Privacy-level

Rwsite

New member
Hallo one2xs-ers,

Toen ik een beetje op het o2x-forum aan het rondsurfen was kwam ik op het volgende idee: je zou eigenlijk een soort "privacy-level" moeten kunnen instellen dat alleen geregistreerde o2x-ers jouw forumbericht kunnen lezen. Dus dat het niet in Google verschijnt of door gasten leesbaar is.

Goed idee of bullshit?

Greetz,
Roy
 

Stef

stonks
Ik denk dat dit zon beetje onmogelijk te maken is.
Maar dan zou je moeten kunnen aanvinken in je bericht "bescherm voor google" ofzo.
 

Rwsite

New member
Stefvdwel (link):
Ik denk dat dit zon beetje onmogelijk te maken is.
Maar dan zou je moeten kunnen aanvinken in je bericht "bescherm voor google" ofzo.


Naja, onmogelijk is het niet. Ik gebruik het zelf ook voor mijn webomgeving:


Quote:
<?php
if(isset($user)){
// Show content
}
?>
 

Luukvdo

New member
Maar dan krijg je echt de minst logische topics met gaten tussen berichten. Bovendien zou je dan de quotes ook nog eens er uit moeten filteren, wat ook weer niet echt haalbaar is
 

Rwsite

New member
Ik had het over de gehele topic, niet over de berichten tussendoor. Mijn idee was dat de topic-starter bij het aanmaken van de topic een vinkje aan kan klikken dat alleen geregistreerde leden dit topic kunnen bekijken.
 
G

Guest

Guest
Rwsite (link):
Ik had het over de gehele topic, niet over de berichten tussendoor. Mijn idee was dat de topic-starter bij het aanmaken van de topic een vinkje aan kan klikken dat alleen geregistreerde leden dit topic kunnen bekijken.


Log eens uit, en en ga dan naar het forum.
Dan kan je zien welke topics er allemaal alleen voor leden zijn.
Zijn maar een paar categorieën beschikbaar voor gasten.
 

Rwsite

New member
Xjessex (link):

Rwsite (link):
Ik had het over de gehele topic, niet over de berichten tussendoor. Mijn idee was dat de topic-starter bij het aanmaken van de topic een vinkje aan kan klikken dat alleen geregistreerde leden dit topic kunnen bekijken.


Log eens uit, en en ga dan naar het forum.
Dan kan je zien welke topics er allemaal alleen voor leden zijn.
Zijn maar een paar categorieën beschikbaar voor gasten.



Ja, snap ik. Alleen het is per persoon verschillend of je iets wel of niet "openbaar" wilt maken.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Als je niets openbaar wil hebben moet je geen accounts aanmaken op het internet /thread
 

Rwsite

New member
Rik (link):
Als je niets openbaar wil hebben moet je geen accounts aanmaken op het internet /thread


Vind ik een beetje een rare opmerking, zeker voor een team-lid. Ik vind het helemaal niet gek als iemand iets niet in Google wilt hebben, maar wel wilt delen met andere o2x-ers. Ook had ik al eerder in dit topic aangegeven dat het een optie kan zijn per topic. Dit hoeft dus niet te betekenen dat ik alles wat ik post op o2x afgeschermd wil hebben van google.
 

Lennard

Active member
Dan kan dat toch in offtopic?

De enkele subfora die voor iedereen zichtbaar zijn die zijn zo algemeen en zakelijk dat daar imho weinig persoonlijke informatie in staat, en dat is ook puur de reden dat die subfora standaard onzichtbaar zijn.

Mocht je iets kwijt willen aan enkel leden dan kan dat in de besloten fora. Prima toch?
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Rwsite (link):

Rik (link):
Als je niets openbaar wil hebben moet je geen accounts aanmaken op het internet /thread


Vind ik een beetje een rare opmerking, zeker voor een team-lid. Ik vind het helemaal niet gek als iemand iets niet in Google wilt hebben, maar wel wilt delen met andere o2x-ers. Ook had ik al eerder in dit topic aangegeven dat het een optie kan zijn per topic. Dit hoeft dus niet te betekenen dat ik alles wat ik post op o2x afgeschermd wil hebben van google.



Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je bepaalde gegevens niet op het internet wil hebben, dat je ze niet op het internet moet plaatsen. Simpel.

Wie weet maakt iemand ergens een kopie van afgesloten fora en dan heb je er alsnog niks aan.
Je moet er gewoon van nature al vanuit gaan dat het internet openbaar is.
 
Bovenaan