Rangen/Groepen

Lennard

Active member
Rik (link):

Lennard (link):

Rik (link):
Ik ben juist tegen het zelf invullen. Is alleen maar meer controle wat je moet gaan uitvoeren.
Wat zou jij een goede oplossing vinden? Je lijkt me iig wel iemand die voor rangen/statusdingetjes is.
biggrin.gif




Ik zal vanavond eens kijken of ik iets kan bedenken. Ben zelf inderdaad wel voor het idee dat mensen rangen kunnen hebben (heb het volgens mij ooit zelf ook voorgesteld). Past ook beter binnen het nieuwe imago van one2xs: professioneel maar toch persoonlijk.

Top, ik ben benieuwd.
coool.gif


Als anderen suggesties hebben dan zijn ze ook welkom hoor.
 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
Wouterr (link):

Lennard (link):

Wouterr (link):
Gamification is inderdaad iets dat je goed moet uitdenken, want anders kan het juist erg fout uitpakken. Ik heb zelfs nu al het idee dat sommige mensen het doen om een hoger postcount te halen ofz.
Vandaar dat ik ooit die activiteitsbalk (idk meer hoe ik die had genoemd) had ingevoerd; die nam tal van factoren en maakte op basis daarvan een ranking. Maar iedereen wilde de postcount terug.
biggrin.gif




KISS. Keep It Simple, Stupid.
emo.gif
. Kan je niet achievements maken en als je die scoort krijg je zoveel "score", die je vervolgens kan uitdrukken in een rank. Hier hoef je dan niet perse forum-gerelateerde dingen in te zetten, maar bijv. ook bestellen van producten. Zo stimuleer je ook het kopen van producten
smile.gif
.

Alhoewel, dan zal veel van dit forum enkele achievements nooit halen.
sbatje.gif




Dit vind ik opzich wel leuk, alleen dan gaan mensen de site meer als een forum zien... Lijkt me ook weer niet echt wat je wilt...
 

Keffe

Member
Lennard (link):

Rik (link):
Ik ben juist tegen het zelf invullen. Is alleen maar meer controle wat je moet gaan uitvoeren.
Wat zou jij een goede oplossing vinden? Je lijkt me iig wel iemand die voor rangen/statusdingetjes is.
biggrin.gif




Hoe langer je lid bent hoe meer rangen je kunt kiezen? of een calculatie tussen aantal posts en aantal jaren dat je er al op zit ofzo? dat je dan een selectie boxje hebt met namen die je kunt kiezen?
biggrin.gif
 

Thom

Thom
Ik vind het idee leuk iig. Ik vind zelf posts per dag oid wel een goede indicatie voor hoe actief je bent.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Lennard (link):

Rik (link):

Lennard (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Rik (link):
Ik ben juist tegen het zelf invullen. Is alleen maar meer controle wat je moet gaan uitvoeren.




Wat zou jij een goede oplossing vinden? Je lijkt me iig wel iemand die voor rangen/statusdingetjes is.
biggrin.gif




Ik zal vanavond eens kijken of ik iets kan bedenken. Ben zelf inderdaad wel voor het idee dat mensen rangen kunnen hebben (heb het volgens mij ooit zelf ook voorgesteld). Past ook beter binnen het nieuwe imago van one2xs: professioneel maar toch persoonlijk.

Top, ik ben benieuwd.
coool.gif


Als anderen suggesties hebben dan zijn ze ook welkom hoor.



Iets later dan geplanned maar hier komt ie dan:

Ik denk dat op postcount gebaseerde rangen niet eens zo slecht idee zijn. De meeste communities waar ik op heb gezeten deden het op die manier (hadden zelfs Trouwe Leden" subgedeeltes bij een x aantal posts) en dat ging ook nooit fout. Zolang je goede moderatie toepast en de spam bestraft moet het niet zon heel groot probleem zijn.

Wat je ook zou kunnen doen is dat de rang is op basis van de oudheid van het account. Probleem daarvan is weer dat het mensen geen incentive geeft om actief te zijn, en nieuwe leden hebben dan ook geen "doel" om naar te streven. Naar mijn mening neemt dit juist weer weg van de rangen.

Wat je natuurlijk ook kan doen is op bepaalde acties een rang/titel vrij geven, en de gebruiker dan laten selecteren welke titel hij/zij wil dragen. Zoals meerdere mensen dus al zeiden: gamification.

Je koopt een host + domein? Je krijg een "achievement". Je verlengt je domein 2 jaar achter elkaar? Achievement. Je steekt meer dan 100,- in producten? Achivement. Je bent 1 jaar actief? Achievement. Je hebt 9001-posts? Achievement. Daarmee heb je zelf de controle over wat je wel/geen titel wil geven, maar geef je mensen wel een doel om naartoe te streven. En je geeft mensen een kleine extra reden om alles uit de site te halen. Zeker als je een soort lijstje bij zou houden van welke titels je waardoor krijgt.

That being said, ik weet niet of bovenstaand idee weer teveel de gamification kant op gaat, en of het uberhaubt past binnen het concept van one2xs als professioneel hosting provider.
 
Bovenaan