(Adv) Bevestiging van doe ad

Yorrick

Active member
Beste,

Na aanleiding van grote ergernis van mij (en ik denk ook wel andere adverteerders), presenteer ik jullie mijn idee
biggrin.gif


[SIZE= 18px]Mijn ergernis[/SIZE]
Iemand klikt op je doe-advertentie en voert het niet uit, hoop werk om het:
1) Na te lopen
2) Goed/af te keuren
En ze zijn vaak zelf te lui om het zelf af te keuren
[SIZE= 18px]Wat is het idee?[/SIZE]
Omdat 1/6 gebruikers op een doe-advertentie klikt, maar hem dan niet uitvoert is mijn idee om een bevestiging te maken.
Een soort pop-up die na X aantal seconden verschijnt en vraagt of je de doe-ad hebt gedaan.

Heb je de advertentie niet gedaan? -> Klik je op Nee
Heb je de advertentie wel gedaan? -> Klik je op Ja

Bij ja
Als de gebruiker op Ja klikt zal de doe-ad open komen te staan zodat de adverteerder hem goed kan keuren.

Bij nee
Als de gebruiker op Nee klikt zal de doe-ad handmatig afgekeurd zijn.

Het idee heeft zowel voordeel voor gebruikers: snellere keuringen omdat er minder tot geen foute kliks bij zitten als voor de adverteerder: geen irritatie tijdens keuren
biggrin.gif


Als de gebruiker nou het venster weg klikt of nog niets heeft gedaan is de doe-ad open voor gebruiker. Dit betekend dat de gebruikt nog de kans heeft om hem zelf goed/fout te keuren, de adverteerder heeft nu nog geen melding binnen. Pas als de gebruiker hem zelf goedkeurt wordt hij pas doorgestuurd naar de adverteerder.

Ik hoop hiermee grote irritaties te voorkomen
biggrin.gif

Laat even weten wat jullie als hier van dit idee vinden!
Tips/opmerkingen zijn altijd welkom!

Groet,
Fanorg
 
G

Guest

Guest
Komt de popup op one2xs of op de site van de doe ad?

Ook ik denk niet dat dit dé oplossing is... Omdat het langer duurt voor dat de opdracht gedaan is.
 

Yorrick

Active member
De popup zou op one2xs moeten komen. Maar hoezo duurt het langer?
Klikken is 2 seconden werk en als je het per ongeluk weg klikt, kun je gewoon opnieuw ja-nee klikken via het overzicht o.i.d.
biggrin.gif
 
G

Guest

Guest
Fanorg (link):
De popup zou op one2xs moeten komen. Maar hoezo duurt het langer?
Klikken is 2 seconden werk en als je het per ongeluk weg klikt, kun je gewoon opnieuw ja-nee klikken via het overzicht o.i.d.
biggrin.gif



Wat als de user geen ja of nee drukt?
 

Yorrick

Active member
Sevvlor (link):

Fanorg (link):
De popup zou op one2xs moeten komen. Maar hoezo duurt het langer?
Klikken is 2 seconden werk en als je het per ongeluk weg klikt, kun je gewoon opnieuw ja-nee klikken via het overzicht o.i.d.
biggrin.gif



Wat als de user geen ja of nee drukt?



Dan staat hij open voor de gebruiker, maar niet voor de adverteerder en dan komt er bij de gebruiker een berichtje met: "Herinnering: Je doe-advertentie is nog open!" o.i.d.

Zelf lijkt me dit nog de enigste oplossing voor de vele onterechte kliks voor de adverteerder, tenzij iemand met een ander idee komt..
 
G

Guest

Guest
Fanorg (link):

Sevvlor (link):

Fanorg (link):
De popup zou op one2xs moeten komen. Maar hoezo duurt het langer?
Klikken is 2 seconden werk en als je het per ongeluk weg klikt, kun je gewoon opnieuw ja-nee klikken via het overzicht o.i.d.
biggrin.gif



Wat als de user geen ja of nee drukt?



Dan staat hij open voor de gebruiker, maar niet voor de adverteerder en dan komt er bij de gebruiker een berichtje met: "Herinnering: Je doe-advertentie is nog open!" o.i.d.

Zelf lijkt me dit nog de enigste oplossing voor de vele onterechte kliks voor de adverteerder, tenzij iemand met een ander idee komt..



Zo moeilijk is het niet, ik werk gewoon op IP basis. komt het IP niet voor in het systeem, dan is de opdracht niet uitgevoerd.

Dat is per gebruiker dus ong 10 seconden, zo vervelend is het nog niet.

Ik heb wel een keer gehad dat een persoon bleef klikken daar heb ik wel melding van gemaakt.
 

Yorrick

Active member
Klopt, maar als je een ad hebt van 5 euro ofzo (zoals mij), en je hebt niet heel veel adverteersaldo, is de advertentie weg uit het overzicht. Ik heb een paar ads van > 1 euro en dan gaat het er heel snel er door heen, dus dan zijn mijn advertenties (tijdelijk) niet beschikbaar, en dat vind ik juist zo lastig
sadley.gif


Het wordt tijd dat ik ook maar eens een melding maak
yummie.gif
 

Sjoerd

Active member
Ook is het probleem dan dat er meerdere leden zijn die het tegelijk kunnen uitvoeren. Als er pas saldo van jouw adverteerderssaldo wordt afgehaald nadat diegene de doe-ad gedaan heeft, kan het gebeuren dat je te kort adverteerderssaldo hebt.
 

Jwebsites

New member
niet iedereen voert het uit omdat ze niet precies weten wat ze moeten doen uit de beschrijving: als je je bv moet registreren voor een nieuwsbrief en je moet 3 paginas invullen zullen sommigen waarschijnlijk afhaken, als er ook de echte link zou bijstaan om eens te kijken zou dat probleem misschien opgelost zijn(voor mij toch), maar voor niet-leden gaat dit niet
 

Willem

Active member
Dat van die popup na 10 minuten ofzo vind ik geen slecht idee. Maar dan moet het wel een eenmalige popup zijn vind ik, dus niet dat die telkens maar weergegeven wordt. Als de popup dus de eerste keer wordt genegeerd -> niet meer weergeven en op de ouderwetse manier afhandelen.
 
Bovenaan