Source code

Mcpoesen

Member
Beste one2xs,

Is het niet een idee om bijvoorbeeld de code van "one2xs easy" te release zodat de gebruikers het kunnen uitbouwen zodat het toch af komt? Aangezien het toch licht te verotten tussen lennards archieven?
 

Aarclay

Active member
Hoe vaak blijft One2xs Easy steeds terugkomen
biggrin.gif
?
 

Robinkoch

Eindbaas
Geweldig dit, denk niet dat Lennard het gaat releasen. Waarom zou je dit willen doen trouwens? Vanuit een commercieel standpunt gezien is het ook niet aantrekkelijk om te bouwen? Er zijn tegenwoordig zulke "goeie" oplossingen aanwezig. Daar kan je echt niet tegenop... Tenzij je er echt heel veel geld tegenaan smijt....

Steek je tijd/geld gewoon in een ander project
smile.gif
 

Tessa

Secretatessa
Wie zegt dat dat nog steeds in Lennards archieven zit en hij het niet ondertussen al op de brandstapel heeft gemikt?
yummie.gif
 
G

Guest

Guest
Robinkoch (link):
Geweldig dit, denk niet dat Lennard het gaat releasen. Waarom zou je dit willen doen trouwens? Vanuit een commercieel standpunt gezien is het ook niet aantrekkelijk om te bouwen? Er zijn tegenwoordig zulke "goeie" oplossingen aanwezig. Daar kan je echt niet tegenop... Tenzij je er echt heel veel geld tegenaan smijt....

Steek je tijd/geld gewoon in een ander project
smile.gif



De kracht zou zijn om jonge webdevs aan te trekken en deze te introduceren aan een comunity met meer "professionals"

Ik had een paar jaar geleden een site (Zikle) waar mensen ook eenvoudig simpele websites konden maken, maar wat Zikle niet had, is een community met mensen die ontwikkelen als beroep hebben.
Zikle had wel een forum, maar dat was meer een forum over van alles en nog wat, en voornamelijk ook over design gerelateerde dingen. Er zaten weinig mensen op die echt goed waren in ontwikkelen.
Vóór ik Zikle zelf beheerde was ik er lid, en heb ik kennis gemaakt met HTML, CSS en Javascript.
One2xs was daar dé manier om door te gaan / leren met PHP, want je kon daar relatief eenvoudig en gratis een hosting verkrijgen. Zodoende heb ik One2xs leren kennen, en na een tijd toch maar kennis gemaakt met het forum. Zodoende PHP geleerd.

Ik denk dat One2Easy wel een goed concept is, maar dan moet dat enorm goed gecombineerd worden met het forum, en niet op een manier hoe het forum nu is.
De gemiddelde leeftijd zal namelijk enorm omlaag gaan als kinderen vanaf 12 jaar op One2xs komen om vragen te stellen. Dat soort mensen wil je in eerste instantie niet in alle topics hebben, dan krijg je zon Zikle cultuur
emo.gif


Anyway, een beetje on-topic:
Het heeft imho geen nut om code te releasen, want volgens mij werkt One2xs intern niet met een API.
Dus dat wil zeggen dat One2Easy ingeweven zit in de rest van One2xs.
Dat, om het te maken, je toegang nodig hebt tot de rest van de files van One2xs met daarin de benodigde functies. (En ook toegang tot dezelfde database)

No freaking way dat dat gaat gebeuren
yummie.gif

Als One2xs API-First gebouwd was, dan had het nog wel gekund. Dan had iedereen in principe zijn of haar eigen implementatie kunnen maken op de One2xs API.
Maar wat je dan net zo goed kunt doen, is een eigen iets maken en zorgen dat je FTP details kunt opgeven, en dat de website die je maakt automatisch via FTP geupload wordt (naar one2xs)
 

Aarclay

Active member
Dylan (link):
one2xs easy.... Was dat geen 1 april grap?

Wat ik uit meetings begrepen heb juist niet, maar een geflopt project.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Aarclay (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Dylan (link):
one2xs easy.... Was dat geen 1 april grap?





Wat ik uit meetings begrepen heb juist niet, maar een geflopt project.



Dit is correct.
 

Aarclay

Active member
Ik ben benieuwd of het nog ergens in @Lennard zijn diepe krochten van zijn archieven bestaat.
yummie.gif


Het spreek voor zich dat dit oude code is, en niet meer levensvatbaar zou zijn.

Ikzelf heb ook al mijn oude interessante code bewaard. Op een USB-schijfje heb ik nog de oude Jongerenplace staan. Een website van 10 jaar geleden welke in HTML-tabellen is gebouwd en gelardeerd is met procedurele code
yummie.gif
Echt nostalgisch om terug te zien
biggrin.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik weet voor bijna 100% zeker dat dit niet aan de orde is. Het zal closed source blijven.

Sowieso heeft de one2xs easy source code integraties met het one2xs systeem waardoor het toch niet zou werken zonder de one2xs codebase, en dat zal 100% zeker niet open source gaan worden. Zeker niet net na een overname van diezelfde codebase.
 
Bovenaan