf wat de .nl domeinnamen maakt) door gaat voeren.


In feite betaal je dus het dubbele aantal punten als je je domeinnaam wilt laten verhuizen naar One2xs en ook nog wilt laten verlengen (voor .nl dan)?

Zo ja, sommige domeinen die bijvoorbeeld bij Versio besteld worden kunnen nog wel eens gratis verhuisd worden. Dan betaal je dus alleen de eventuele verlenging neem ik aan?
 

Lennard

Active member
Xrayz (link):
In feite betaal je dus het dubbele aantal punten als je je domeinnaam wilt laten verhuizen naar One2xs en ook nog wilt laten verlengen (voor .nl dan)?
Klopt inderdaad! Al is dubbel betalen ook niet helemaal waar. Je betaalt nu gewoon enkel voor de verhuizing, de verloopdatum blijft gewoon gelijk, dus als je die nog wil verlengen dan moet je daar alsnog voor betalen.


Xrayz (link):
Zo ja, sommige domeinen die bijvoorbeeld bij Versio besteld worden kunnen nog wel eens gratis verhuisd worden. Dan betaal je dus alleen de eventuele verlenging neem ik aan?
Jep! Verhuizing daarvan (of eigenlijk push) blijft gratis en de verloopdatum blijft dan ook behouden (mits ze uiteraard bij dezelfde registrar zijn ondergebracht).
 

Bugged

New member
Lennard (link):

Xrayz (link):
In feite betaal je dus het dubbele aantal punten als je je domeinnaam wilt laten verhuizen naar One2xs en ook nog wilt laten verlengen (voor .nl dan)?
Klopt inderdaad! Al is dubbel betalen ook niet helemaal waar. Je betaalt nu gewoon enkel voor de verhuizing, de verloopdatum blijft gewoon gelijk, dus als je die nog wil verlengen dan moet je daar alsnog voor betalen.


Xrayz (link):
Zo ja, sommige domeinen die bijvoorbeeld bij Versio besteld worden kunnen nog wel eens gratis verhuisd worden. Dan betaal je dus alleen de eventuele verlenging neem ik aan?
Jep! Verhuizing daarvan (of eigenlijk push) blijft gratis en de verloopdatum blijft dan ook behouden (mits ze uiteraard bij dezelfde registrar zijn ondergebracht).



En mijn vraag dan
cry.gif
 

Yorrick

Active member
Robiin (link):
En twee jaar zal wel 3.5 plus 6 zijn.


Verlengen (van bestaande domeinen) is niet duurder of goedkoper geworden, one2xs is gewoon helder, je betaald wat je ziet, niet meer en niet minder.
biggrin.gif
 

Lennard

Active member
Oh, een misverstand tussen mijn registrar en mij; bij een verhuizing wordt een .nl domeinnaam per 1 januari direct verlengd. Alle voorgaande informatie kun je dus vergeten; verloopt een domeinnaam op 18 juli 2014, dan verloopt hij na een verhuizing op 18 juli 2015; ongeacht wanneer hij verhuisd is.
 
V

Verwijderd lid 375

Guest
Lennard (link):
Oh, een misverstand tussen mijn registrar en mij; bij een verhuizing wordt een .nl domeinnaam per 1 januari direct verlengd. Alle voorgaande informatie kun je dus vergeten; verloopt een domeinnaam op 18 juli 2014, dan verloopt hij na een verhuizing op 18 juli 2015; ongeacht wanneer hij verhuisd is.


Nog beter dus.
yummie.gif
top!
 
Bovenaan