Syteem voor verbannen mensen

Elwintjuhh

New member
Hallo,

Ik ben laatst verbannen geweest, De reden daarvan wil ik niet vertellen.

Maar ik heb een idee bedacht voor verbannen mensen met een IP ban en die luid als volgt:

Een systeem dat de verbannen mensen nog wel domeinen en hosting kunnen bestellen op de verbannings website, En de hosting en de domeinen ook kunnen beheren zodat one2xs nog inkomen krijgt en dat de mensen die verbannen zijn makkelijk hun domein en host kunnen verlengen,

Ik hoor graag of dit mogelijk is want het lijkt mij een handig systeem.

Met vriendelijke groet,
Elwin de Jonge
 

Yorrick

Active member
Dit idee is al eens voorgesteld en afgekeurd om de volgende reden:

Bekende_Ideeën/suggesties:
Een warn is bedoeld om je erop attent te maken dat je een regel heb overtreden en dat je hierop moet gaan letten. Indien je dan toch door gaat met regels overtreden bestaat de kans dat je aan de 100% komt met als consequentiedat je verbannen wordt. Indien je je producten dan wil wijzigen kan dit via een e-ticket (contact).

Helaas
sadley.gif
 

Antonn

New member
Inderdaad, dat verbannen mensen enkel van het forum verbannen zijn. Maar ik snap niet dat je je host nog wel per mail kan beheren, maar niet gewoon zo. Dat is gewoon moeilijk doen. Ik ben voor.
 

Elwintjuhh

New member
Het is raar, want een verbannen mens maakt niet uit met welk reden, Maar ik vind dat je toch bij de domeinen die je hebt gekocht moet je bij kunnen.
 

Yorrick

Active member
Dat is waar, maar als je de regels overtreed vind ik wel dat je de nodige consequentie moet ervaren. In dit geval is dat je jouw producten niet makkelijk kan beheren.
Als iemand zijn producten makkelijker kan beheren denk hij al snel van: "Ooh, boeit mij die ban nou, heb toch mijn domeinen nog". Dan zal hij in het vervolg minder goed opletten bij wat hij doet.
Je hoeft trouwens ook niet zo heel vaak je producten te wijzigen toch? En als je het wilt kun je het gewoon via een e-ticket doen.

Ik snap wel dat je het makkelijker wilt, wat ik ook wel wil hoor, maar dan zullen er meer mensen zijn die het niet echt veel schelen en dat is denk ik niet de bedoeling van een ban.
 

Jordy

New member
Fanorg (link):
Dat is waar, maar als je de regels overtreed vind ik wel dat je de nodige consequentie moet ervaren. In dit geval is dat je jouw producten niet makkelijk kan beheren.
Als iemand zijn producten makkelijker kan beheren denk hij al snel van: "Ooh, boeit mij die ban nou, heb toch mijn domeinen nog". Dan zal hij in het vervolg minder goed opletten bij wat hij doet.
Je hoeft trouwens ook niet zo heel vaak je producten te wijzigen toch? En als je het wilt kun je het gewoon via een e-ticket doen.

Ik snap wel dat je het makkelijker wilt, wat ik ook wel wil hoor, maar dan zullen er meer mensen zijn die het niet echt veel schelen en dat is denk ik niet de bedoeling van een ban.


Om deze dus ben ik tegen.
Een ban is er om je oplettend te maken dat je niet aan de regels houd.
(Iedereen overtreed wel eens iets maar dan krijg je ook niet meteen een ban)
 

Antonn

New member
Nou, als je verbannen bent kan je alsnog je stuff beheren door telkens mailtjes te sturen enzo. Maar als je het toch nog mag beheren, dan snap ik niet waarom je niet gewoon zelf mag inloggen om dit te doen? Dat je die dingen nog gewoon zelf kan doen? Maar afhankelijk van type ban kan het zijn dat dit ook niet kan, bij het stelen van hosts ofzo.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Ik ben het eens met Fanorg.
Zo vaak hoef je niet je producten te beheren, alsof je iedere dag de nameservers van je domeinen aan moet passen of zo? Echt de reinste onzin, hou je gewoon aan de regels dan is er niks aan de hand. Als je maar half gestraft wordt is het de volgende keer makkelijker om het weer te doen.
 

Marjolein

Miss Marjolein
Elwintjuhh (link):
Ik snap het wel, Maar als jij straf hebt moet je tpch ook bij het drinken kunnen?
wat is dat voor rare vergelijking waar ik totaal niks van snap...wat heeft drinken met je producten hier te maken?
 

Jordy

New member
Marjolein (link):

Elwintjuhh (link):
Ik snap het wel, Maar als jij straf hebt moet je tpch ook bij het drinken kunnen?
wat is dat voor rare vergelijking waar ik totaal niks van snap...wat heeft drinken met je producten hier te maken?



Inderdaad, dat snap ik ook niet vooral omdat je als je straf krijgt bij je drinken moet?
 
G

Guest

Guest
Ik ben van mening dat je je gewoon hoort te gedragen. Kun je dat niet en ben je bang om je toegang tot je producten te verliezen dan kom je toch gewoon niet meer op het forum en behoud je je account enkel voor toegang tot je producten?

Voordat je die 85% + hebt bereikt heb je heel wat moeten doen.
 

Lennard

Active member
Hoofdreden is dat ik het systeem moet gaan aanpassen zodat verbannen leden nog wel hun producten kunnen beheren enzo, en ik vertik het voorlopig om moeite te doen en uren programmeerwerk te steken in leden die zich hier misdragen, terwijl ik die moeite en uren programmeerwerk beter en veel liever steek in de leden die zich WEL kunnen gedragen.
 

Antonn

New member
Livonias (link):
Ik ben van mening dat je je gewoon hoort te gedragen. Kun je dat niet en ben je bang om je toegang tot je producten te verliezen dan kom je toch gewoon niet meer op het forum en behoud je je account enkel voor toegang tot je producten?

Voordat je die 85% + hebt bereikt heb je heel wat moeten doen.


Neen, dat kan van 1 eenvouwdig ding zijn.

Ik heb hier ooit een account aangemaakt toen ik nog jong was, een eigen refferal gemaakt in de hoop om geld te verdienen wat natuurlijk niet lukte en daarna weer opgerot. Jaar later terug actief geworden en host en domeinen gekocht enz, loterij meegedaan en begint Lennard opeens me ban te geven van die dubbelaccount van toen. 333 punten misgelopen door die fcking dubbelaccount en maand ban. Nu heb ik terug unban met 85 % + 10% aan spam dus. Nog 5 % en ik mag jaartje op camping omdat ik in mn kindertijd even stom was. Eigenlijk voor niets 95% dus...
 
G

Guest

Guest
Antonn (link):

Livonias (link):
Ik ben van mening dat je je gewoon hoort te gedragen. Kun je dat niet en ben je bang om je toegang tot je producten te verliezen dan kom je toch gewoon niet meer op het forum en behoud je je account enkel voor toegang tot je producten?

Voordat je die 85% + hebt bereikt heb je heel wat moeten doen.


Neen, dat kan van 1 eenvouwdig ding zijn.

Ik heb hier ooit een account aangemaakt toen ik nog jong was, een eigen refferal gemaakt in de hoop om geld te verdienen wat natuurlijk niet lukte en daarna weer opgerot. Jaar later terug actief geworden en host en domeinen gekocht enz, loterij meegedaan en begint Lennard opeens me ban te geven van die dubbelaccount van toen. 333 punten misgelopen door die fcking dubbelaccount en maand ban. Nu heb ik terug unban met 85 % + 10% aan spam dus. Nog 5 % en ik mag jaartje op camping omdat ik in mn kindertijd even stom was. Eigenlijk voor niets 95% dus...



Je hebt er altijd wel iemand tussen zitten die de uitzondering op de regel doet bevestigen. Over het algemeen heb je geen 85% of 95% voor niks / zonder er zelf voor te hebben gezorgd.
 

Lennard

Active member
Antonn (link):

Livonias (link):
Ik ben van mening dat je je gewoon hoort te gedragen. Kun je dat niet en ben je bang om je toegang tot je producten te verliezen dan kom je toch gewoon niet meer op het forum en behoud je je account enkel voor toegang tot je producten?

Voordat je die 85% + hebt bereikt heb je heel wat moeten doen.


Neen, dat kan van 1 eenvouwdig ding zijn.

Ik heb hier ooit een account aangemaakt toen ik nog jong was, een eigen refferal gemaakt in de hoop om geld te verdienen wat natuurlijk niet lukte en daarna weer opgerot. Jaar later terug actief geworden en host en domeinen gekocht enz, loterij meegedaan en begint Lennard opeens me ban te geven van die dubbelaccount van toen. 333 punten misgelopen door die fcking dubbelaccount en maand ban. Nu heb ik terug unban met 85 % + 10% aan spam dus. Nog 5 % en ik mag jaartje op camping omdat ik in mn kindertijd even stom was. Eigenlijk voor niets 95% dus...

Ja maar zo zwartwit handelen we niet.
Als jij volgend jaar ergens een dubbelpost maakt dan krijg je daar waarschijnlijk echt geen ban voor, we houden altijd rekening met hoe actief iemand is, hoe erg iemand zijn best doet, enzovoorts. Als jij 10 posts hebt geplaatst met 5 dubbelposts dan is de kans op een ban veel groter dan wanneer je 5.000 posts hebt geplaatst, sinds 2010 actief bent en toevallig 20 dubbelposts hebt gemaakt.
 

Sfpmarc

New member
Maar ik vin persoonlijk dat de community los staat van het kopen of beheren van producten.
Iemand betaald voor een goed product, en je hebt volgens mij recht op dat je op elk moment van de dag je product kan beheren.

Voorbeeld:
Ik koop een telefoon bij de Mediamarkt, alleen ik loop hevig te schelden op de medewerkers. Blijf ik recht houden op men betaalde telefoon, ja of nee?
 
G

Guest

Guest
Sfpmarc (link):
Maar ik vin persoonlijk dat de community los staat van het kopen of beheren van producten.
Iemand betaald voor een goed product, en je hebt volgens mij recht op dat je op elk moment van de dag je product kan beheren.

Voorbeeld:
Ik koop een telefoon bij de Mediamarkt, alleen ik loop hevig te schelden op de medewerkers. Blijf ik recht houden op men mijn betaalde telefoon, ja of nee?


Dat is echt volledig wat anders
emo.gif
Wat een slechte vergelijking lol
thumbsup.gif
 

Sfpmarc

New member
Livonias (link):

Sfpmarc (link):
Maar ik vin persoonlijk dat de community los staat van het kopen of beheren van producten.
Iemand betaald voor een goed product, en je hebt volgens mij recht op dat je op elk moment van de dag je product kan beheren.

Voorbeeld:
Ik koop een telefoon bij de Mediamarkt, alleen ik loop hevig te schelden op de medewerkers. Blijf ik recht houden op men mijn betaalde telefoon, ja of nee?


Dat is echt volledig wat anders
emo.gif
Wat een slechte vergelijking lol
thumbsup.gif




Maar zo werkt het wel, ik heb hier een host en als ik niet uitkijk kan ik hem alleen nog laten beheren door de medewerkers van One2xs. Natuurlijk houw ik me wel aan de regels, maar ik houw recht hebben op men BETAALDE product.
 
Bovenaan