Waarom een chatbox?

Chatbox behouden of weghalen?


  • Totaal aantal stemmers
    15
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordyz

New member
Ik zag net een chatbox op het forumgedeelte maar is dit niet een beetje dubbelop?

Aan de ene kan wil je het forum actief houden met discussies en lekker offtopic en dan wordt er een chatbox toegevoegd? 
Ik weet niet hoe andere leden hier tegenaan kijken maar zoveel nuttigs wordt er nu niet in die chatbox besproken en alles wat erin besproken kan worden kan ook in het offtopic of in andere fora's? 

Ik denk dat het een perfect voorbeeld is van wat het nieuwe forumsysteem allemaal kan, maar moet je dat als forum wel willen? Ga je niet een vervanging van een vervanging creëren. 

 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
Op one2xs v1 (v2 weet ik niet) was ook een chatbox aanwezig maar die werd door niemand gebruikt. 

Maar je gaat geen uur lang een gesprek houden met 3 man op een (sub)forum/topic. En dat kan in een chat wel dus ik vind het een prima toevoeging.

 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Ik denk dat als je een uur lang een gesprek gaat houden met mensen dat je dan toch liever een programma wil gebruiken zoals Skype, Slack of Discord.

 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Denk je hier nog steeds hetzelfde over?

Interessant dat je het opbrengt! Zelf zou ik inderdaad nu de andere kiezen (heb zelf ook weghalen gekozen), vooral omdat ik wel zie dat het als toegevoegde waarde kan hebben voor het forum. Dit zag ik vooral op een ander forum gebeuren, waar het een positief effect had.

Desondanks denk ik wel dat er goed nagedacht moet worden over de combinatie Discord en het forum.

Verder was dat niet echt mijn mening, meer een constatering ;).
 

Robindh

Active member
Interessant dat je het opbrengt! Zelf zou ik inderdaad nu de andere kiezen (heb zelf ook weghalen gekozen), vooral omdat ik wel zie dat het als toegevoegde waarde kan hebben voor het forum. Dit zag ik vooral op een ander forum gebeuren, waar het een positief effect had.

Desondanks denk ik wel dat er goed nagedacht moet worden over de combinatie Discord en het forum.

Verder was dat niet echt mijn mening, meer een constatering ;).
Die Discord is ook niet echt actief meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan