Webserver 2 en 3 tijdelijk down

Luukvdo

New member
Hallo allemaal,

Vanwege de instabiliteit op webserver 2 en 3 zullen deze vanmiddag, 27 juni 2012, vanaf ongeveer 16:00 tijdelijk down zijn. Op dat moment gaat de hoofdserver waar deze webservers op draaien geüpdatet worden. De kernel zal een update krijgen en de netwerkkaart zal vervangen worden. De verwachte downtime voor de hoofdserver is circa 10 tot 25 minuten. Hoe lang de webservers down zijn is moeilijk te zeggen, dat ligt er aan in welke volgorde deze geboot worden.
Bij deze alvast excuses voor de downtime de afgelopen tijd en gedurende de update, en excuses voor het ongemak dat ondervonden kan zijn.

Namens one2xs,
Luukvdo
 
G

Guest

Guest
Top.. Hopen dat dat ook weer gaat werken dan..
Was een goede zet van mij om naar server 1 te gaan dus
smile.gif
.
 

Timbox

Active member
Ik sta persoonlijk niet op de server, maar misschien is het handiger om het voortaan bijvoorbeeld de dag ervoor al te melden, dan kunnen websites even een alert geven dat ze om 16:00 10 tot 25 minuten down zijn.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Timbox (link):
Ik sta persoonlijk niet op de server, maar misschien is het handiger om het voortaan bijvoorbeeld de dag ervoor al te melden, dan kunnen websites even een alert geven dat ze om 16:00 10 tot 25 minuten down zijn.


Helaas is het voor ons ook pas sinds gisteravond / vanochtend duidelijk wat het probleem is. En aangezien dit zo snel mogelijk gefixt moet worden is dit de beste optie.
 

Luukvdo

New member
We kregen pas rond 14 uur bericht dat dit onderhoud plaats zou gaan vinden. We wisten al wel dat er onderhoud gepleegd zou worden maar zonder een precieze tijd heeft een mededelingstopic geen zin
 

Luukvdo

New member
Nee, nog niet offline geweest. Volgens de hoster begint het onderhoud ergens tussen 16:00 en 17:00 uur, vandaar ook vanaf ongeveer 16:00
 

Jordy

New member
Luukvdo (link):
Nee, nog niet offline geweest. Volgens de hoster begint het onderhoud ergens tussen 16:00 en 17:00 uur, vandaar ook vanaf ongeveer 16:00


Nu dus
yummie.gif
 
G

Guest

Guest
Desire (link):
Kan het lang duren?
bloos.gif



Er staat 10 tot 25 minuten voor de hoofd server..
En op die hoofdserver draaien meerdere virtuele servers, waaronder server 1 en 2 van One2xs.. Maar geloof ook andere servers van Liteserver, en die servers moeten ook nog allemaal aangezet worden, en dat kan niet tegelijk, vandaar dat het eraan ligt wat de volgorde is van opstarten..
 

Luukvdo

New member
Xjessex (link):

Desire (link):
Kan het lang duren?
bloos.gif



Er staat 10 tot 25 minuten voor de hoofd server..
En op die hoofdserver draaien meerdere virtuele servers, waaronder server 1 en 2 van One2xs.. Maar geloof ook andere servers van Liteserver, en die servers moeten ook nog allemaal aangezet worden, en dat kan niet tegelijk, vandaar dat het eraan ligt wat de volgorde is van opstarten..


Webserver 2 en 3, niet 1 en 2
yummie.gif

Er draaien ook een aantal VPSen op, ik weet helaas niet welke dat zijn
 
V

Verwijderd lid 11930

Guest
Ik sta gelukkig niet meer op s2 of s3 ben naar s1 gegaan, slimme zet
wink.gif
 

Jordy

New member
Luukvdo (link):

Xjessex (link):

Desire (link):
Kan het lang duren?
bloos.gif



Er staat 10 tot 25 minuten voor de hoofd server..
En op die hoofdserver draaien meerdere virtuele servers, waaronder server 1 en 2 van One2xs.. Maar geloof ook andere servers van Liteserver, en die servers moeten ook nog allemaal aangezet worden, en dat kan niet tegelijk, vandaar dat het eraan ligt wat de volgorde is van opstarten..


Webserver 2 en 3, niet 1 en 2
yummie.gif

Er draaien ook een aantal VPSen op, ik weet helaas niet welke dat zijn



Ah, ondanks vind ik het wel netjes dat er even een bericht wordt gepost!
thumbsup.gif



toevoeging op 27 juni 2012, 17:02:30:

Jellesch (link):
Ik sta gelukkig niet meer op s2 of s3 ben naar s1 gegaan, slimme zet
wink.gif



Hoezo een slimme zet? Wat maakt het nou uit..
Servers blijven nou eenmaal gevoelig dat ze kunnen uitvallen...
 
Bovenaan