Verduidelijking regels.

Alemaalte

New member
Beste,

Ik zou willen voorstellen om dit toch even te verduidelijken:

Wat mag niet:
- Dingen aanbieden waarvan je de rechten niet hebt om ze aan te bieden
- Mensen belonen om zich op websites aan te melden of andere dingen te doen; als je dat wilt doen kun je een doe-advertentie starten

Mag je mensen belonen om bijvoorbeeld urls te verzamellen van het een of ander? bv. Youtube ids
Mag je mensen belonen om bijvoorbeeld voor een aantal leden te zorgen op een manier?

Vraag 1: Ja
Vraag 2: Nee
Is dat niet wat tegenstrijdig?

Alvast bedankt,
alemaalte
 

Marjolein

Miss Marjolein
ik had je net ookal een pb gestuurd met wat uitleg hierover
wink.gif

Maar betreft het dikgedrukte dat is idd nogal onduidelijk, andere dingen doen kan nogal breed zijn. Maar ik zal wel een tekstje maken zodat het wat duidelijker word.
 

Lennard

Active member
Het gaat er omdat je in situatie 1 één persoon zoekt, en in situatie 2 zoek je meerdere mensen.
Situatie 2 moet daarom via doe-advertenties, situatie 1 niet omdat de advertenties er juist op gericht zijn om heel veel mensen te krijgen.

"Dingen doen" is heel breed en is ook heel breed bedoeld, als je mensen (= meervoud) wil belonen om iets te doen dan moet je daar een doe-advertentie voor aanmaken, of je nou mensen zoekt die bloembollen in je tuin planten of mensen die een berichtje op je website moeten plaatsen.
 

Alemaalte

New member
Bij vb. 1 vraag je toch ook meerdere mensen?
Bij vb. 2 als je nu vraagt voor 1 iemand die voor leden zorgt mag het dan wel?

Hoe marjolein het daarjuist stuurde:

Marjolein:

Alemaalte:

Marjolein:

Klik om eerdere quotes te tonen


Alemaalte:
Wat mag niet:
- Dingen aanbieden waarvan je de rechten niet hebt om ze aan te bieden
- Mensen belonen om zich op websites aan te melden of andere dingen te doen; als je dat wilt doen kun je een doe-advertentie starten

Het kan zijn dat ik me dan vergist heb. Dacht dat er in de regels iets stond van dat je mensen niet structureel mag belonen om iets te doen, maar dat gaat blijkbaar alleen om het aanmelden op websites. Wel staat het vetgedrukte vindt ik persoonlijk nogal onduidelijk.






Dat vetgedrukte is idd nogal onduidelijk daar heb je gelijk in. Maar om hulp te vragen om content toe te voegen zoals bv clipjes of spelletjes dit laat je niet doen door jan en alleman. Maar gaat het bv om refferals werven, lid worden, berichtjes posten op een forum, of een enquete invullen die over die website gaat dan moet dit idd via het adverteersysteem omdat je dan echt op zoek bent naar potentiele klanten voor je website. In dit geval met clipjes toevoegen hoeft de toevoeger verder niks te doen op de website, het is eenmalig. Snap je een beetje hoe ik het bedoel?



Nee, niet echt. Hij aanvaardt toch van iedereen die iets aan zijn website toevoegd? Of het nu posts op een forum is, of het zijn ids van youtube, ik zie het verschil niet echt. Dat ligt waarschijnlijk aan hoe ik het bekijk, maar toch ben ik van mening dat het hetzelfde is en het dus ofwel beide moet worden afgeschaft of beide moet worden toegelaten, of het moet specifiek in de regels worden opgenomen. Maar dat is natuurlijk mijn mening maar
wink.gif
.


als je aan iemand vraagt om te gaan posten op een forum dan wil je dus dat diegene een actief lid wil worden op die website. Nu vraagt hij aan iemand id urls om aan zijn content toe te voegen maar daar vraagt hij niet mee dat diegene ook actief lid wordt op zijn site.
Maar ik zal het in de regels wat duidelijker zetten
yummie.gif




Met dat laatste heb ik nu toch nog een klein probleempje, stel nu dat je iemand zoekt die tutorials post, en er daarna niet meer naar moet omkijken, dan moet het wel via het adverteer-systeem en bij youtube-ids niet.

Hoe ik het dan zou doen:

Als je echt specifiek 1 iemand zoekt mag het via het forum, vanaf je er meerdere zoekt die iets doen moet je het via het adverteersysteem doen.
 
Bovenaan