Servercrash

O

One2xs

Guest
Beste leden,

Vanochtend is tijdens het maken van de dagelijkse backup de server gecrasht. Helaas was alles kapot en kon er niets meer gerecoverd worden, waardoor we een backup hebben moeten terugzetten van gisterochtend (maandag).
Daardoor kan het zo zijn dat je punten teveel of punten te weinig hebt. Wees s.v.p. eerlijk en meld het ons als dat het geval is.

Als je punten of producten o.i.d. mist dan kun je dat hier melden.

Als je met iemand hebt gehandeld dan zijn die punten logischerwijs ook weer terug bij de koper. Probeer eerst samen de punten weer te sturen naar wie ze hoort te hebben, en vul het formulier pas in als dat niet gelukt is.

Voor de rest is alles weg wat sinds gisterochtend is gebeurd. Wijzigen van houdergegevens, nameservers, upgraden van hosts, etc, maar ook privéberichten en berichten en topics in het forum. Alles moet opnieuw gebeuren, en daarom is het van groot belang dat je het formulier invult wat ik net heb genoemd.

Als dit is opgelost willen we dit voor een volgende keer voorkomen door vaker backups te draaien en transactiegegevens tevens naar een externe database weg te schrijven - al hebben wij en jullie daar op dit moment weinig aan.

Gelukkig is de ledenhosting niet getroffen door de crash en hebben die servers geen problemen gehad.

Mijn welgemeende excuses voor het ongemak, ik zal er alles aan doen om de transacties weer te herstellen.
Het enige wat jullie voor nu moeten doen is dit formulier invullen als je accountgegevens (saldo, producten, etc.) niet zijn zoals ze horen te zijn.

Het kan zijn dat je foutmeldingen tegenkomt op de website of dat de website traag is o.i.d. We zijn nog druk met de website en de server bezig, dus dat komt vanzelf weer goed.

Groet,
one2xs
Lennard
 

Caner

Held
Gelukkig zijn we weer terug
smile.gif
 

Freestyle

New member
Wat een verveling vanochtend
redface.gif


Maar hopelijk is het neit al te erg uiteindelijk, en is het voor al een les.
 

Mikeb

New member
Inderdaad. Het is voornamelijk een les voor de (hopelijk niet) volgende keer.

Ik ben al blij dat het weer online is.
wink.gif


Ik mis overigens niks.
 

Luukvdo

New member
Braam (link):
Oeh, gelukkig is O2x weer terug. Ik moet wel even melden dat ik een domein mis
emo.gif


Daar is de crash pagina voor
smile.gif
 
G

Guest

Guest
Zover ik nu kan zien mis ik niks..

Fijn dat One2xs weer terug is
smile.gif
 

Braam

New member
Luukvdo (link):

Braam (link):
Oeh, gelukkig is O2x weer terug. Ik moet wel even melden dat ik een domein mis
emo.gif


Daar is de crash pagina voor
smile.gif




Klopt ik heb het meteen gemeld! Niet dat ik er op dit moment al plannen mee had
emo.gif
 

Eleky

New member
Misschien even in topic post zetten dat ook het forum gereset is naar hoe het gister ochtend was, dat was mij niet echt duidelijk omdat er vooral gepraat werd over de punten.
Vervolgens heb ik net naar een topic lopen zoeken dat er niet was
biggrin.gif
 

Lennard

Active member
Xjessex (link):
Aha, en webserver #1 is ook weer online zie ik
biggrin.gif
.
Was die offline dan?


toevoeging op 14 februari 2012, 14:12:37:

Eleky (link):
Misschien even in topic post zetten dat ook het forum gereset is naar hoe het gister ochtend was, dat was mij niet echt duidelijk omdat er vooral gepraat werd over de punten.
Vervolgens heb ik net naar een topic lopen zoeken dat er niet was
biggrin.gif

Thanks, staat erbij.
 
G

Guest

Guest
Lennard (link):

Xjessex (link):
Aha, en webserver #1 is ook weer online zie ik
biggrin.gif
.
Was die offline dan?



Jup, net was het bolletje rood.. En ook een tijdje onbereikbaar (Al de hele morgen af en toe) alleen wist niet of dat met de crash te maken had of niet, net toen stond het bolletje op rood, nu weer op groen.
 

Lennard

Active member
Xjessex (link):

Lennard (link):

Xjessex (link):
Aha, en webserver #1 is ook weer online zie ik
biggrin.gif
.
Was die offline dan?



Jup, net was het bolletje rood.. En ook een tijdje onbereikbaar (Al de hele morgen af en toe) alleen wist niet of dat met de crash te maken had of niet, net toen stond het bolletje op rood, nu weer op groen.

Wij (als in: one2xs.com) staat nu ook tijdelijk op die server, dus het kan zijn dat het allemaal traag was door het terugzetten van backups enzo.
 
G

Guest

Guest
Lennard (link):

Xjessex (link):

Lennard (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Xjessex (link):
Aha, en webserver #1 is ook weer online zie ik
biggrin.gif
.




Was die offline dan?



Jup, net was het bolletje rood.. En ook een tijdje onbereikbaar (Al de hele morgen af en toe) alleen wist niet of dat met de crash te maken had of niet, net toen stond het bolletje op rood, nu weer op groen.

Wij (als in: one2xs.com) staat nu ook tijdelijk op die server, dus het kan zijn dat het allemaal traag was door het terugzetten van backups enzo.



Okay.
Want hoe was het nou? Webserver 1 was toch een VPS? En 2 en 3 Dedis..?
 

Lennard

Active member
Server 1 is een reseller, en server 2 en 3 zijn een VPS die op onze dedi draaien.

Maar server 1 zal ook wel weer een VPS op een grotere server zijn.
 
Bovenaan