Rangen/Groepen

Ralphh

Active member
Hi,

Volgens mij is het al tig keer voorgesteld, maar nu one2xs is omgebouwd lijkt mij dit concept een stuk leuker.
Het maken van een rang bij x aantal jaar dat je lid bent of x aantal posts, omdat klant ook zo saai is.
 

Lennard

Active member
Jaa!!

Maar dan de deelvragen:
1. Wat voor rangen? (one0xs, one1xs, ..., one100xs
sadley.gif
)
2. Op basis waarvan? (aantal posts -> spam??; aantal jaren lid -> niet eerlijk want een is actiever dan de ander; combinatie van beiden: posts per dag?)
 

Ralphh

Active member
Lennard (link):
Jaa!!

Maar dan de deelvragen:
1. Wat voor rangen? (one0xs, one1xs, ..., one100xs
sadley.gif
)
2. Op basis waarvan? (aantal posts -> spam??; aantal jaren lid -> niet eerlijk want een is actiever dan de ander; combinatie van beiden: posts per dag?)

1. Beginner, Super lid, Trouw lid etc. idk
sadley.gif

2. Ja dat is waar, alhoewel echte spam niet echt vrij veel voor komt denk ik en anders is het wel te handhaven, of dat je zelf iets mag verzinnen
emo.gif
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Gamification op One2xs. Vind het zelf een beetje mwah, maar vind de rank "Klant" wel erg - eh - niet leuk.
emo.gif
 

Lennard

Active member
Of gewoon zelf invullen inderdaad. Dat kan op FOK! ook en dat is eigenlijk wel leuk.
Maar dan moeten mods wel een naamkleur krijgen want anders is iedereen ineens Admin of Opperbaas ofzo.
emo.gif
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Lennard (link):
Of gewoon zelf invullen inderdaad. Dat kan op FOK! ook en dat is eigenlijk wel leuk.
Maar dan moeten mods wel een naamkleur krijgen want anders is iedereen ineens Admin of Opperbaas ofzo.
emo.gif



Of je hebt "preserved-words". Sowieso bij Admin lijkt me dat wel handig, Opperbaas vind ik wel leuk.
emo.gif
Ik zeg doen! Leuk!
biggrin.gif
 

Lennard

Active member
Wouterr (link):

Lennard (link):
Of gewoon zelf invullen inderdaad. Dat kan op FOK! ook en dat is eigenlijk wel leuk.
Maar dan moeten mods wel een naamkleur krijgen want anders is iedereen ineens Admin of Opperbaas ofzo.
emo.gif



Of je hebt "preserved-words". Sowieso bij Admin lijkt me dat wel handig, Opperbaas vind ik wel leuk.
emo.gif
Ik zeg doen! Leuk!
biggrin.gif


Ja, maar je hebt 1000 rangen die je kunt doen. Als Admin niet mag dan doe je Admin! of Chef of Baas of weet ik wat.
yummie.gif
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Lennard (link):

Wouterr (link):

Lennard (link):
Of gewoon zelf invullen inderdaad. Dat kan op FOK! ook en dat is eigenlijk wel leuk.
Maar dan moeten mods wel een naamkleur krijgen want anders is iedereen ineens Admin of Opperbaas ofzo.
emo.gif



Of je hebt "preserved-words". Sowieso bij Admin lijkt me dat wel handig, Opperbaas vind ik wel leuk.
emo.gif
Ik zeg doen! Leuk!
biggrin.gif


Ja, maar je hebt 1000 rangen die je kunt doen. Als Admin niet mag dan doe je Admin! of Chef of Baas of weet ik wat.
yummie.gif




Yeah, true. Anders doe je `substr`.
 

Ralphh

Active member
Lennard (link):

Wouterr (link):

Lennard (link):
Of gewoon zelf invullen inderdaad. Dat kan op FOK! ook en dat is eigenlijk wel leuk.
Maar dan moeten mods wel een naamkleur krijgen want anders is iedereen ineens Admin of Opperbaas ofzo.
emo.gif



Of je hebt "preserved-words". Sowieso bij Admin lijkt me dat wel handig, Opperbaas vind ik wel leuk.
emo.gif
Ik zeg doen! Leuk!
biggrin.gif


Ja, maar je hebt 1000 rangen die je kunt doen. Als Admin niet mag dan doe je Admin! of Chef of Baas of weet ik wat.
yummie.gif




Als iemand Admin! of !!Admin!! intypt komt er gewoon haha sukkel te staan
emo.gif
 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
Lennard (link):

Wouterr (link):

Lennard (link):
Of gewoon zelf invullen inderdaad. Dat kan op FOK! ook en dat is eigenlijk wel leuk.
Maar dan moeten mods wel een naamkleur krijgen want anders is iedereen ineens Admin of Opperbaas ofzo.
emo.gif



Of je hebt "preserved-words". Sowieso bij Admin lijkt me dat wel handig, Opperbaas vind ik wel leuk.
emo.gif
Ik zeg doen! Leuk!
biggrin.gif


Ja, maar je hebt 1000 rangen die je kunt doen. Als Admin niet mag dan doe je Admin! of Chef of Baas of weet ik wat.
yummie.gif




Dan doe je gewoon een paar die wel mogen. (dat er stuk of 10 zijn die je kan kiezen.)
 

Tessa

Secretatessa
Je kunt ook rangen indelen op basis van de tijd die iemand actief is geweest op de website, maar dan krijg je misschien weer dat mensen de website dag en nacht open gaan laten staan voor een rank.

Vind dat idee van zelf invullen wel leuk, maar dan blijft het ook niet super speciaal meer lijkt me? Het idee om te streven naar een rank vind ik persoonlijk wel een leuk iets namelijk.
 

Ralphh

Active member
Tessa (link):
Je kunt ook rangen indelen op basis van de tijd die iemand actief is geweest op de website, maar dan krijg je misschien weer dat mensen de website dag en nacht open gaan laten staan voor een rank.

Vind dat idee van zelf invullen wel leuk, maar dan blijft het ook niet super speciaal meer lijkt me? Het idee om te streven naar een rank vind ik persoonlijk wel een leuk iets namelijk.

Ben het eens met 2, maar hoe ga je dat maken dan? Aangezien de redenen hierboven die Lennard noemde wel terecht zijn. (spam)
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Gamification is inderdaad iets dat je goed moet uitdenken, want anders kan het juist erg fout uitpakken. Ik heb zelfs nu al het idee dat sommige mensen het doen om een hoger postcount te halen ofz.
 

Lennard

Active member
Wouterr (link):
Gamification is inderdaad iets dat je goed moet uitdenken, want anders kan het juist erg fout uitpakken. Ik heb zelfs nu al het idee dat sommige mensen het doen om een hoger postcount te halen ofz.
Vandaar dat ik ooit die activiteitsbalk (idk meer hoe ik die had genoemd) had ingevoerd; die nam tal van factoren en maakte op basis daarvan een ranking. Maar iedereen wilde de postcount terug.
biggrin.gif
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Lennard (link):

Wouterr (link):
Gamification is inderdaad iets dat je goed moet uitdenken, want anders kan het juist erg fout uitpakken. Ik heb zelfs nu al het idee dat sommige mensen het doen om een hoger postcount te halen ofz.
Vandaar dat ik ooit die activiteitsbalk (idk meer hoe ik die had genoemd) had ingevoerd; die nam tal van factoren en maakte op basis daarvan een ranking. Maar iedereen wilde de postcount terug.
biggrin.gif




KISS. Keep It Simple, Stupid.
emo.gif
. Kan je niet achievements maken en als je die scoort krijg je zoveel "score", die je vervolgens kan uitdrukken in een rank. Hier hoef je dan niet perse forum-gerelateerde dingen in te zetten, maar bijv. ook bestellen van producten. Zo stimuleer je ook het kopen van producten
smile.gif
.

Alhoewel, dan zal veel van dit forum enkele achievements nooit halen.
sbatje.gif
 
G

Guest

Guest
Zelf invullen lijkt mij dan wel oké.
Als je team een kleur doet, en Admin, Support en Moderator e.d. blokt, heb je daar ook geen last van.
Zie je iemand die alsnog iets heeft dat niet kan, kan je hem reporten.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik ben juist tegen het zelf invullen. Is alleen maar meer controle wat je moet gaan uitvoeren.
 

Lennard

Active member
Rik (link):
Ik ben juist tegen het zelf invullen. Is alleen maar meer controle wat je moet gaan uitvoeren.
Wat zou jij een goede oplossing vinden? Je lijkt me iig wel iemand die voor rangen/statusdingetjes is.
biggrin.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Lennard (link):

Rik (link):
Ik ben juist tegen het zelf invullen. Is alleen maar meer controle wat je moet gaan uitvoeren.
Wat zou jij een goede oplossing vinden? Je lijkt me iig wel iemand die voor rangen/statusdingetjes is.
biggrin.gif




Ik zal vanavond eens kijken of ik iets kan bedenken. Ben zelf inderdaad wel voor het idee dat mensen rangen kunnen hebben (heb het volgens mij ooit zelf ook voorgesteld). Past ook beter binnen het nieuwe imago van one2xs: professioneel maar toch persoonlijk.
 
Bovenaan