UBB bugs & features

Lennard

Active member
Hey,

Ik wil de UBB parser opknappen, en moet dus weten welke bugs er allemaal in zitten en welke dingen er eventueel bij moeten.
Wat ik heb:

Bugs
- &o wordt &o
- http://www.google.com/subpagina- -> laatste - wordt niet meegenomen in de url
- opmaaktags werken door in code (zie post #4)
- spoilerteksten zijn niet kopieerbaar

Features
- quotes in quotes vervangen door [..] zodat je niet van die ziek lange quotes krijgt
- links naar topics omzetten naar goede naam
- bij youtube-filmpjes gewoon url in bericht droppen of url tussen youtube-tags droppen (ook met afbeeldingen en links)
- andere talen dan PHP highlighten
- automatisch code in berichten opzoeken en highlighten

Nog meer?
pompom.gif
 

Janm

Active member
Spoiler in spoiler werkt niet goed dach ik, even checken:



Klik om de spoiler te openen

Klik om de spoiler te openen

Lennard
swhip.gif



 
V

Verwijderd lid 399

Guest


Codeblok:




1
2

Jah zo is die code niet makkelijk te lezen..
:)





 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Misschien kan je ook zorgen bij YouTube tag dat je een link kan plakken etc. en hij uitzoekt wat het ID is?
smile.gif
 

Janm

Active member
Misschien kan je maken dat hij sommige codes automatisch in code tag zet, bijvoorbeeld ik typ <?php echo "hai"; ?> dat hij het automatisch herkent als php, php word dan tussen codetag gezet, net als html, css etc.

@above, of de laatste paar letters zoals dhehe77

Zo zou het ook met youtube linkjes kunnen en plaatjes, ik typ bijvoorbeeld one2xs.com, word omgezet als link meteen, net als een plaatje, filmpje, ik typ bijvoorbeeld de url van de afbeelding, word auto atosch omhezet tussen de url tags, precies hetzelfde bij yt filmpjes.
 
V

Verwijderd lid 399

Guest
Mogelijkheid om HTML / XML / Andere talen te highliten is ook nice
 

Lennard

Active member
Nielsie (link):
Misschien kan je ook zorgen bij YouTube tag dat je een link kan plakken etc. en hij uitzoekt wat het ID is?
smile.gif

Goed idee ja.
Oh en iets wat http://www.one2xs.com/threads/40868 automatisch omzet naar UBB bugs & features zou ook wel nice zijn.
biggrin.gif



Janm (link):
Misschien kan je maken dat hij sommige codes automatisch in code tag zet, bijvoorbeeld ik typ <?php echo "hai"; ?> dat hij het automatisch herkent als php, php word dan tussen codetag gezet, net als html, css etc.
Ik ga mn best doen, is wel handig ja, al wordt dat erg lastig denk ik.


Janm (link):
@above, of de laatste paar letters zoals dhehe77
Hoe bedoel je?


Nielsie (link):
Mogelijkheid om HTML / XML / Andere talen te highliten is ook nice
smile.gif
 

Janm

Active member
Lennard (link):

Nielsie (link):
Misschien kan je ook zorgen bij YouTube tag dat je een link kan plakken etc. en hij uitzoekt wat het ID is?
smile.gif

Goed idee ja.
Oh en iets wat http://www.one2xs.com/threads/40868 automatisch omzet naar UBB bugs & features zou ook wel nice zijn.
biggrin.gif



Janm (link):
Misschien kan je maken dat hij sommige codes automatisch in code tag zet, bijvoorbeeld ik typ <?php echo "hai"; ?> dat hij het automatisch herkent als php, php word dan tussen codetag gezet, net als html, css etc.
Ik ga mn best doen, is wel handig ja, al wordt dat erg lastig denk ik.


Janm (link):
@above, of de laatste paar letters zoals dhehe77
Hoe bedoel je?


Nielsie (link):
Mogelijkheid om HTML / XML / Andere talen te highliten is ook nice
smile.gif




Dat @above was een aanvulling bij niels zijn berocht, youtube werkt altijd met een link, en daarachter aan vast zitten een paar lettertjes, Watch?v=shhshs dat je alleen die lettertjes hoeft te doen.

Zie ook mijn vorige post in dit topic, heb hem net aangevuld.
 

Janm

Active member
Nielsie (link):
Maar das niet slim bij bijv. playlists etc.
smile.gif



Ja je kan dan de hele link, of de laatste paar letters doen. Dat hij dan uitzoekt wat je hebt gebruikt. Of je maakt er nog boj dat als je een bepaalde tag doet zoals [zoekyt]One2xs rondleiding[/zoekyt] dat hij automatisch gaat zoeken naar een gepast filmpje op youtube en hem hier plakt tussen youtube tag.
 

Lennard

Active member
Oh zo, maar enkel dat wat achter die v= staat kun je nu al tussen youtube-tags stoppen, dat gaat al goed toch?
 

BasDev

Active member
Nu eindelijk eens die spoiler goed maken.
Want als er nu een code in de spoiler moet kopiëren en je laat je muis los.. gaat de spoiler dicht
emo.gif
 

Lennard

Active member
Superb (link):
Nu eindelijk eens die spoiler goed maken.
Want als er nu een code in de spoiler moet kopiëren en je laat je muis los.. gaat de spoiler dicht
emo.gif

Dat is ook irritant idd
emo.gif
thanks.
 

Janm

Active member
Lennard (link):
Oh zo, maar enkel dat wat achter die v= staat kun je nu al tussen youtube-tags stoppen, dat gaat al goed toch?


O, dat wist ik niet.
emo.gif
 

BasDev

Active member
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=POqlQw64UBA

Hierboven is een youtube tag.. maar dat word een link..
emo.gif


Fix om alleen ID opnieuw in de YT Tags te zetten:

Codeblok:



1
2
3

[COLOR= #0000BB]<?php
$string[/COLOR] [COLOR= #007700]=[/COLOR] preg_replace[COLOR= #007700]([/COLOR][COLOR= #DD0000]_[youtube].*?(v=|v/)(.+?)(&.*?|/.*?)?[/youtube]_is[/COLOR][COLOR= #007700],[/COLOR] [COLOR= #DD0000][youtube]$2[/youtube][/COLOR][COLOR= #007700],[/COLOR] [COLOR= #0000BB]$string[/COLOR][COLOR= #007700]);[/COLOR]
?>




 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Paar dingen die misschien handig zijn:

@rik -> @Rik zou opzich wel nice kunnen zijn. Maar niet echt nodig.

Level-based tags (Je weet vast wel wat ik bedoel ^^).

Automatisch linken naar functies door iets van [php=strtolower] -> strtolower

Maar zijn allemaal niet echt per se nodig. Maar gewoon luiheids-dingen.
 

Lennard

Active member
Rik (link):
-- zie boven voor bericht
Mja het moeten ook weer niet teveel verschillende tags worden; als je php-tags doet voor snel-linkjes dan kun je ook wel dingen als [wiki] gaan doen enzo.

Maar ik g a kijken welke ik in kan bouwen, merci.
thumbsup.gif



Superb (link):
YouTube-filmpje

Hierboven is een youtube tag.. maar dat word een link..
emo.gif


Fix om alleen ID opnieuw in de YT Tags te zetten:

Codeblok:



1
2
3


[COLOR= #0000BB]<?php
$string[/COLOR] [COLOR= #007700]=[/COLOR] preg_replace[COLOR= #007700]([/COLOR][COLOR= #DD0000]_[youtube].*?(v=|v/)(.+?)(&.*?|/.*?)?[/youtube]_is[/COLOR][COLOR= #007700],[/COLOR] [COLOR= #DD0000]YouTube-filmpje[/COLOR][COLOR= #007700],[/COLOR] [COLOR= #0000BB]$string[/COLOR][COLOR= #007700]);[/COLOR]
?>






Ja ik explode hem gewoon op die v= denk.
 
Bovenaan