wo 19 okt. | Belangrijke serverwijzigingen

Wouterr

Wouter de router
Forumleiding
Mcpoesen (link):
Goede update dan, Winneer ontvang ik mijn "container"
biggrin.gif

container_blue1.jpg




Dylan (link):

Rik (link):

Wouterr (link):

Klik om eerdere quotes te tonen


Rik (link):
Kan ik bijvoorbeeld wel makkelijk iets als Laravel Artisan gebruiken?






Als PHP-CLI goed geconfigureerd is, kan dat zeker! Ook met composer e.d.. :)

Zelf ben ik er altijd nog een beetje tegen, want zo kunnen mensen ook long-running processen gaan draaien op je webhosting platform (we zouden er een Minecraft server op kunnen draaien, als de porten niet goed ingesteld zijn). Ik heb ooit is een klant gehad die een hele Linux omgeving op zijn user geconfigureerd had, waar hij dan weer Java op kon installeren en zo allerlei processen op kon laten draaien.



Haha, dat is best wel tof dat dat kan
emo.gif


Denk wel dat Lennard goed gaat kijken naar de configuratie en bijvoorbeeld de hoeveelheid processorkracht en memory per user beperkt.



Ik mocht beta testen en Lennard zei dat iedereen een eigencontainer heeft.



Dit betekend dat je processen geïsoleerd kan draaien op dezelfde kernel. De kernel geeft vervolgens ook de mogelijkheid om bepaalde resources te limiteren. Is niet echt virtualisatie, want als je een exploit in de kernel vind kan je alsnog overal bij. Wat bij bijv. KVM eigenlijk niet het geval is. Daarnaast kan je ook niet alle resources limiteren en kan de host machine alle processen van de guests inzien, omdat ze gewoon naast elkaar draaien.
 

Lennard

Active member
Om 04:00 is de boel in gang gezet; webserver 2 en 4 zijn verhuisd, server 3 wordt nu verhuisd.
Mocht je problemen hebben met je website, neem dan even contact op. Ik heb een aantal sites gecheckt of alles goed werkt, en tot nu toe lijkt alles goed overgezet te zijn.

edit: klaar!
 

Wasps

Member
Lennard (link):

Milan (link):
@Lennard, die SSH klinkt interessant. Kun je dan gewoon alles wat je met een normale VPS normaliter ook kan, maar is hij dan geconfigureerd met DA?
Nee, je kunt een stuk minder dan op een VPS omdat je de server alsnog met anderen deelt.
Je kunt niet bij elkaars bestanden en ook geen commandos uitvoeren waarmee je de werking van het OS bij anderen kunt wijzigen (tijd wijzigen, apps installeren, enz.).

Mocht je echt zelf de controle over de server willen hebben dan heb je toch echt een VPS nodig; maar voor de mensen die er wat minder mee doen is het een handige aanvulling.


Maar lennard ik kan bijv. Ook niet mn servertijd veranderen van de vps.

Die komt namelijk uit je vps node en die houd het tegen.
 

Robindh

Active member
Mijn mail werkt niet meer op mijn IMAP mail werkt niet meer op mijn telefoon en computer, zijn er ook gegevens hier veranderd?

Edit 1: Zo te zien is het maar bij 1 mailaccount en daar moet ik een wachtwoord invullen. Dit is niet mijn wachtwoord van mijn e-mail, die heb ik al getest.
Edit 2: Is er een poort oid veranderd?
 

Lennard

Active member
Robindh (link):
Mijn mail werkt niet meer op mijn IMAP mail werkt niet meer op mijn telefoon en computer, zijn er ook gegevens hier veranderd?

Edit 1: Zo te zien is het maar bij 1 mailaccount en daar moet ik een wachtwoord invullen. Dit is niet mijn wachtwoord van mijn e-mail, die heb ik al getest.
Edit 2: Is er een poort oid veranderd?
Dat komt wellicht door je DNS cache. De poorten zijn niet veranderd; logingegevens ook niet. Verbind je met de domeinnaam of met s3.one2xs.com?
 

Robindh

Active member
Lennard (link):

Robindh (link):
Mijn mail werkt niet meer op mijn IMAP mail werkt niet meer op mijn telefoon en computer, zijn er ook gegevens hier veranderd?

Edit 1: Zo te zien is het maar bij 1 mailaccount en daar moet ik een wachtwoord invullen. Dit is niet mijn wachtwoord van mijn e-mail, die heb ik al getest.
Edit 2: Is er een poort oid veranderd?
Dat komt wellicht door je DNS cache. De poorten zijn niet veranderd; logingegevens ook niet. Verbind je met de domeinnaam of met s3.one2xs.com?



Ik verbind met mijn domeinnaam.

Mijn .nl e-mailadres werkt wel.
Mijn .com e-mailadres werkt niet.

Verder lijken de instellingen hetzelfde.

Ik krijg deze foutmelding van het e-mail programma:


Klik om de spoiler te openen
Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account [email protected] of probeer het opnieuw.

De server heeft een fout geretourneerd: Time-out van de verbindingen met de server mail.domein.com via de standaardpoorten.


EDIT: Toch niet, zowel .nl als .com doen de uitgaande mail en ingaande mail het niet.
EDIT 2: Via roundcube werkt de mail gewoon wel.
EDIT 3: Zou het te maken kunnen hebben met SSL?
EDIT 4: Ja dus, waarschijnlijk moet ik daar wat instellingen veranderen.
 

Lennard

Active member
Robindh (link):

Lennard (link):

Robindh (link):
Mijn mail werkt niet meer op mijn IMAP mail werkt niet meer op mijn telefoon en computer, zijn er ook gegevens hier veranderd?

Edit 1: Zo te zien is het maar bij 1 mailaccount en daar moet ik een wachtwoord invullen. Dit is niet mijn wachtwoord van mijn e-mail, die heb ik al getest.
Edit 2: Is er een poort oid veranderd?
Dat komt wellicht door je DNS cache. De poorten zijn niet veranderd; logingegevens ook niet. Verbind je met de domeinnaam of met s3.one2xs.com?



Ik verbind met mijn domeinnaam.

Mijn .nl e-mailadres werkt wel.
Mijn .com e-mailadres werkt niet.

Verder lijken de instellingen hetzelfde.

Ik krijg deze foutmelding van het e-mail programma:


Klik om de spoiler te openen
Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account [email protected] of probeer het opnieuw.

De server heeft een fout geretourneerd: Time-out van de verbindingen met de server mail.domein.com via de standaardpoorten.


EDIT: Toch niet, zowel .nl als .com doen de uitgaande mail en ingaande mail het niet.
EDIT 2: Via roundcube werkt de mail gewoon wel.
EDIT 3: Zou het te maken kunnen hebben met SSL?
EDIT 4: Ja dus, waarschijnlijk moet ik daar wat instellingen veranderen.

Ik stuur je een PM, dan komen we er wel uit.
 

Lennard

Active member
Luuko (link):
Ik zie nog steeds nergens dat jevmet 1 klik ssl hebt
sadley.gif

Log in op DirectAdmin -> domeininstellingen -> klik je domein aan -> vink "Beveiligde SSL" aan en kies voor "Gebruik een symbolic link van private_html naar public_html" -> klik Opslaan -> ga terug naar hoofdmenu -> kies voor SSL certificaten -> kies voor het tweede bolletje en dan voor Gratis en automatisch certificaat van Lets Encrypt -> vul je email in -> doe de 1 klik door op Opslaan te klikken.

Als het goed is werkt dat, zo niet: maak even een topic aan in Webwereld, dan help ik je daar verder.
 

Lennard

Active member
Luuko (link):
Ik heb het idee dat mijn webhost nu veel trager is dan voor de wijzigingen
sadley.gif

Het kan nu nog traag zijn inderdaad; we zijn bezig met tal van wijzigingen en optimalisaties. Over enkele dagen wordt de hoeveelheid geheugen ook verder opgeschroefd. Ik heb geen cijfers paraat of het ook echt trager is, maar als dat het geval is dan moet het over enkele dagen een stuk beter zijn.
 

Corvette

New member
Ben best benieuwd naar de specificaties van de nieuwe server. Waarover beschikt het weliswaar kleinere, maar krachtigere arsenaal van one2xs?
 

Luuko

Active member
Lennard (link):

Luuko (link):
Ik heb het idee dat mijn webhost nu veel trager is dan voor de wijzigingen
sadley.gif

Het kan nu nog traag zijn inderdaad; we zijn bezig met tal van wijzigingen en optimalisaties. Over enkele dagen wordt de hoeveelheid geheugen ook verder opgeschroefd. Ik heb geen cijfers paraat of het ook echt trager is, maar als dat het geval is dan moet het over enkele dagen een stuk beter zijn.



Het lijkt wel alsof er een enorme laadtijd zit om van http:// naar https:// te gaan op mijn host.

Als ik namelijk gelijk naar https://domein.nl ga dan is het gelijk geladen.
http://domein.nl doet er veel langer over..
 

Aarclay

Active member
Dylan (link):
Je kan helaas geen bash scripts runnen
sadley.gif

Zou rsync wel aan kunnen?

Echt niet? Heb je het bestand wel executable gemaakt?
 

Dylan

<script>
Aarclay (link):

Dylan (link):
Je kan helaas geen bash scripts runnen
sadley.gif

Zou rsync wel aan kunnen?

Echt niet? Heb je het bestand wel executable gemaakt?



Ooh nice, het kan wel!
 

Stef

stonks
Luuko (link):
Ik heb het idee dat mijn webhost nu veel trager is dan voor de wijzigingen
sadley.gif



Dit gevoel heb ik ook
yummie.gif

Het duurt soms 4 seconden voordat ik een server reactie krijg, terwijl ik maar 1 class aanroep.
En ik heb heel rare gevallen met caching:
-verander een klein getal in een HTML attribuut;
-ctrl + f5
-geen verandering
-above x5 (
emo.gif
)
-geen verandering
-typ jfisishwiwkaklaoajJhdhsu ergens op de pagina
-verandering zichtbaar
confused.gif
 
Bovenaan