One2xs punten

Tom

Active member
Hallo,

Ik heb een voorstel waardoor denk ik het aanbieden inruil voor paypal veel minder word.

Het zit zo, 1 punt is ongeveer 70 cent waard, andersom is dit 1 euro is 1,20 punten waard, maar als we nou afspreken dat 1 punt, 1 euro waard is en andersom 1 euro, 1 punt, dan word er word er bijna nooit meer iets aangeboden voor geld, aangezien ze dit dan de punten kunnen ruilen met andere gebruikers voor paypal.

mvg,
Tom Heek
 

Sjoerd

Active member
Door te handelen bepaal je de waarde van iets. Beetje raar als je een beetje een vaste waarde aan iets gaat geven..
confused.gif
 

Freestyle

New member
ja.
want als er veel vraag naar paypal is en bijna niemand heeft paypal. kan je paypal gerust voor 1,5pt verkopen.
is er geen/weinig vraag naar paypal. dan kost paypal max: 1,2pt ofzo. licht heel veel aan de vraag
wink.gif
.

waarom denk je dat de wisselkoersen steeds veranderen? omdat ze het leuk vinden
wink.gif
 

Tom

Active member
Nee, maar dit is een oplossing, als mensen nu iets voor geld willen verkopen dan krijgen ze te horen dat dat niet mag, maar als je het voor punten verkoopt en dan die punten verkoopt voor geld dan is er niks aan de hand.
 

Lennard

Active member
Maar dat kan nu toch ook?

Je kunt iets verkopen voor 10 one2xs-punten en vervolgens 10 one2xs-punten verkopen voor 7 paypal-euros ofzo.
Of je nou dat doet, of dat je iets verkoopt voor 7 one2xs-punten en daarna die 7 one2xs-punten verkoopt voor 7 paypal-euros, je resultaat zal altijd het zelfde zijn; namelijk die 7 euro.
 

Tom

Active member
Ja, maar dan hebben ze dus verlies, maar als het gelijk aan elkaar is dan heb je geen verlies.
 

Lennard

Active member
Nee, het is gewoon een koers.

Als je 10 punten verkoopt voor 7 euro dan zijn punten gewoon minder waard dan euros.
Als je dat ineens gelijk gaat trekken naar 1 punt = 1 euro dan worden je punten ineens meer waard, en moeten wij dus de prijzen van de domeinen enzo laten zakken omdat hun waarde gelijk blijft.

t Is lastig om uit te leggen, ik hoop dat je t snapt.
yummie.gif
 

Tom

Active member
Ik snap het wel, alleen een .nl domein is bij www.mijndomeinreseller.nl ook ongeveer 6 á 7 euro, dus dat maakt niet zo heel veel uit.

Ik vind het sowieso handiger om een appart forum aan te maken waar je alleen in geld mag handelen, want nu doen mensen het zo: product -> punten --> punten -> geld.
 

Sjoerd

Active member
Tom (link):
Ik vind het sowieso handiger om een appart forum aan te maken waar je alleen in geld mag handelen, want nu doen mensen het zo: product -> punten --> punten -> geld.
Misschien is een ander forum dan handig. Het forum is niet gemaakt zodat iedereen hier friet voor 1 euro kan halen ofzo hoor.
 

Tom

Active member
Ik heb wel economie gehad en ik ben er voor geslaagd en wat daar uitlegt is havo stof en ik deed mavo, dus dat is boven mijn niveau, maar je kan het het beste uitleggen met een grafiekje.
 
Bovenaan