Bericht in title

Shahiem

Active member
Hi,

Bij SiteDeals heb je het ook dat als je op de titel staat met je muis dat er een tooltip komt met inhoud van de topic. Mij lijkt het handig voor priveberichten en topics, omdat het wel handig is om te weten waarover het gaat voordat je het echt gaat bekijken. (Beetje raar geformuleerd, maar ik vind het handig
clown.gif
)
 
L

Livonias

Guest
Als jij het handig vind vind ik het ook en stem ik voor
clown.gif

Al snap ik vrij weinig van het idee omdat ik nooit op Sitedeals zit, maar je bedoeld dat gewoon de eerste paar zinnen van het privebericht in tooltip komt of ?
 

Lennard

Active member
Dan kun je alleen niet meer zien of iemand je PM gelezen heeft; als je een kort bericht stuurt dan kan die persoon het dus al lezen zonder dat jij ziet dat hij hem leest...
 
L

Livonias

Guest
Lennard (link):
Dan kun je alleen niet meer zien of iemand je PM gelezen heeft; als je een kort bericht stuurt dan kan die persoon het dus al lezen zonder dat jij ziet dat hij hem leest...


Maar ooit moet hij hem lezen toch? Anders blijft het getal van nieuwe priveberichten staan...

En dat is inderdaad best wel een nadeel waar ik zelf ook aandacht, want ik vind het zelf wel handig als ik weet dat iemand het gelezen heeft.

Misschien een speciaal icoontje ervoor maken (bijvoorbeeld een blauwe dichte envelop, betekend dat ie hem via tooltip heeft bekeken ofzo)
 
G

Guest

Guest
Ik vind de functie van een mouse-over waarbij je gedeeltelijk het bericht ziet echt vreselijk.
Ook het privebericht gedeelte wat Lennard al zei zijn redenen genoeg voor mij om nee te stemmen.
 

Antonn

New member
Lijkt me wel handig, weet je meteen waar het bericht over gaat. Er zijn nog steeds best veel onduidelijke titels of titels waar je bijna niets aan hebt. Soms kan je evengoed enkel de topic IDs weergeven denk ik dan
yummie.gif
.
 
G

Guest

Guest
Antonn (link):
Lijkt me wel handig, weet je meteen waar het bericht over gaat. Er zijn nog steeds best veel onduidelijke titels of titels waar je bijna niets aan hebt. Soms kan je evengoed enkel de topic IDs weergeven denk ik dan
yummie.gif
.


Misschien kan Lennard dan een vinkje maken in het profiel zodat je het per user aan of uit kunt zetten
yes_new.gif
biggrin.gif
 

Lennard

Active member
Nicknl (link):

Lennard (link):
Dan kun je alleen niet meer zien of iemand je PM gelezen heeft; als je een kort bericht stuurt dan kan die persoon het dus al lezen zonder dat jij ziet dat hij hem leest...


Maar ooit moet hij hem lezen toch? Anders blijft het getal van nieuwe priveberichten staan...

Nee, als je hem verwijdert zonder dat je hem leest dan telt hij niet meer als ongelezen.
 

Jurgen

Active member
Lennard (link):
Dan kun je alleen niet meer zien of iemand je PM gelezen heeft; als je een kort bericht stuurt dan kan die persoon het dus al lezen zonder dat jij ziet dat hij hem leest...


Dit inderdaad, plus dat je dan toch net zo goed het bericht kan openen en dan lezen in plaats van je muis op de titel houden en het op die manier lezen?
 

Antonn

New member
Bij PBs is het inderdaad onnodig, en ook een heel gezooi, maar bij topics lijkt het me dus echt wel handig en mogelijk. PBs lees je toch zowieso.
 
L

Livonias

Guest
Waarom kunnen we eigenlijk niet meer zien bij topics hoe vaak die bekeken is?
 

Lennard

Active member
Die query maakt de boel een stuk slomer, en ik vond de sloomheid niet opwegen tegen het nut om dat te weten.
 
L

Livonias

Guest
Lennard (link):
Die query maakt de boel een stuk slomer, en ik vond de sloomheid niet opwegen tegen het nut om dat te weten.


Okey ik heb zelf geen verstand hiervan, maar maakt een tooltip met een stukje van het bericht van een topic ook niet de boel een stuk slomer?
 

Lennard

Active member
Dat weet ik niet, en ik weet ook nog niet of dat ik er komt. Ik heb alleen gezegd dat ik het handig vind. Het kunnen zien hoe vaak een topic is bekeken is ook erg handig, maar als het gevolg is dat de boel traag wordt dan moet ik een afweging maken wat belangrijker is.
 

Perry

New member
Lennard (link):
Dat weet ik niet, en ik weet ook nog niet of dat ik er komt. Ik heb alleen gezegd dat ik het handig vind. Het kunnen zien hoe vaak een topic is bekeken is ook erg handig, maar als het gevolg is dat de boel traag wordt dan moet ik een afweging maken wat belangrijker is.


En als je nou gewoon ook dat in een mouseover zet die pas ingeladen wordt als je er overheen gaat, valt dan wel mee toch?
clown.gif
 

Lennard

Active member
Dat zou kunnen schelen, maar krijg je er weer een request bij, en elke request brengt nog meer queries met zich mee.
 

Perry

New member
Lennard (link):
Dat zou kunnen schelen, maar krijg je er weer een request bij, en elke request brengt nog meer queries met zich mee.


Daar zit wel wat in
sadley.gif
 

Antonn

New member
"Erg traag" die dingen gaan meestal om maximaal 250 milliseconden, wat in praktijk geen reet uitmaakt.
 
Bovenaan