Rood staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caner

Held
Hey,

Lijkt mij een prima idee om de mogelijkheid om rood te staan te activeren voor leden die al meerdere keren producten hebben besteld op One2xs. Dit is handig voor mensen die iets erbij moeten kopen of hun producten moeten verlengen, maar niet het geld of de punten hebben om deze nu hieraan uit te geven.

Ik heb bij een ander bedrijf zelf gewoon vaak gebruik van gemaakt van deze optie en netjes terugbetaald, dus het lijkt me dat er niet zon groot risico is dat mensen iets bestellen en dan opeens verdwijnen: ze hebben immers gewoon eerder producten besteld en netjes betaald. Dit wilt niet zeggen dat het een waterdicht systeem is, maar de kans is klein dat het zal gebeuren dat iemand er misbruik van zal maken. En zoiets lijkt me juist een goede toevoeging, vooral met het nieuwe betaalsysteem. Ik zal er in ieder geval vaak gebruik van maken
yummie.gif


Ik hoor graag jullie meningen en argumenten! Dan weet ik ten minste waarom dit wel of niet op One2xs hoort. Kom dus s.v.p niet aan met ja/nee
biggrin.gif
 

Stef

stonks
Lennard is geen bank. De grootste VPS kost €120 per maand en als diegene nu dood gaat ofzo, dus dat hij niet kan terug betalen, is Lennard genaaid.
 

Luuko

Active member
Ik vind het wel een handig idee.
Maar zoals Stef al zegt, als diegene een duur pakket gaat verlengen, en nooit meer afbetaald dan kan Lennard dokken.
Wat je dan beter kan doen is bijv;
Bij een aantal pakketten dat je in de rood kan staan.
Of dat je alleen in het rood kan staat als je een pakket wilt verlengen.
 

Caner

Held
Er moet inderdaad wel een limiet komen op welke producten je kan bestellen door tekort te staan. Dus niet dat iemand opeens een VPS van 120 euro koopt en dat een jaar verlengt, ofzo.
 

Bugged

New member
Waarom (als dit doorgevoerd wordt) niet (een deel, 50%?) van het totale aantal punten dat je hebt besteed als maximum hanteren? Dus een actief iemand die al voor 100 punten aan webhosting heeft gekocht, een limiet van 50 punten geven (extreem voorbeeld misschien, maar zoiets lijkt mij dan op zijn plaats).
 

Robbert

New member
Ik kan mij geen situatie voorstellen dat iemand geen 4 euro via iDeal, PayPal, SMS, Telefoon of Paysafecard beschikbaar hebt. En als je al krap zit op 4 euro om te verlengen/dataverkeer bij kopen moet je vooral dus niet gaan lenen van Lennard.
Er zijn genoeg betaalopties om altijd wel ergens iets beschikbaar te hebben. Tevens krijg je genoeg herinneringen om iets te verlengen, in feite heb je bij een hosting een jaar lang de tijd om hem te verlengen; waarom dit tot het laatste moment uitstellen om vervolgens erachter te komen dat je geen geld hebt?
 

Caner

Held
Laten we even een situatie voorstellen voor de jongeren:
Ik ben @Jelle en ik krijg 3 euro zakgeld per week. Dat komt neer op 12 euro per maand waarvan ik ongeveer 8 euro besteed aan persoonlijke uitgaven. Ik heb daarnaast 15 vrienden waarmee ik Minecraft speel, dus heb ik een 512MB Minecraft server. Ik houd per maand 40 cent over.
emo.gif


Ik heb deze maand 10 euro besteed in plaats van 8, dus kom ik geld tekort. Shit! Hoe ga ik mijn server verlengen? Oh, rood staan! Dan kan ik minder besteden aan persoonlijke uitgaven volgende maand om zo toch mijn server te kunnen verlengen en mijn schuld aan Lennard af te betalen.

Of onze volgende situatie voor de volwassenen:
Ik ben @Raoul en ik heb een hosting bedrijfje met ongeveer honderd klanten die maandelijks wel tientallen webhostings, resellers en domeinnamen kopen, vele aankopen zijn onder de €7,50. Ik koop alles in via One2xs, dus moet ik gebruik maken van het betaalportaal. Maar ik moet per aankoop transactiekosten betalen, dat wordt dan veel minder winstgevend voor mij en misschien lijd ik er zelfs verlies door.

Wat als er een manier is om alle bestelde producten door mijn klanten in 1 keer te betalen zodat ik maar eenmalig of zelfs helemaal geen transactiekosten hoef te betalen?
smile.gif


Daarnaast kan Lennard bijv. ook een vast rentebedrag rekenen als je rood staat. Zo wordt het een winwin situatie.
 

Luuko

Active member
Caner (link):
Laten we even een situatie voorstellen voor de jongeren:
Ik ben @Jelle en ik krijg 3 euro zakgeld per week. Dat komt neer op 12 euro per maand waarvan ik ongeveer 8 euro besteed aan persoonlijke uitgaven. Ik heb daarnaast 15 vrienden waarmee ik Minecraft speel, dus heb ik een 512MB Minecraft server. Ik houd per maand 40 cent over.
emo.gif


Ik heb deze maand 10 euro besteed in plaats van 8, dus kom ik geld tekort. Shit! Hoe ga ik mijn server verlengen? Oh, rood staan! Dan kan ik minder besteden aan persoonlijke uitgaven volgende maand om zo toch mijn server te kunnen verlengen en mijn schuld aan Lennard af te betalen.

Of onze volgende situatie voor de volwassenen:
Ik ben @Raoul en ik heb een hosting bedrijfje met ongeveer honderd klanten die maandelijks wel tientallen webhostings, resellers en domeinnamen kopen, vele aankopen zijn onder de €7,50. Ik koop alles in via One2xs, dus moet ik gebruik maken van het betaalportaal. Maar ik moet per aankoop transactiekosten betalen, dat wordt dan veel minder winstgevend voor mij en misschien lijd ik er zelfs verlies door.

Wat als er een manier is om alle bestelde producten door mijn klanten in 1 keer te betalen zodat ik maar eenmalig of zelfs helemaal geen transactiekosten hoef te betalen?
smile.gif


Daarnaast kan Lennard bijv. ook een vast rentebedrag rekenen als je rood staat. Zo wordt het een winwin situatie.


Ik zeg, doen!
En jij @lennard?
 

Jelle

Active member
Caner (link):
Laten we even een situatie voorstellen voor de jongeren:
Ik ben @Jelle en ik krijg 3 euro zakgeld per week. Dat komt neer op 12 euro per maand waarvan ik ongeveer 8 euro besteed aan persoonlijke uitgaven. Ik heb daarnaast 15 vrienden waarmee ik Minecraft speel, dus heb ik een 512MB Minecraft server. Ik houd per maand 40 cent over.
emo.gif


Ik heb deze maand 10 euro besteed in plaats van 8, dus kom ik geld tekort. Shit! Hoe ga ik mijn server verlengen? Oh, rood staan! Dan kan ik minder besteden aan persoonlijke uitgaven volgende maand om zo toch mijn server te kunnen verlengen en mijn schuld aan Lennard af te betalen.

Of onze volgende situatie voor de volwassenen:
Ik ben @Raoul en ik heb een hosting bedrijfje met ongeveer honderd klanten die maandelijks wel tientallen webhostings, resellers en domeinnamen kopen, vele aankopen zijn onder de €7,50. Ik koop alles in via One2xs, dus moet ik gebruik maken van het betaalportaal. Maar ik moet per aankoop transactiekosten betalen, dat wordt dan veel minder winstgevend voor mij en misschien lijd ik er zelfs verlies door.

Wat als er een manier is om alle bestelde producten door mijn klanten in 1 keer te betalen zodat ik maar eenmalig of zelfs helemaal geen transactiekosten hoef te betalen?
smile.gif


Daarnaast kan Lennard bijv. ook een vast rentebedrag rekenen als je rood staat. Zo wordt het een winwin situatie.

Ik stem tegen
sadley.gif
 

Thom

Thom
Ik vind dat je gewoon rekening moet houden met dat je geld over moet houden.

Het idee zelf is wel goed overigens
 

Lennard

Active member
Dit is een handig idee voor bedrijven met voornamelijk volwassen klanten waar je van elke klant de adresgegevens enzo hebt. Hier op one2xs is bijna iedereen minderjarig en heb ik van niemand adresgegevens, dus als iemand niet meer terugbetaalt dan kan ik er weinig aan doen.

Het risico is wat te groot, en een paar euro heb je altijd wel op je rekening staan.

Als je echt even geen geld hebt dan kun je altijd een ticket maken of je een paar dagen later kunt betalen, dat sta ik regelmatig toe als je een legitieme verklaring hebt en betrouwbaar overkomt.
 

Jeffreyy

Jeffrey
En anders zou je (mocht je dit überhaupt al willen op one2xs) het zo moeten regelen dat een gebruiker bij voorbeeld de duurste VPS (€120), de gebruiker in die maand minstens 120 punten gehad moet hebben.

Maar ik stem tegen. Dit is meer voor bedrijven waar je ook echt werkt met NAW gegevens. Ook is het niet voor niks zo dat je bij een bank onder de 18 niet rood mag staan, dus waarom hier wel? (Gezien de leeftijd van de meeste hier)
 

Jordy

New member
Lennard (link):
Dit is een handig idee voor bedrijven met voornamelijk volwassen klanten waar je van elke klant de adresgegevens enzo hebt. Hier op one2xs is bijna iedereen minderjarig en heb ik van niemand adresgegevens, dus als iemand niet meer terugbetaalt dan kan ik er weinig aan doen.

Het risico is wat te groot, en een paar euro heb je altijd wel op je rekening staan.

Als je echt even geen geld hebt dan kun je altijd een ticket maken of je een paar dagen later kunt betalen, dat sta ik regelmatig toe als je een legitieme verklaring hebt en betrouwbaar overkomt.


Precies, en als je in het rood staat ontvang je ook altijd een factur of bewijs van dat je zoveel verschuldigd bet aan die persoon/bedrijf.

Het is niet echt een handig idee.
 

Legenza

New member
Zoals eerder vermeld, iemand besteld/verlengt gerust zijn product en staat maandje in de -. Gaat inactief op one2xs - maakt nieuwe account via proxy en doet het zelfde.
 

Caner

Held
Legenza (link):
Zoals eerder vermeld, iemand besteld/verlengt gerust zijn product en staat maandje in de -. Gaat inactief op one2xs - maakt nieuwe account via proxy en doet het zelfde.


Zoals eerder vermeld, lijkt me duidelijk
emo.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan