wo 19 okt. | Belangrijke serverwijzigingen

Lennard

Active member
Stef (link):

Luuko (link):
Ik heb het idee dat mijn webhost nu veel trager is dan voor de wijzigingen
sadley.gif



Dit gevoel heb ik ook
yummie.gif

Het duurt soms 4 seconden voordat ik een server reactie krijg, terwijl ik maar 1 class aanroep.
En ik heb heel rare gevallen met caching:
-verander een klein getal in een HTML attribuut;
-ctrl + f5
-geen verandering
-above x5 (
emo.gif
)
-geen verandering
-typ jfisishwiwkaklaoajJhdhsu ergens op de pagina
-verandering zichtbaar
confused.gif


Dat komt door de cache inderdaad; die stond eerst op one2xs.com ook veel te agressief ingesteld. Daardoor is het wel een stuk sneller, maar dan moet je soms even wachten voordat de boel werkt. Ik ga uitzoeken wat we er aan kunnen doen.

De server zelf is trouwens een stuk sneller, dus als je echt denkt dat het een stuk trager is dan moet je even een ticket aanmaken, dan kijk ik er naar. 4 seconden wachten op één class aanroep hoort natuurlijk niet, dus daar zal *ergens* iets mis gaan.

@Stef @Luuko: als je de cache irritant vindt dan kun je in DirectAdmin bij "Select PHP version" de module opcache uitschakelen. Alles zou dan instant moeten zijn.
 

Lennard

Active member
Wasps (link):

Lennard (link):

Milan (link):
@Lennard, die SSH klinkt interessant. Kun je dan gewoon alles wat je met een normale VPS normaliter ook kan, maar is hij dan geconfigureerd met DA?
Nee, je kunt een stuk minder dan op een VPS omdat je de server alsnog met anderen deelt.
Je kunt niet bij elkaars bestanden en ook geen commandos uitvoeren waarmee je de werking van het OS bij anderen kunt wijzigen (tijd wijzigen, apps installeren, enz.).

Mocht je echt zelf de controle over de server willen hebben dan heb je toch echt een VPS nodig; maar voor de mensen die er wat minder mee doen is het een handige aanvulling.


Maar lennard ik kan bijv. Ook niet mn servertijd veranderen van de vps.

Die komt namelijk uit je vps node en die houd het tegen.

Het is dan ook geen VPS. Het is gewoon shared webhosting met SSH accounts.
 
Bovenaan