VPS server 1 down

Luukvdo

New member
Hallo iedereen,

Momenteel is VPS server 1 down. De reden daarvan is een brakke server. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is momenteel onbekend, zelfs de hoster kan dit niet vaststellen.
De hoster is tot de conclusie gekomen dat de hele server opnieuw geïnstalleerd zal moeten worden. Dit betekent helaas wel dat ALLE data van alle users op die server verloren zal gaan. Het gaat om de volgende VPSen:

vps208
vps247
vps245
vps226
vps253
vps237
vps230
vps202
vps235
vps188
vps219
vps110

De server gaat vannacht opnieuw geinstalleerd worden. Daarna zullen de VPSen weer erop gezet worden. Daardoor blijft hij dus nog even down maar we melden het wanneer de server weer up is.

Groeten namens het one2xs team
 

Jesse

New member
Ik heb geen VPS, maar ik neem aan dat er nog wel een backup is of zo? Al die mensen zijn hun site anders kwijt... (sowieso delen).
 

Luukvdo

New member
Helaas is die er niet. Om een backup van een VPS te kunnen maken moet de VPS uit en dat kunnen we natuurlijk niet doen. Bovendien is het een enorme klus om 1 TB aan data te backuppen
 

Jesse

New member
Luukvdo (link):
Helaas is die er niet. Om een backup van een VPS te kunnen maken moet de VPS uit en dat kunnen we natuurlijk niet doen. Bovendien is het een enorme klus om 1 TB aan data te backuppen

Geen idee of het kan, maar dan kan de VPS server beter toch helemaal uit? (tijdelijk). Zodat die leden tenminste hun bestanden weer hebben.

Het zal inderdaad gigantisch veel werk zijn om alles dan weer te back-uppen, maar dat weegt denk ik niet op tegen de tijd die de leden in hun sites gestopt hebben.
 

Marvinn

Active member
Want stel nu is alles weg. En die mensen hebben geen backup. Die zullen hoe dan ook niet blij zijn?
 

Jesse

New member
Nickjexx (link):
Want stel nu is alles weg. En die mensen hebben geen backup. Die zullen hoe dan ook niet blij zijn?

Ik denk dat de getroffen slachtoffers sowieso niet blij zijn
emo.gif
Maar goed, daar gaat je site dus...
Weer een les dat je altijd back-ups moet maken.
 

Luukvdo

New member
Jesse (link):

Luukvdo (link):
Helaas is die er niet. Om een backup van een VPS te kunnen maken moet de VPS uit en dat kunnen we natuurlijk niet doen. Bovendien is het een enorme klus om 1 TB aan data te backuppen

Geen idee of het kan, maar dan kan de VPS server dan toch beter helemaal uit? (tijdelijk). Zodat die leden tenminste hun bestanden weer hebben.

Het zal inderdaad gigantisch veel werk zijn om alles dan weer te back-uppen, maar dat weegt denk ik niet op tegen de tijd die de leden in hun sites gestopt hebben.


Het probleem is momenteel dat de data corrupt is. Er valt dus niet of nauwelijks meer wat te redden
 

Thomx

New member
Dit verklaard waarom ik mn VPS Vandaag niet gekregen heb dus
smile.gif

ik hoop dat ik hem morgen ontvang
ik vind dit persoonlijk zeer onprofessioneel.
(Liteserver dan)
Stel je hebt een webhosting met klanten erop, of gameservers.
Je kan moeilijk tegen ze zeggen van "Het is Kwijt
nopompom.gif
"
 

Luukvdo

New member
Thomx (link):
Dit verklaard waarom ik mn VPS Vandaag niet gekregen heb dus
smile.gif

ik hoop dat ik hem morgen ontvang
ik vind dit persoonlijk zeer onprofessioneel.

Dit is puur overmacht. Wij kunnen er niks aan doen en de hoster ook niet als hij niet weet wat er aan de hand is. Bovendien kom jij waarschijnlijk op VPS3 te staan
 

Azdin

New member
Thomx (link):
Dit verklaard waarom ik mn VPS Vandaag niet gekregen heb dus
smile.gif

ik hoop dat ik hem morgen ontvang
ik vind dit persoonlijk zeer onprofessioneel.
( Liteserver dan )


Idd, ik dacht ja ik laat al mn belangrijke bestanden enzo wel op mn VPS staan, krijgen we dit..
Pff echt klote
confused.gif
Dan maar overstappen, sorry maar ik vertrouw dit niet meer.
2 vragen:
Wanneer is de herinstallatie etc klaar?
Krijgen we een vergoeding?
 

Thomx

New member
Luukvdo (link):

Thomx (link):
Dit verklaard waarom ik mn VPS Vandaag niet gekregen heb dus
smile.gif

ik hoop dat ik hem morgen ontvang
ik vind dit persoonlijk zeer onprofessioneel.

Dit is puur overmacht. Wij kunnen er niks aan doen en de hoster ook niet als hij niet weet wat er aan de hand is. Bovendien kom jij waarschijnlijk op VPS3 te staan


Ja ik snap het jullie kunnen hier niets aan doen, Maar had echt niet verwacht dat Liteserver zo zn klanten behandeld. En zo met all hun gegevens omgaat. gewoon "Weg"

Een goede hoster Backupt elke dag all zijn clienten
 

Jesse

New member
Luukvdo (link):

Jesse (link):

Luukvdo (link):
Helaas is die er niet. Om een backup van een VPS te kunnen maken moet de VPS uit en dat kunnen we natuurlijk niet doen. Bovendien is het een enorme klus om 1 TB aan data te backuppen

Geen idee of het kan, maar dan kan de VPS server dan toch beter helemaal uit? (tijdelijk). Zodat die leden tenminste hun bestanden weer hebben.

Het zal inderdaad gigantisch veel werk zijn om alles dan weer te back-uppen, maar dat weegt denk ik niet op tegen de tijd die de leden in hun sites gestopt hebben.


Het probleem is momenteel dat de data corrupt is. Er valt dus niet of nauwelijks meer wat te redden


Ehum ja, dan wordt het vrij lastig inderdaad...
Heb je ook enig idee wanneer de VPSen weer online zullen komen? Kan dat morgenochtend al zijn, of?
 

Luukvdo

New member
@Thomx: Wat bedoel je daar nou weer mee? De enige manier om een VPS te backuppen is de VPS uit te zetten. Dat kunnen we niet doen omdat dan alle programmas die op dat moment op een VPS draaien gestopt worden.
@Jesse: ik hoop morgenochtend maar daar kan ik verder niks over zeggen. Dat hangt af van de hoster
 

Thomx

New member
Luukvdo (link):
@Thomx: Wat bedoel je daar nou weer mee? De enige manier om een VPS te backuppen is de VPS uit te zetten. Dat kunnen we niet doen omdat dan alle programmas die op dat moment op een VPS draaien gestopt worden.
@Jesse: ik hoop morgenochtend maar daar kan ik verder niks over zeggen. Dat hangt af van de hoster

Daar heb je gelijk in.
smile.gif

Kzouw me er niet meer verder mee bemoeien want ik heb morgen Misschien mijn nieuwe Vpsje
smile.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Thomx (link):

Luukvdo (link):

Thomx (link):
Dit verklaard waarom ik mn VPS Vandaag niet gekregen heb dus
smile.gif

ik hoop dat ik hem morgen ontvang
ik vind dit persoonlijk zeer onprofessioneel.

Dit is puur overmacht. Wij kunnen er niks aan doen en de hoster ook niet als hij niet weet wat er aan de hand is. Bovendien kom jij waarschijnlijk op VPS3 te staan


Ja ik snap het jullie kunnen hier niets aan doen, Maar had echt niet verwacht dat Liteserver zo zn klanten behandeld. En zo met all hun gegevens omgaat. gewoon "Weg"

Een goede hoster Backupt elke dag all zijn clienten



De webhost wordt elke dag gebackupt. Een VPS is meer eigen verantwoordelijkheid. Ik zeg hiermee overigens niet dat liteserver niet fout zit, maar je had zelf ook makkelijk backups kunnen maken.
 

Thomx

New member
Rik (link):

Thomx (link):

Luukvdo (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Thomx (link):
Dit verklaard waarom ik mn VPS Vandaag niet gekregen heb dus
smile.gif

ik hoop dat ik hem morgen ontvang
ik vind dit persoonlijk zeer onprofessioneel.





Dit is puur overmacht. Wij kunnen er niks aan doen en de hoster ook niet als hij niet weet wat er aan de hand is. Bovendien kom jij waarschijnlijk op VPS3 te staan


Ja ik snap het jullie kunnen hier niets aan doen, Maar had echt niet verwacht dat Liteserver zo zn klanten behandeld. En zo met all hun gegevens omgaat. gewoon "Weg"

Een goede hoster Backupt elke dag all zijn clienten



De webhost wordt elke dag gebackupt. Een VPS is meer eigen verantwoordelijkheid. Ik zeg hiermee overigens niet dat liteserver niet fout zit, maar je had zelf ook makkelijk backups kunnen maken.


Je hebt ook gelijk Heb zelf hier geen vps Gehad hoor
yummie.gif

maar ik bedoel maar.
Maja
focus2.gif


Heb er net eergister een bestelt
biggrin.gif
 
Bovenaan