wo 19 okt. | Belangrijke serverwijzigingen

O

One2xs

Guest
Wat en wanneer?
Komende woensdag 19 oktober rond 04:00 uur s morgens worden de huidige drie webservers (webserver 2, 3 en 4) samengevoegd tot één nieuwe webserver die is voorzien van de allernieuwste technieken.

Waarom?
Dat is niet zonder reden, want op de nieuwe webserver kunnen jullie gebruik maken van de nieuwste technologische vernieuwingen. Elke gebruiker krijgt een SSH account waarmee hij of zij commandos kan uitvoeren op de server. Daarnaast is DirectAdmin via SSL bereikbaar (https://da.s1.one2xs.com:2223/), al blijft DirectAdmin ook bereikbaar via HTTP op poort 2222, zodat whitelabel resellers DirectAdmin onder hun eigen URL kunnen blijven gebruiken. De huidige manier van gebruiken (domeinnaam:2222) blijft voorlopig ook gewoon werken.
Daarnaast kunnen de gebruikers zelf hun PHP versie kiezen en naar eigen inzicht PHP modules inschakelen. Op dit moment kan er gekozen worden uit PHP 5.2, 5.3, 5.4, 5.5, 5.6 en uiteraard ook de nieuwste PHP 7.
Ook zal bij wijze van proef HTTP/2 worden geactiveerd. Deze upgrade van HTTP/1.1 is sneller en ondersteunt server push waardoor jullie websites nog sneller kunnen laden. Merk op dat HTTP/2 enkel met SSL werkt en er dus een certificaat voor vereist is. Deze kun je via DirectAdmin gratis aanvragen.

Op dit moment draaien webserver 2 en 4 op PHP 5.4 en webserver 3 op PHP 5.5. Wanneer de gebruikers worden overgezet zullen we die PHP versies handhaven zodat er als het goed is geen rare bugs optreden. Mocht je zelf een andere PHP versie willen, dan kun je dat heel eenvoudig in DirectAdmin wijzigen.

Ook nieuw is dat de server op CloudLinux draait. Hiermee draaien alle gebruikers afzonderlijk. Wanneer één gebruiker overlast veroorzaakt, zou de rest op dezelfde server daar geen last van ondervinden. Ook kun je hierdoor beter in de gaten houden hoeveel geheugen, CPU kracht, enzovoorts je host gebruikt.

De verwachting is dat de migratie 3 uur in beslag neemt en dus rond 07:00 weer is afgerond.
De nameservers van de nieuwe server zijn als volgt:
anne.one2xs.com
bob.one2xs.com
(anders werd het ns9 en ns10, dat werd wat gortig voor een s1)
De oude nameservers blijven voor de huidige domeinnamen werken, maar nieuwe domeinnamen moeten dus met de nieuwe nameservers worden geregistreerd.

Wat moet ik doen en wat merk ik hiervan?
Jij als klant hoeft zelf niets te doen. Er zal woensdagmorgen een korte downtime zijn om iedereen over te zetten. Mocht dat moment je niet goed uitkomen of je wil alvast met PHP 7 en HTTP/2 aan de slag, dan kun je een ticket maken. We zoeken dan samen met jou een geschikt overstapmoment.
Nieuwe domeinnamen moeten deze nameservers krijgen:
anne.one2xs.com
bob.one2xs.com

Samenvatting
Wo 19 okt, 04:00-07:00 wordt iedereen overgezet naar een nieuwe webserver. Voordelen: zelf je PHP versie kiezen, HTTP/2 (1.1 blijft ook ondersteund), zelf je PHP modules kiezen, geen overlast van andere gebruikers, eigen SSH account op de server.

Excuses voor het ongemak. Maandag vindt onderhoud plaats aan one2xs.com, het leek me goed om dit onderhoud er vlak na te plannen zodat we dan alles gehad hebben en weer helemaal bij de tijd zijn.
Er wordt nog een mailing verstuurd met de laatste informatie.
 

Stef

stonks
Cool!
biggrin.gif
worshippy.gif
worshippy.gif
 

Tessa

Secretatessa
Tendmex (link):
Oh dat is toch midden in de nacht, zul je niet veel last van hebben.


4:00 tot 7:00 is eerder s ochtends dan midden in de nacht
emo.gif



Maar verder helemaal prima, moeten wij zelf onze nameservers omzetten (van producten die nu al lopen) of wordt dat ook automatisch gedaan?
 

Lennard

Active member
Tessa (link):

Tendmex (link):
Oh dat is toch midden in de nacht, zul je niet veel last van hebben.


4:00 tot 7:00 is eerder s ochtends dan midden in de nacht
emo.gif



Maar verder helemaal prima, moeten wij zelf onze nameservers omzetten (van producten die nu al lopen) of wordt dat ook automatisch gedaan?

De nameservers worden doorgelust, dus je kunt ze zo laten. Voor nieuwe domeinnamen moeten de nieuwe nameservers worden gebruikt.
 

Tessa

Secretatessa
Lennard (link):

Tessa (link):

Tendmex (link):
Oh dat is toch midden in de nacht, zul je niet veel last van hebben.


4:00 tot 7:00 is eerder s ochtends dan midden in de nacht
emo.gif



Maar verder helemaal prima, moeten wij zelf onze nameservers omzetten (van producten die nu al lopen) of wordt dat ook automatisch gedaan?

De nameservers worden doorgelust, dus je kunt ze zo laten. Voor nieuwe domeinnamen moeten de nieuwe nameservers worden gebruikt.



Dan is mijn vraag bij deze beantwoord, thnx!
smile.gif
 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
Tessa (link):

Tendmex (link):
Oh dat is toch midden in de nacht, zul je niet veel last van hebben.


4:00 tot 7:00 is eerder s ochtends dan midden in de nacht
emo.gif



Maar verder helemaal prima, moeten wij zelf onze nameservers omzetten (van producten die nu al lopen) of wordt dat ook automatisch gedaan?



Ik kan nu de bijdehante opmerking gaan maken van: Nacht is van 12 tot 6 en ochtend van 6 tot 12 dus het is 2 uur snachts en 1 uur sochtends en dus meer snacht
confused.gif
confused.gif
confused.gif
confused.gif


Maar dat zou ik natuurlijk niet durven
bloos.gif
Dus zeg ik mja, je hebt gelijk maar over het algemeen slapen nederlandse mensen in de vroege ochtend ook nog dus merk je er waarschijnlijk nog niet veel van
yummie.gif
 

Dylan

<script>
Tendmex (link):

Tessa (link):

Tendmex (link):
Oh dat is toch midden in de nacht, zul je niet veel last van hebben.


4:00 tot 7:00 is eerder s ochtends dan midden in de nacht
emo.gif



Maar verder helemaal prima, moeten wij zelf onze nameservers omzetten (van producten die nu al lopen) of wordt dat ook automatisch gedaan?



Ik kan nu de bijdehante opmerking gaan maken van: Nacht is van 12 tot 6 en ochtend van 6 tot 12 dus het is 2 uur snachts en 1 uur sochtends en dus meer snacht
confused.gif
confused.gif
confused.gif
confused.gif


Maar dat zou ik natuurlijk niet durven
bloos.gif
Dus zeg ik mja, je hebt gelijk maar over het algemeen slapen nederlandse mensen in de vroege ochtend ook nog dus merk je er waarschijnlijk nog niet veel van
yummie.gif




+1
 

Tessa

Secretatessa
Tendmex (link):

Tessa (link):

Tendmex (link):
Oh dat is toch midden in de nacht, zul je niet veel last van hebben.


4:00 tot 7:00 is eerder s ochtends dan midden in de nacht
emo.gif



Maar verder helemaal prima, moeten wij zelf onze nameservers omzetten (van producten die nu al lopen) of wordt dat ook automatisch gedaan?



Ik kan nu de bijdehante opmerking gaan maken van: Nacht is van 12 tot 6 en ochtend van 6 tot 12 dus het is 2 uur snachts en 1 uur sochtends en dus meer snacht
confused.gif
confused.gif
confused.gif
confused.gif


Maar dat zou ik natuurlijk niet durven
bloos.gif
Dus zeg ik mja, je hebt gelijk maar over het algemeen slapen nederlandse mensen in de vroege ochtend ook nog dus merk je er waarschijnlijk nog niet veel van
yummie.gif




Ik sta om 5:00 op omdat ik om 5:45 naar mijn werk moet. Wat is dat dan, midden in de nacht?
yummie.gif
 

Bugged

New member
Tessa (link):

Tendmex (link):

Tessa (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Tendmex (link):
Oh dat is toch midden in de nacht, zul je niet veel last van hebben.






4:00 tot 7:00 is eerder s ochtends dan midden in de nacht
emo.gif



Maar verder helemaal prima, moeten wij zelf onze nameservers omzetten (van producten die nu al lopen) of wordt dat ook automatisch gedaan?



Ik kan nu de bijdehante opmerking gaan maken van: Nacht is van 12 tot 6 en ochtend van 6 tot 12 dus het is 2 uur snachts en 1 uur sochtends en dus meer snacht
confused.gif
confused.gif
confused.gif
confused.gif


Maar dat zou ik natuurlijk niet durven
bloos.gif
Dus zeg ik mja, je hebt gelijk maar over het algemeen slapen nederlandse mensen in de vroege ochtend ook nog dus merk je er waarschijnlijk nog niet veel van
yummie.gif




Ik sta om 5:00 op omdat ik om 5:45 naar mijn werk moet. Wat is dat dan, midden in de nacht?
yummie.gif




Nee, want de nacht is van 00:00 - 05:59, midden in de nacht is dus 02:59:29.499999999.
 

Tendmex

Niet meer dan een stokmannetje.
Tessa (link):

Tendmex (link):

Tessa (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Tendmex (link):
Oh dat is toch midden in de nacht, zul je niet veel last van hebben.






4:00 tot 7:00 is eerder s ochtends dan midden in de nacht
emo.gif



Maar verder helemaal prima, moeten wij zelf onze nameservers omzetten (van producten die nu al lopen) of wordt dat ook automatisch gedaan?



Ik kan nu de bijdehante opmerking gaan maken van: Nacht is van 12 tot 6 en ochtend van 6 tot 12 dus het is 2 uur snachts en 1 uur sochtends en dus meer snacht
confused.gif
confused.gif
confused.gif
confused.gif


Maar dat zou ik natuurlijk niet durven
bloos.gif
Dus zeg ik mja, je hebt gelijk maar over het algemeen slapen nederlandse mensen in de vroege ochtend ook nog dus merk je er waarschijnlijk nog niet veel van
yummie.gif




Ik sta om 5:00 op omdat ik om 5:45 naar mijn werk moet. Wat is dat dan, midden in de nacht?
yummie.gif




Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik wilde er al bij zetten en vaak als je vroeger op moet is het voor werk
yummie.gif
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Succes! Leuk te zien dat one2xs weer is flink onderhanden genomen wordt.

Leuk dat ook direct http/2 gebruikt gaat worden!
 

Lennard

Active member
Wouterr (link):
Succes! Leuk te zien dat one2xs weer is flink onderhanden genomen wordt.

Leuk dat ook direct http/2 gebruikt gaat worden!
Ja, tijdje achter de schermen veel gedaan, en nu is het tijd om alles naar voren te duwen
coool.gif
.
 

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Stef (link):
Omg ik ben dan trouwens jarig
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
coool.gif



toevoeging op 14 oktober 2016, 19:03:16:
Waarom noem je de server niet gewoon Stef
rock.gif



Omdat de server dan Stef heet....
emo.gif
emo.gif
emo.gif
bye.gif
shiny.gif



Lennard (link):

Wouterr (link):
Succes! Leuk te zien dat one2xs weer is flink onderhanden genomen wordt.

Leuk dat ook direct http/2 gebruikt gaat worden!
Ja, tijdje achter de schermen veel gedaan, en nu is het tijd om alles naar voren te duwen
coool.gif
.



Netjus! Ben erg benieuwd naar het nieuwe one2xs. Succes met de verhuizing (althans, als jij die uitvoert?
redface.gif
). Oh, trouwens, ik ben geblokkeerd na 1 keer foutief inloggen op DirectAdmin (Your IP is blacklisted). Staat die niet een beetje erg strak?
emo.gif
 

Caner

Held
Wouterr (link):

Stef (link):
Omg ik ben dan trouwens jarig
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
coool.gif



toevoeging op 14 oktober 2016, 19:03:16:
Waarom noem je de server niet gewoon Stef
rock.gif



Omdat de server dan Stef heet....
emo.gif
emo.gif
emo.gif
bye.gif





ouch
emo.gif
sadley.gif
 

Lennard

Active member
Wouterr (link):

Lennard (link):

Wouterr (link):
Succes! Leuk te zien dat one2xs weer is flink onderhanden genomen wordt.

Leuk dat ook direct http/2 gebruikt gaat worden!
Ja, tijdje achter de schermen veel gedaan, en nu is het tijd om alles naar voren te duwen
coool.gif
.



Netjus! Ben erg benieuwd naar het nieuwe one2xs. Succes met de verhuizing (althans, als jij die uitvoert?
redface.gif
). Oh, trouwens, ik ben geblokkeerd na 1 keer foutief inloggen op DirectAdmin (Your IP is blacklisted). Staat die niet een beetje erg strak?
emo.gif


Thanks! Dat ga ik doen inderdaad. 1x blacklist is wat snel ja, die instellingen worden nog gecorrigeerd dus dat moet goedkomen.
 
Bovenaan