Bevestiging markering

Yusufnoor

New member
Hallo,

Ik zit soms op one2xs op mijn iPhone/iPod en druk dan wel eens per ongeluk op het knopje: "markeer alle topics als gelezen".
En zonder om bevestiging te vragen wordt alles gemarkeerd en dat vind ik nogal irritant.
Ik suggesteer dat er een bevestiging gevraagd wordt zoals bijvoorbeeld: Weet u dit zeker?
 

Robbert

New member
Yusufnoor (link):
Hallo,

Ik zit soms op one2xs op mijn iPhone/iPod en druk dan wel eens per ongeluk op het knopje: "markeer alle topics als gelezen".
En zonder om bevestiging te vragen wordt alles gemarkeerd en dat vind ik nogal irritant.
Ik suggesteer dat er een bevestiging gevraagd wordt zoals bijvoorbeeld: Weet u dit zeker?


Is al vaker voorgesteld, maar dan moet je altijd gaan bevestigen voor die enkele keren dat het mis gaat...
Daarom is het afgekeurd en daarom ben ik ook tegen.

Mij overkomt het trouwens nooit.
 
P

Perry

Guest
Mij ook vaak genoeg gebeurd, en bij dit mag er idd wel een bevestiging zijn
smile.gif
 
G

Guest

Guest
Nee, het is mij nog nooit gebeurt, ik ben het ook eens met Rob.
Besides, ik iriteer me meestal aan dat soort bevestigingen.
 

Lennard

Active member
Er wordt elke dag een paar honderd keer op die linkjes geklikt. Mensen moeten dus honderden keren gaan bevestigen dat ze echt alles als gelezen willen markeren voor die ene keer in de zoveel tijd dat jullie er verkeerd op klikken?
 
G

Guest

Guest
Yusufnoor (link):
Wat nou als er een vinkje bij de bevestiging staat met: Dit bericht niet meer tonen.


Allemaal onnodig programmeer werk..
Gewoon inzoomen tot je zeker weet dat je goed klikt.. En anders een iPad kopen als je vingers te dik zijn.
 

Bremdecoolste

New member
Lennard (link):
Er wordt elke dag een paar honderd keer op die linkjes geklikt. Mensen moeten dus honderden keren gaan bevestigen dat ze echt alles als gelezen willen markeren voor die ene keer in de zoveel tijd dat jullie er verkeerd op klikken?
Nee want ze worden niet 100x PER PERSOON geklikt
yummie.gif
Nee, maar ik ben ook tegen. Ik klik altijd opzettelijk op markeer alles als gelezen, da vind ik fijner.
 

Lennard

Active member
Bvanhaaren (link):

Lennard (link):
Er wordt elke dag een paar honderd keer op die linkjes geklikt. Mensen moeten dus honderden keren gaan bevestigen dat ze echt alles als gelezen willen markeren voor die ene keer in de zoveel tijd dat jullie er verkeerd op klikken?
Nee want ze worden niet 100x PER PERSOON geklikt
yummie.gif


Ik bedoelde ook totaal
biggrin.gif
er zijn heel veel mensen die nooit of bijna nooit verkeerd klikken.
 

Antonn

New member
Of dat je kan "ongedaan maken"?

Knopje ernaast, dat die laatste verwijderd. Heb je zo gemaakt want ik weet hoe je forum in elkaar zit
yummie.gif



toevoeging op 8 november 2012, 19:58:58:
Of JS alertje.
 

Bremdecoolste

New member
Antonn (link):
Of dat je kan "ongedaan maken"?

Knopje ernaast, dat die laatste verwijderd. Heb je zo gemaakt want ik weet hoe je forum in elkaar zit
yummie.gif



toevoeging op 8 november 2012, 19:58:58:
Of JS alertje.
Ja, dat ongedan maken is handig
 

Antonn

New member
Lennard (link):

Antonn (link):
Heb je zo gemaakt want ik weet hoe je forum in elkaar zit
yummie.gif

nou blijkbaar niet echt
emo.gif




Je slaat het elke keer op als iemand op die knop klikt. Als je icoontje van een topeuq toont, dan kijk je eerst naar de datum wanneer je voor het laatst het hele forum als ongelezen gemarkeerd hebt, dan die van deze categorie en daarna kijk je wanneer de topic voor laatst bekeken is.

Gewoon laatste keer dat is toegevoegd verwijderen dus. Iets als dit:

DELETE FROM tabel WHERE userid=xx AND categorie=xx ORDER BY datum (of ID indien er geen datum is) DESC LIMIT 1
 

Lennard

Active member
Die ids zijn allemaal gekoppeld unique om de boel snel te houden, dus ik kan per user maar één klik op die knop opslaan.

Maargoed, dat kan ik natuurlijk ongedaan maken en alles.
 

Luukvdo

New member
Voor die paar mensen die mis klikken zou ik het niet de moeite vinden om dat helemaal om te gooien
 

Yusufnoor

New member
Ik druk er meestal per ongeluk op als ik van pagina wil wisselen dus een andere oplossing is om hem wat lager te zetten.
 

Lennard

Active member
Een andere plek vind ik prima. Kan hem ook tussen de paginanummering en de nieuw-topic-knop zetten denk?
 
Bovenaan