Rik (
link):
Klik om eerdere quotes te tonen
Jessee (
link):
wat?
De eerste reactie van Aarclay was mega sarcastisch.
"Gebruik wordpress want het is eenvoudig en modificeerbaar" is een snaar naar "Gebruik PHPBB want is helemaal aan te passen".
Jij gat er vervolgens wel Ãets te serieus op in.
Anyway. Als tegenargument op het professioneler en makkelijker aanpasbaar, wat in mijn mening beiden juist niet het geval is;
Proffesioneler is het niet echt, want onder aan de site komt "Powered by PHPBB x.x.x" te staan, wat goedkoop over komt (immers, PHPBB is gratis, niet dat het geen goed systeem is). Bovendien krijg je al snel een standaard feeling bij PHPBB fora, omdat ze altijd dezelfde structuur hebben.
Dat is meteen het bruggetje naar makkelijker aanpasbaar; PHPBB is ontzettend groot en complex. Je hebt daardoor niet zomaar 1-2-3 een bridge geschreven tussen de one2xs core code en de PHPBB core code. Het lijkt in essentie simpel ("Oh ik maak toch gewoon een account aan bij PHPBB als ik een account aanmaak bij One2xs?"), maar op het moment dat je ook maar iets gaat veranderen aan een van beide accounts dan zit je opeens met een gebruiker die out-of-sync is. Bovendien is het lastig om te programmeren voor PHPBB door de manier waarop het is opgebouwd. De laatste keer dat ik naar de PHPBB code heb gekeken was het nog totaal niet logisch en object georiënteerd opgebouwd. Je moest voor mods regelmatig core-classes aanpassen, en bij het updaten van het systeem brak alles. Weet niet hoe dat tegenwoordig nog is though.
Jessee (
link):
Hoezo zou ik je niet serieus nemen? Tenzij je hier als trol op het forum zit.
Wordpress wordt namelijk echt heel breed gebruikt.
[COLOR= lightgrey]
toevoeging op vrijdag 2 december 2016, 10:22:09:[/COLOR]
Het is gewoon mogelijk om zon soort site op WordPress te draaien.