Autocomplete prvebericht

Shahiem

Active member
Hi,

Als je bijvoorbeeld naar iemand een bericht wilt sturen en je weet zijn of haar naam niet precies dan moet je zoeken in zo een lang lijstje en dan weet je alsnog niet of je de goede naam hebt.

Is het dan niet beter als je bijvoorbeeld een bepaalde letter intypt dat je een lijst/dropdown krijgt met al die namen die met zo een letter beginnen. Dus autocomplete (voorbeeld: zie Youtube)
 

Yorrick

Active member
Voor, alhoewel ik weet niet of het handig is, want als je A intypt krijg je héél veel leden en dat kost volgens mij best veel laad-tijd, als dit niet het geval is: ben ik zeker voor het idee
biggrin.gif
 

Maartenl

New member
Fanorg (link):
Voor, alhoewel ik weet niet of het handig is, want als je A intypt krijg je héél veel leden en dat kost volgens mij best veel laad-tijd, als dit niet het geval is: ben ik zeker voor het idee
biggrin.gif



-> Misschien minstens 3 letters intypen ?
Nja, er zijn leden met een naam van 3 letters, maar dit moet je dan maar onthouden
emo.gif
 

Rik

Eindbaas
Forumleiding
Fanorg (link):
Voor, alhoewel ik weet niet of het handig is, want als je A intypt krijg je héél veel leden en dat kost volgens mij best veel laad-tijd, als dit niet het geval is: ben ik zeker voor het idee
biggrin.gif



> 3 letters pas laten werken, maar een maximum van 5, misschien 10, gebruikers laten zien, en en tijdens het typen gewoon niks in laten laden?
 

Sanderc

New member
Dan moet het wel een goed dropdown zijn zoals youtube en niet zo een falende die op iPad/iPod/iPhone hard happert...
 

Yorrick

Active member
Maartenl (link):

Fanorg (link):
Voor, alhoewel ik weet niet of het handig is, want als je A intypt krijg je héél veel leden en dat kost volgens mij best veel laad-tijd, als dit niet het geval is: ben ik zeker voor het idee
biggrin.gif



-> Misschien minstens 3 letters intypen ?
Nja, er zijn leden met een naam van 3 letters, maar dit moet je dan maar onthouden
emo.gif



Dat is wel een goed idee mensen met een naam van 3 letters onthoud je wel hoor
yummie.gif



Rik (link):

Fanorg (link):
Voor, alhoewel ik weet niet of het handig is, want als je A intypt krijg je héél veel leden en dat kost volgens mij best veel laad-tijd, als dit niet het geval is: ben ik zeker voor het idee
biggrin.gif



> 3 letters pas laten werken, maar een maximum van 5, misschien 10, gebruikers laten zien, en en tijdens het typen gewoon niks in laten laden?



10 lijkt me wel een goed aantal
biggrin.gif
 

Marjolein

Miss Marjolein
dit is al een keertje voorgesteld, volgens mij stond dit ook op de to-do-list maar weet het niet zeker (kan helaas niet meer ff kijken
yummie.gif
)
 
Bovenaan