vraag domein verlenning

Daiman

New member
hoi,
ik heb aan paar vragen namelijk

wat nou als op de dag dat je domein verlengd moet worden door het systeem hier dat de server van one2xs bijvoorbeeld er uit ligt wat dan?

en wat als je een domein voor x aantal jaar verlengd en one2xs stopt er mee blijft je domein dan wel tot die datum geldig of krijg je hier een vergoeding voor?

mvg,
daiman
 

Marjolein

Miss Marjolein
je krijgt al ver genoeg van te voren een bericht dat je domein verlengt moet worden voor een bepaalde datum. Besluit je tot die laatste dag te wachten en one2xs ligt er die dag toevallig uit dan kan je je domein idd niet meer via het systeem verlengen. Dit zal dan per ticket moeten. Maar de mogelijkheid is er nog wel dan.

En je domein blijft gewoon van jou tot de einddatum en staat bij mdr geregistreerd dus dan zal er best een alternatief geboden worden om je domein te beheren.
 

Lennard

Active member
Daiman (link):
wat nou als op de dag dat je domein verlengd moet worden door het systeem hier dat de server van one2xs bijvoorbeeld er uit ligt wat dan?
Je moet sowieso 45 dagen vantevoren verlengen.

Alle domeinnamen worden eigenlijk altijd verlengd, en ze worden apart stopgezet als je hem niet wil verlengen. Het is dus niet zo dat ze standaard verlopen en alleen worden verlengd als je dat aangeeft.
Als er dus fouten in de verlengprocedure zitten dan zijn die in principe voor onze rekening omdat domeinen in theorie alleen onterecht verlengd zouden kunnen worden, en niet onterecht stopgezet.
 

Daiman

New member
maar kijk ik bedoel je verlengd een domein voor een jaar maar hier op one2xs wordt hij pas bij de registrar verlengd op de laatste dag.
dus als ik het goed gegrijp blijft hij gewoon online
 

Lennard

Active member
Nee, hij wordt iets van 30 dagen vantevoren op niet-verlengen gezet. Als we niets doen dan wordt hij gewoon verlengd, dus in theorie kan er niets fout gaan.
Alleen was er een bugje i.c.m. gepushte domeinnamen die standaard op verlopen stonden.
 

Christum

Member
dit is handig ik had hier ook een vraag over,
en de topic naam past daar dan ook nog eens goed bij
smile.gif
dus onnodig om er een over bij te maken.

Maargoed mijn vraag:

Stel ik bestel over 1 week (als ik de punten had) een domein.
en heb over 4 maanden al het aantal punten om hem te verlengen kan ik hem dan al verlengen en zoja, gaat dat dan pas in wanneer het eigenlijk zou verlopen. of hoe zit dit

Alsvast bedankt
 

Lennard

Active member
Ja, je kunt hem direct als je hem hebt besteld met een jaar verlengen.
Hij blijft dan een jaar langer geldig, dus het maakt eigenlijk niet uit wanneer je hem verlengt, als je hem maar op tijd verlengt.
 
Bovenaan