Weg met de activiteits procenten!

Jelle

Active member
Hallo,

Ja, zelfs ik wil dat de activiteits balk weggaat (de gene die als het goed is op plek 2 stond). Persoonlijk vind ik het geen meerwaarde meer hebben aangezien er heel veel actieve mensen zijn met een laag percentage. De reden daarvoor zal wel de manier zijn waarop het berekent wordt, aantal posts, aantal pbs en weet ik veel wat.

Er moet natuurlijk wel iets voor terug komen wat een verbetering is. Persoonlijk zat ik te denken aan een plusje en een minnetje bij posts van mensen waar je dan op kan klikken (als je het een goed bericht vind druk je op de plus en als je het bullshit vindt druk je op de min). Op die manier krijg je een soort waardering van de leden en kan er een score berekent worden die wordt weergegeven op je profiel (ook bij je post). En ja, dit kan mis gaat dat mensen vrienden gaan vragen om plusjes te geven op hun posts maar om dat op te lossen kun je bijvoorbeeld een limiet instellen van aantal plussen en minnen per dag (of iig het probleem mee verminderen.

Als iemand anders nog een idee heeft post dit dan hier zodat Lennard meer keuze heeft om het oude systeem af te schaffen en een nieuw, beter idee erin te bouwen.
 

Janm

Active member
Pleur anders alle 3 eronder. Karma (zikle
emo.gif
) postcount en activiteit. Iedereen blij
 

Willem

Active member
Janm (link):
Pleur anders alle 3 eronder. Karma (zikle
emo.gif
) postcount en activiteit. Iedereen blij


Karma is geen goed idee naar mijn mening. Op sommige fora zie je wel dingen zoals: "The following users thanked xxx for this post: a, b, c...". Dan kun je ook meteen beoordelen of zon "reputatiepunt" terecht of onterecht wordt uitgedeeld en dat wekt ook wat waardering op bij de poster.

Misschien gewoon postcount er weer bij zetten is ook wel een goed idee, ik check het zo af en toe op mn profiel en dan update ik het toch in mijn sig
emo.gif
 
G

Guest

Guest
plusjes en minnetjes vind ik zelf ook veel beter.
Alleen zijn minnetjes niet echt nodig.
Als je het een goed bericht vind dan plus je, is het geen goed bericht dan doe je toch lekker niks.
 

Robiin

New member
Xjessex (link):
plusjes en minnetjes vind ik zelf ook veel beter.
Alleen zijn minnetjes niet echt nodig.
Als je het een goed bericht vind dan plus je, is het geen goed bericht dan doe je toch lekker niks.


Gewoon liken dus
smile.gif
 

Dylan

<script>
Ik vind wel dat we vergoeding moeten krijgen hoor
bloos.gif
weet je hoeveel tijd erin 100% activiteitprocenten zit
redface.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Dylanh (link):
Ik vind wel dat we vergoeding moeten krijgen hoor
bloos.gif
weet je hoeveel tijd erin 100% activiteitprocenten zit
redface.gif



Het zou gewoon vanuit je zelf moeten komen. De hele reden dat de activiteitspercentages in het leven geroepen waren was omdat destijds gedacht werd dat postcount mensen aan zou zetten tot spam.
Toen heeft lennard een of ander algoritme gemaakt dat met verschillende gegevens een een gemiddelde van alle gebruikers een percentage berekende. Probleem is dat dit nummer eigenlijk dezelfde functie heeft als postcount. Mensen gaan proberen om hun percentage hoger te krijgen door allerlei dingen te doen.
Enige grote nadeel van de percentage t.o.v. postcount is dat het algoritme rond een uur of 2 s nachts draait, en de halve site plat legt.

Wat mij betreft kan het er dus uit. De meeste fora maken sowieso gewoon gebruik van postcount, en we hebben genoeg mods om spam tegen te gaan.
Wat mij betreft moeten er gewoon betere en duidelijkere regels en richtlijnen komen. Zodat mensen bij een vergrijp meteen gestraft worden i.p.v. dat we aardig zijn en enkel een mondelijke waarschuwing geven (tenzij dit dus in de regelementen staat aangegeven).

But thats just my opinion.
 

Rwsite

New member
Nice idee! Plusje en minnetje vind ik ook goed idee, iets zoals kudos op dumpert.
Activiteitenbalk mag van mij weg.
 

Azdin

New member
Rik (link):
Wat mij betreft kan het er dus uit. De meeste fora maken sowieso gewoon gebruik van postcount, en we hebben genoeg mods om spam tegen te gaan.
Wat mij betreft moeten er gewoon betere en duidelijkere regels en richtlijnen komen. Zodat mensen bij een vergrijp meteen gestraft worden i.p.v. dat we aardig zijn en enkel een mondelijke waarschuwing geven (tenzij dit dus in de regelementen staat aangegeven).

But thats just my opinion.

Sluit ik me bij aan
 

Willem

Active member
Azdinnn (link):

Rik (link):
Wat mij betreft kan het er dus uit. De meeste fora maken sowieso gewoon gebruik van postcount, en we hebben genoeg mods om spam tegen te gaan.
Wat mij betreft moeten er gewoon betere en duidelijkere regels en richtlijnen komen. Zodat mensen bij een vergrijp meteen gestraft worden i.p.v. dat we aardig zijn en enkel een mondelijke waarschuwing geven (tenzij dit dus in de regelementen staat aangegeven).

But thats just my opinion.

Sluit ik me bij aan



Ik ook ja.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Jelleh (link):
Dat is snel geregeld
clown.gif
. Komt het plusjes systeem ook
biggrin.gif
?


Denk dat (als dat er al zou komen) dat wel iets langer duurt. Dit was volgens mij gewoon een regeltje wegcommenten en een regeltje weer terug zeten, en vervolgens de cronjob uitschakelen die de berekeningen doet.
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Dylanh (link):

Robiin (link):

Dylanh (link):
Doe dan gewoon die activiteiten ding op de profiel pagina?


Gewoon niet.



Gewoon wel



En je redenering?

Een beetje loze woorden gaan zitten roepen heeft geen zin.
 
Bovenaan