SSL Certificaat verlopen

Luuko

Active member
Ik heb al een paar keer zon soort mail gekregen:

Quote:
Hello,

Your certificate (or certificates) for the names listed below will expire in 19 days (on 17 Jan 17 10:36 +0000). Please make sure to renew your certificate before then, or visitors to your website will encounter errors.


Heb al deze mail genegeerd en heb de ssl nog niet vernieuwd.
Maar de ssl op mijn website doet het nog gewoon?
Wordt het automatisch door one2xs verlengd o.i.d.?
 

Milan

New member
Luuko (link):
Ik heb al een paar keer zon soort mail gekregen:



Klik om eerdere quotes te tonen


Quote:
Hello,

Your certificate (or certificates) for the names listed below will expire in 19 days (on 17 Jan 17 10:36 +0000). Please make sure to renew your certificate before then, or visitors to your website will encounter errors.






Heb al deze mail genegeerd en heb de ssl nog niet vernieuwd.
Maar de ssl op mijn website doet het nog gewoon?
Wordt het automatisch door one2xs verlengd o.i.d.?



De DA-plugin voor Lets Encrypt vernieuwd hem automatisch als het goed is.
 

Jordii

New member
Dit heb ik dus ook, ik zie wel hoe het afloopt als ik merk dat t verlopen is gewoon zelf vernieuwen. Maar snap het inderdaad wel, zeer verwarrend.
 

Robindh

Active member
Meestal als ik zon e-mail krijg vervang ik hem zelf. Dan weet ik zeker dat er niets mis gaat. Maar ik heb geen idee of dat ook nodig is.
 

Lennard

Active member
Je kunt in DirectAdmin bij SSL certificaten onderaan de pagina zien wanneer het certificaat automatisch door DirectAdmin verlopen wordt, dus daar kun je checken of het verlengen goed gaat.

In principe zou het goed moeten gaan, maar als je echt 100% zeker wil weten dat ie op tijd verlengd wordt, dan kun je het misschien beter zelf doen.
 

Aarclay

Active member
Zou automatisch moeten gaan met 30 dagen voor afloop. Dit dan standaard bij DirectAdmin.
 

Lennard

Active member
Aarclay (link):
Zou automatisch moeten gaan met 30 dagen voor afloop. Dit dan standaard bij DirectAdmin.
Die termijn wist ik niet, dank voor de opheldering.
smile.gif
 
Bovenaan