[UPD] ma 1 dec 24:00 onderhoud webservers

O

One2xs

Guest
Maandagavond 1 december om circa 24:00 uur zal er onderhoud aan webserver 3 plaatsvinden.
De webserver zal hierdoor vanaf dat tijdstip offline zijn. Naar verwachting zal het onderhoud een uur in beslag nemen, en uiteraard zullen we in dit topic iedereen van updates voorzien.

Het onderhoud is nodig om de webserver te vergroten om op die manier meer capaciteit aan te kunnen, en om een bug in DirectAdmin op te lossen waarbij de quota niet juist worden toegepast.

Onze excuses voor dit ongemak; we hopen dat het onderhoud voorspoedig verloopt en alles weer snel bereikbaar zal zijn.
Uiteraard maken we backups van alle data; mocht je desondanks zelf een backup willen maken dan is dat uiteraard mogelijk.

UPDATE:
Het onderhoud aan webserver 3 gaat om 24:00 in de nacht van maandag 1 december op dinsdag 2 december plaatsvinden (middernacht dus).

Daarnaast hebben we besloten meteen webserver 2 en 4 te verplaatsen naar een andere node, zodat DDoS verkeer beter gefilterd kan worden.
De downtime daarvan zal laag zijn aangezien dat enkel een kwestie is van intern de node kopiëren.
 

Jesper

Active member
sjit nu sta ik op server 3 met een website die veel bezoekt wordt
confused.gif
 

Nielsjojo

New member
Jespar (link):
sjit nu sta ik op server 3 met een website die veel bezoekt wordt
confused.gif



Eventueel vragen of je naar andere servert mag? En hoeveel mensen bezoeken s nachts jouw website nou?
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Robiin (link):
Cronjobs worden later nog uitgevoerd?


Afhankelijk van de staat van de server.. Ik denk het niet.
 

Robiin

New member
Wouterr (link):

Robiin (link):
Cronjobs worden later nog uitgevoerd?


Afhankelijk van de staat van de server.. Ik denk het niet.



Daarom vraag ik het even
smile.gif
 

Caner

Held
Nielsjojo (link):

Jespar (link):
sjit nu sta ik op server 3 met een website die veel bezoekt wordt
confused.gif



Eventueel vragen of je naar andere servert mag? En hoeveel mensen bezoeken s nachts jouw website nou?



Ik denk dat hij sarcastisch was
emo.gif
sadley.gif
 

Sjoerd

Active member
Nielsjojo (link):

Jespar (link):
sjit nu sta ik op server 3 met een website die veel bezoekt wordt
confused.gif



Eventueel vragen of je naar andere servert mag? En hoeveel mensen bezoeken s nachts jouw website nou?



Om tien uur s avonds heb ik anders ook nog aardig wat bezoekers hoor..
 
G

Guest

Guest
Beetje onhandige tijd. vanaf 2 /3 uur s Nachts is het rustiger dan 10uur in de avond.
Maar ik neem aan dat er geen andere mogelijkheid was?
 

Lennard

Active member
Ik ga overleggen of het om 00:00 kan, twee uur later dus. In de praktijk zien we dat het verkeer dan al erg snel afneemt, dus het nog verder verlaten lijkt me niet noodzakelijk.


Robiin (link):
Cronjobs worden later nog uitgevoerd?
In principe niet, maar ik kan het uiteraard voor je regelen dat ze alsnog worden uitgevoerd.


Nielsjojo (link):

Jespar (link):
sjit nu sta ik op server 3 met een website die veel bezoekt wordt
confused.gif



Eventueel vragen of je naar andere servert mag?

Dan zit je alsnog met downtime i.v.m. DNS wijzigingen.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Jespar (link):
sjit nu sta ik op server 3 met een website die veel bezoekt wordt
confused.gif



Oh jammer, nu moeten je 50 bezoekers om 10 uur s nachts even iets anders doen ;s
 

Lennard

Active member
Het onderhoud aan webserver 3 gaat om 24:00 in de nacht van maandag 1 december op dinsdag 2 december plaatsvinden (middernacht dus).

Daarnaast hebben we besloten meteen webserver 2 en 4 te verplaatsen naar een andere node, zodat DDoS verkeer beter gefilterd kan worden.
De downtime daarvan zal laag zijn aangezien dat enkel een kwestie is van intern de node kopiëren.
 
G

Guest

Guest
Ewan (link):
Het onderhoud duurt van 24:00 tot middernacht
confused.gif
dat is toch hetzelfde tijdstip?


Super snelle high speed update is dit.
 

Lennard

Active member
Ewan (link):
Het onderhoud duurt van 24:00 tot middernacht
confused.gif
dat is toch hetzelfde tijdstip?
Oh dat is nog van de oude tijd.
yummie.gif

Het duurt waarschijnlijk een uur, dus rond 01:00 zou het klaar moeten zijn.


toevoeging op 2 december 2014, 01:06:11:
Voor updates zie https://twitter.com/one2xs


toevoeging op 2 december 2014, 02:49:37:
Het duurde wat langer dan verwacht maar het onderhoud is afgerond.
 

Dylan

<script>
Lennard (link):
Het onderhoud aan webserver 3 gaat om 24:00 in de nacht van maandag 1 december op dinsdag 2 december plaatsvinden (middernacht dus).

Daarnaast hebben we besloten meteen webserver 2 en 4 te verplaatsen naar een andere node, zodat DDoS verkeer beter gefilterd kan worden.
De downtime daarvan zal laag zijn aangezien dat enkel een kwestie is van intern de node kopiëren.


Na 23:59 komt 00:00 niet 24:00
frown.gif
 
Bovenaan