API Uitbreiding

Timkb

New member
Het zou fijn zijn als de API van telefoon iets uitgebreider zou zijn bijvoorbeeld dat hij naar de betaling een url aanroept die bijvoorbeeld punten in je db kan toevoegen, wat ook makkelijk zou zijn is een SMS,Wallie api
 

Lennard

Active member
Je kunt zelf een pagina maken die de punten in je database voegt.
Ik weet niet hoe je niveau qua PHP is, maar met de voorbeeldcode zou je daar wel uit moeten komen.

Ik dacht altijd dat de api vrij weinig gebruikt werd, maar ik zie nu toch dat dr een nog redelijk percentage inkomsten vanaf komt.

Mocht er meer animo zijn voor de SMS en Wallie API dan zal ik het eens onderzoeken in hoeverre het mogelijk is om er een API van te maken (omdat Mollie zelf geen API heeft voor het Wallie gedeelte).
 

Timkb

New member
Aj mollie is ook niet zo goed systeem in mijn mening maarja ik ben trouwens redelijk goed in PHP maar toch is het wel makkelijker als het werkt met link aanroepen via jullie systeem omdat je er dan een ip beveiliging op kan zetten aangezien veel mensen graag hacken..

Edit: animo voor SMS zal er zeker zijn want vaak blokeert prepaid het bellen naar deze nummers (heb er zelf ervaring mee)
 

Lennard

Active member
Quote:
Aj mollie is ook niet zo goed systeem in mijn mening maarja ik ben trouwens redelijk goed in PHP maar toch is het wel makkelijker als het werkt met link aanroepen via jullie systeem omdat je er dan een ip beveiliging op kan zetten aangezien veel mensen graag hacken..
Je kunt gewoon zelf zon pagina maken en controleren met het code uit het voorbeeldscript.

Het is een API omdat je zelf met de code wat in elkaar moet knutselen, dat wat je beschrijft kun je gewoon zelf in elkaar zetten; je hebt niks met Mollie of hackers te maken.
 

Krm

Active member
Codeblok:



1
2
3
4
5

{

echo Je hebt betaald!;// hier kun je dingen zetten als je betaald hebt, bijvoorbeeld dat imand punten krijgt ofsow als hij betaald heeft

}




 

Timkb

New member
Dat snap ik ook wel dat het zo moet om punten toe te voegen maar ik denk over het algemeen en niet aleen aan mezelf, want er zijn er genoeg die bijvoorbeeld niet opletten en het te makkelijk is om te hacken, maar in ieder geval zou een SMS api uitbreiding makkelijk zijn aangezien dat je vaak met prepaid geen duren nummers kan bellen
 

Lennard

Active member
SMS API kan inderdaad wel, maar er moet dan wel meer interesse voor zijn.

De API uitbreiden op de manier die je aangeeft is niet nodig, je kunt zelf met PHP precies hetzelfde bereiken, en dan nog veel waterdichter ook.
smile.gif
 

Timkb

New member
Hehe xD Nou mensen zeg allenmaal even ja tegen de sms API want een helenhoop prepaid gebruikers kunnen niet bellen
 

Kjeld

New member
Ik zeg ook ja, heb nog wel wat prepaid kaartjes liggen met een paar euro btg die ik niet gebruik
emo.gif
!!
 
Bovenaan